Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 keyboard gaat ineens zacht!

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
superwilbil Geplaatst - 05/11/2011 : 19:09:58
hallo mensen,

kan iemand mij vertellen waarom mijn keyboard ineens naar minimum volume gaat tijdens het spelen. ik zit gewoon te spelen, heb het volume op max. staan (wat eerder geen probleem was) en na een paar minuten wordt hij ineens super zacht. om hem dan weer normaal te krijgen moet ik hem eerst uitzetten en dan weer aanzetten. hebben meerdere dit probleem ervaren? is het een soort beveiling voor de speakers ofzow?

gr,

Willem

music is my live
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
theplayer Geplaatst - 17/11/2011 : 19:39:53
Hoi Willem,

Als je met registrations werkt, kun je het natuurlijk altijd in je registrations verwerken.
Dan staat het ook altijd goed.
De mogelijkheid is er, dus.........
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
superwilbil Geplaatst - 17/11/2011 : 15:20:15
beste Frans,

ik begrijp je oplossing, echter heb ik 3 pedalen. i voor de sustain, en 2 voor de articulation 1 en 2. maar als het niet voor vast op te slaan is moet ik misschien overwegen om de 2de gewoon weg te laten,

m.v.g.

Willem

music is my live
theplayer Geplaatst - 17/11/2011 : 07:16:26
Hallo Willem,

Je hebt 3 aansluitingen voor pedaaltjes.
Standaard staan die ingesteld op:
Ped 1: Sustain
Ped 2: Superarticulation
Ped 3: Volume
Als jij dus je pedaal gebruikt voor articulation, gebruik dan de aansluiting Ped 2. (De middelste)
Je hoeft dan ook niet steeds weer je instelling te maken na het opstarten.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
superwilbil Geplaatst - 16/11/2011 : 21:12:49
beste mensen. hier weer even een berichtje over het geluid dat wegviel. (inmiddels is de discussie al een hele andere kant op gegaan)
het is nu wederom gebeurd en het viel mij op dat het met het pedaaltje te maken had. ik heb 1 pedaal voor articulation voice 2, die dus in de volume regelaar zit. elke x als ik mijn tyros 3 aanzet stel ik deze in zodat hij goed staat. nu had ik een regristratie opgenomen en ging deze ineens zacht. blijkt dat dat aan het pedaaltje lag. (alhoewel ik deze niet met de voet aanraakte naar mijn weten dus hoe dat dan kan weet ik dan weer niet)maar dit was dus opgeslagen in de regristratie. ik moet ook elke x als ik mijn tyros heb uitgezet weer opnieuw het pedaal instellen. is dit niet voor vast in te stellen?
ik denk dat hier het probleem ligt. dan zit het hem dus in opgeslagen registraties.

gr,

Willem

music is my live
superwilbil Geplaatst - 15/11/2011 : 20:07:28
sterk ruud.
ik ben ook maar gestopt met spelen,ik hoorniets meer:-)
mijn oren hebben duidelijk rust nodig.

gr,

willem

music is my live
Ruud Geplaatst - 15/11/2011 : 10:41:04
Wat zeg je....?!

Groet,
Ruud
superwilbil Geplaatst - 15/11/2011 : 00:17:53
even een bericht ter info,

het probleem is niet meer voorgekomen de laatste tijd. (en ik speel een hoop) dus ik denk dat ik toch iets geks gedaan had.

maar het is weer vollop genieten!!!!!!!!

m.v.g.

Willem

music is my live
New in town Geplaatst - 12/11/2011 : 11:47:11
Fijn te "horen" Willem ;-)

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
superwilbil Geplaatst - 12/11/2011 : 11:05:57
daar moet ik het dan ook wel weer mee eens
maar andere buren draaien weer harde muziek of drummen. zo heb je allemaal wat. ik probeer vooral te spelen als ik weet dat de buren aan het werk zijn (werk zelf continue diensten) dus ik houd echt wel rekening met ze hoor,

gr,

Willem

music is my live
New in town Geplaatst - 11/11/2011 : 19:00:51
Hoe dan ook.

Ik ben blij dat ik geen buren heb, die me regelmatig "trakteren"
met een Tyros 4 op maximale powerrrr.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
Samtyros Geplaatst - 11/11/2011 : 17:21:58
Hoi Allemaal,

Wat betreft het volume moet ik Superwillbill verdedigen. .
Ik speel ook op mijn T4 weleens met het volume op maximaal en dat is echt niet zo hard dat de buren gillend naar buiten lopen. Sinds de aanschaf heb ik niets ingesteld van een mastervolume of zo.

Het is wel zo, dat ik bij een gedownloade registratie van onze vriend Robbiedoes, wel het huis uit moest als mijn volumeknop op max. stond.

Misschien helpt deze ervaring een van jullie iets verder met de oplossing ? Heeft dit te maken met een of andere instelling van het mastervolume?
Jan Bruijn Geplaatst - 10/11/2011 : 09:35:00
Ik wil er niet te veel over zeggen, maar de volume op max zetten is absurd en slecht voor je gehoor. Zeker met een hoofdtelefoon op.

Misschien oren eens uit laten spuiten. Helpt wel eens. Je weet als je ouder wordt neemt het gehoor ook af. Ik spreek uit ervaring Ben inmiddels 67 en mijn gehoor is zeker minder dan toen ik 20 was. Hahaha

Je bent niet zo oud zie ik. Misschien teveel naar pop concerten geweest of disco's met loei hard geluid? Wees voorzichtig.

http://soundcloud.com/jazznuts

Jan

superwilbil Geplaatst - 09/11/2011 : 15:57:07
beste Rene,

dat is geeneens zo`n gek idee. ik zal eens langs de muziekwinkel gaan. misschien begin ik al doof te worden, dat het daar aan ligt.
maar dan zou de hele buurt gehoor problemen moeten hebben
ik kom er nog op terug, dan hoort u het van mij

m.v.g.

Willem

music is my live
Rene Geplaatst - 09/11/2011 : 14:42:25
Hallo Willem,

Doe ons een plezier ( en jezelf )ga naar een muziekwinkel, bespeel daar een Tyros met de speakers die jij hebt, en zet ze voluit.
Ik weet bijna zeker dat je dit niet lang vol gaat houden.
Ik vrees dat je pand kan verlaten.

Nogmaals, er is bij jou echt iets mis.

Rene

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18
superwilbil Geplaatst - 08/11/2011 : 19:01:50
ik wil niet rot overkomen, maar het volume valt echt wel mee hoor als ik op maximaal speel. en het geluid is supergoed. geen vervorming ofzo. het is wat aan de harde kant, daar ben ik het mee eens, maar het is echt niet overdreven hard, anders had ik het niet gedaan. moet wel zeggen dat het per nummer wel scheelt, speel je een hard-rock nummer die heel druk is, met elec.gitaar enzo dan draai ik hem wel iets terug, maar met andere liedjes gaat het prima.

gr,
Willem

music is my live

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000