O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
bertus |
Geplaatst - 17/07/2011 : 23:32:44 Hallo, Kort en bondig dit keer, bestaat er een didgeridoo voice voor de Ty 3? Aangezien dit een mooi instrument (vind ik) is, en van die muziek houdt ben ik daar erg nieuwsgierig naar. Ben ook zelf Australie gek omdat ik daar ook gewoond hebt en pas weer ben geweest. Veel klanken van instrumenten zijn in toetsinstrumenten ondergebracht om het zo maar te zeggen maar deze niet denk ik, of ik kan het niet vinden op het net of waar dan ook. Waarom zou deze daar niet geschikt voor zijn?
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! Tyros 3 |
8 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
bertus |
Geplaatst - 05/09/2011 : 18:04:51 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee
Hallo Bert, alhoewel hierin niet ervaren denk ik toch dat het mogelijk moet zijn om een voice te maken via een opgenomen of ingevoerde sample in de harddiskrecorder. Ik zou de benodigde geluiden isoleren vanaf een cd of ander muziekbestand met behulp van een muziekbewerkingsprogr. op de pc, deze in WAV opslaan en naar de Tyros overbrengen en dan proberen er een voice van te maken (via VoiceCreator) die op een bepaald toetsenbereik van de Tyros kan afgespeeld worden. Is waarschijnlijk een hele boterham, maar zou mits wat studie en oefening toch moeten te doen zijn. Succes en laat nog eens weten wat er van gekomen is. VrGr eddy
Ben er een paar keer op een regenachtige dag mee aan de slag gegaan maar krijg het niet voor elkaar, moeilijker dan je denkt. Gewoon doorgaan dus, gestaag druppellen doet de steen hollen, nietwaar?
Groet, Bert
Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing! Tyros 3 |
New in town |
Geplaatst - 01/08/2011 : 15:06:20 Tja, mijn zwager is dat niet geweest. Die digderidoo heeft ie al wel 10 jaar of meer in zijn bezit.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
bertus |
Geplaatst - 29/07/2011 : 23:30:08 Nu heb ik iemand ontmoet daar die op een motor een rondreis maakte, het zal toch niet?
Groet, Bert
New in town |
Geplaatst - 22/07/2011 : 23:07:52 Hoi Bert,
Blöf op de cd Umoja, maakt er ook gebruik van. Ik vind het ook een bijzonder instrument. Er zit een apart sfeertje in. Mijn zwager heeft een digderidoo, meegebracht van zijn rondreis op de motor door Australië. Maar die past niet in de Tyros... ;-)
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
bertus |
Geplaatst - 22/07/2011 : 13:42:05 De style zou je zelf kunnen aanpassen, de originele sound zit wel een soort ritmische "tik" bij die met twee slaghoutjes gemaakt wordt maar dat hoeft niet. Toen ik nog in Australie woonde, in de jaren 70, heb ik verscheidene stammen gehoord, waardoor ik gelijk verliefd werd op dit instrument. Luister je naar de moderne muziek zijn er bepaalde groepen waarvan ik nu niet direct op de naam kan komen die dit instrument dan ook gebruiken in een modern jasje, inclusief een lekker ritme. Zal als ik in wat rustiger vaarwater ben eens een mailtje eraan wagen richting Yamaha.
Groet, Bert
Wouter1972 |
Geplaatst - 21/07/2011 : 20:27:56 Hoi Bert, ik denk dat het een kwestie van vraag en aanbod is....start een petitie bij Yamaha en wie weet komt hij als (superart.) Voice in de opvolger van de tyros of wie weet als extra Voice in een volgende soundpack. Succes en mocht het lukken, ik ben erg benieuwd hoe het instrument zou klinken op de tyros en welke muziek je er gaat maken. Wat voor styles gebruik je hierbij? |
bertus |
Geplaatst - 21/07/2011 : 12:10:57 Dat is wel waar, op die manier zal je het best kunnen doen en het is een behoorlijke kluif wat je op een regenachtige zondagmiddag moet doen. Maar waar het mij om gaat waarom deze niet beschikbaar zou kunnen zijn?
Groet, Bert
eddy vanzee |
Geplaatst - 18/07/2011 : 10:04:07 Hallo Bert, alhoewel hierin niet ervaren denk ik toch dat het mogelijk moet zijn om een voice te maken via een opgenomen of ingevoerde sample in de harddiskrecorder. Ik zou de benodigde geluiden isoleren vanaf een cd of ander muziekbestand met behulp van een muziekbewerkingsprogr. op de pc, deze in WAV opslaan en naar de Tyros overbrengen en dan proberen er een voice van te maken (via VoiceCreator) die op een bepaald toetsenbereik van de Tyros kan afgespeeld worden. Is waarschijnlijk een hele boterham, maar zou mits wat studie en oefening toch moeten te doen zijn. Succes en laat nog eens weten wat er van gekomen is. VrGr eddy |
|
|