O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
bertus |
Geplaatst - 11/09/2011 : 17:42:32 Nu ben ik een verwant liefhebber van de Japanse Synthsizer verutioos Kitaro, 11 cd"s zegt genoeg dacht ik, maar nu ben ik bezig om het nummer Silk Road te spelen, daar heb ik geen problemen mee. Kom ik op You Tube het nummer tegen gespeeld door een zekere Telmo óp de Tyros 3. Hiebij even de link, dat zegt genoeg. http://www.youtube.com/user/Telmo3190?blend=1&ob=5#p/u/0/GGR2K9cw51M
Nu probeer ik die registratie over te nemen maar ik kom tot de ontdekking dat niet alles in mijn T 3 staat. "Telmo"heeft bv. op:
R1 Concert Strings, die heeft de T3 ook. R2 Solitair Violin, die mis ik R3 Tiny Lead, die zou ik kunnen vervangen door Classical Flute maar is dus niet hét.
Left,Natural Choir, zelf heb ik wel Epic Choir maar die komt niet in de nabijheid.
Als registratie lees ik: Tyros-Performance Dat begrijp ik, een registratie van zijn keuze in klankkleur enz...misschien van die style/reg
Style, Silk Road Ballad Waar haal je die vandaan?
Multipad, Windropgtrvocl
Die cursief geschreven onderwerpen heeft de Tyros 3 dus niet en probeer ik met mixing console te benaderen maar dat krijg ik maar niet voor elkaar. Weet iemand alwaar je deze Style/Reg, want dat zal het wel zijn, kan kopen? Tja, of downloaden? Of, hoe je het eventueel toch zelf kan maken? Het heeft mij vandaag de nodige uurtjes gekost maar nu stop ik ermee want op het laatst zie je het niet meer. Alvast erg bedankt voor de reactie's.
Groet, Bert
Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing! Tyros 3 |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
bertus |
Geplaatst - 14/09/2011 : 09:11:38 Bedankt Ruud, inderdaad gevonden!
Groet, Bert
Muziek is leuk, zingen op je werk totdat je weer thuis achter je Tyros 3 of 4 zit!!! Wat een verademing! Tyros 3 |
Ruud |
Geplaatst - 13/09/2011 : 10:53:42 Hallo Bert,
De MultiPad Windropgtrvocl kun je ontcijferen door het in vieren te splitsen. Knop 1 t/m 4 zo zijn omschrijving. Dat wordt dan Wind; Rop; Gtr; Vocl, ofwel Windeffect op knop 1, Ritme-uitbreiding op knop 2, Gitaar op knop 3 en Vocals op knop 4.
De klank TinyLead vindt je overigens in de Legacy-Folder. Kies klankgroep "Synth", "Up"(bovenste 8-knop), Map "Legacy", Map "Synth", TinyLead.
Groet, Ruud |
bertus |
Geplaatst - 13/09/2011 : 10:03:19 Dat klopt wat jij zegt Ruud, die boxjes zijn mij ook opgevallen. daarmede klinkt het fantastisch wat deze man te gehore brengt. Jullie weten toevallig geen internetadressen alwaar je deze kunt aanschaffen? Als ik weer 2 dagen vrij bent, dat a.s. do en vr ga ik eens uitgebreid googelen, om maar een een typisch Hollands woord te gebruiken. Jij ook bedankt voor je reactie Ruud.
Groet, Bert
Ruud |
Geplaatst - 12/09/2011 : 14:53:03 Hallo Bert, Wat Wouter schrijft is helemaal waar. Telmo heeft veel derde-partij-klanken aangeschaft. Als je andere video's van hem bekijkt zie je dat hij soms dvd-boxjes ervan naast zijn Tyros heeft staan. Bij alle klanken waarbij je CustomWA! ziet staan, weet je dat het niet standaard in de Tyros aanwezig is.
Hij heeft klanken van o.a. -World of Keys -Pemo -The Solitaire (een toetsenist uit Luxemburg) -TTT (Total Transformation Technology, voornamelijk theater- en kerkorgelklanken).
De registraties en MultiPads maakt hij zelf, dus volledig custom made.
Groet, Ruud |
Wouter1972 |
Geplaatst - 11/09/2011 : 18:34:02 Hoi Bertus,
Ik denk dat je dit het beste aan Telmo via Youtube zelf kunt vragen. Ik bekijk zijn video's ook regelmatig en hij heeft al eens aangegeven in een andere video dat hij hele paketten heeft aangeschaft. Zelf heb ik me ook al eens afgevraagd waar hij ze vandaan haalt. Mocht je het te weten komen dan ben ik ook geinteresseerd.
groet, Wouter |
|
|