Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Custom multipad Thriller

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
psioneer Geplaatst - 21/11/2011 : 10:39:34
Beste mensen,

Ergens op youtube heb ik een demo van Peter Baartmans gezien waarin hij Madonna via de HDR acapella laat zingen en zelf de muziek speelt en dat bracht me op een idee.

Sinds enkele dagen ben ik met Thriller van MJ aan de slag en inmiddels heb ik de voice-over van Vincent Price op de HD van de Tyros staan met als resultaat dat ik tijdens het kerkorgel aan het einde van het nummer de AUD op de HDR start en de man zijn tekst uitspreekt terwijl ik de laatste twee minuten van de muziek af maak. Werkt op zich niet verkeerd. Maarrrr.... dan kan ik de HDR niet gebruiken om op te nemen en dat startknopje van de HDR is in het heetst van de strijd erg makkelijk te missen. De multipads zitten onder vingerbereik.
Bovendien kan ik het starten van een multipad in een registratie opslaan als ik me niet vergis.

Dus dacht ik er een multipad van te maken die gewoon het hele tekstuele stuk afspeelt. Allereerst heb ik er een voice van gemaakt. Echter heb ik die zo gemaakt dat ie alleen speelt op C6. Toonvariaties (of meerdere toetsen, samples) zijn hier niet van toepassing. Om dat vervolgens in een multipad te krijgen is dus nog niet zo gemakkelijk blijkbaar. Als ik de multipad wil opnemen start hij automatisch de style en ik krijg op geen enkele manier die voice te horen, niet op left, niet op right,... ik kan er dus niks mee.

Wat doe ik verkeerd? Of is het gewoon onmogelijk?

Groeten,

Ron
2     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
psioneer Geplaatst - 22/11/2011 : 19:59:21
Dank Ruud! 't Is gelukt. Heb de voice opnieuw gemaakt maar dan over de volledige range in plaats van alleen C6.

Al knutselend kwam ik er ook achter dat het volume van de HDR niet opgeslagen wordt in een registratie. En dat er basic staat in het display voor de HDR. Geen flauw idee of er ook een advanced iets is en wat dat dan mag zijn. Yamaha mag wel eens een leesbare handleiding schrijven.

Maar, fantastisch keyboard!

Groeten,

Ron
Ruud Geplaatst - 21/11/2011 : 15:16:05
Hallo Ron,

Kijk even in dit topic bij mijn reactie op 26 okt j.l.
Als je dat stappenplan uitvoert moet het je lukken.

Groet,
Ruud

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000