O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
KeesR |
Geplaatst - 10/03/2012 : 11:09:36 Hallo Forumleden,
Weer een probleempje van Kees.
Als ik een nummer speel dan komt het regelmatig voor dat de 3 ingestelde voice's onder 2 toetsen (hoge E en G) van de rechterhand regelmatig (maar niet altijd) niet goed door komen of zelfs in zijn geheel wegvallen. Als ik tijdens het spelen, op het moment dat alle voices wegvallen, de betreffende toon vast houd en de drie PART knoppen uit zet, hoor ik een bepaalde basistoon die niet is ingesteld. Laat ik de betreffende toets los en druk ik hem meteen weer in dan hoor ik geen geluid meer. Logisch omdat de PART knoppen nog uit staan. Vallen de tonen uit tijdens het spelen en laat ik dan even de betreffende toon los en druk ik hem weer meteen in dan heb ik alles weer terug. Uiteraard zeer storend en ik heb geen idee waar dit aan kan liggen omdat het niet altijd gebeurd. Is het een bekend probleem, zijn de contacten vuil of heeft het te maken met een toevaligge toetsencompinatie.
Groeten Kees |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
KeesR |
Geplaatst - 12/03/2012 : 23:11:08 Hallo T-Rossie,
Hoe kom ik aan je e-mailadres waar ik dan ook de bestanden bij kan zetten.
groeten Kees |
T-Rossie |
Geplaatst - 12/03/2012 : 19:57:50 Oops Frans,
Dat is inderdaad 'sterker' .... vandaar dat het zo goed werkt!  (stom van mij ) |
theplayer |
Geplaatst - 12/03/2012 : 18:14:22 Hoi,
Ik zal het je nog sterker vertellen. De Tyrossen zijn zelfs 128 stemmig pholyphone. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
T-Rossie |
Geplaatst - 12/03/2012 : 18:02:52 Kees, De Tyrossen kunnen allen 64 stemmen tegelijkertijd aan en dan moet je het al héél bont maken als hij wat tekort komt  Ik sta eigenlijk altijd versteld van wat de T's in hun mars hebben qua stemmen.
Maak je soms 'driftig' gebruik van het sustain pedaal? (deze houdt tonen vast) Overigens raak je niets kwijt door een reset zoals Frans voorstelt. Je mag me jouw bestanden wel sturen. |
KeesR |
Geplaatst - 12/03/2012 : 16:19:54 Hallo Forumleden,
Ik ben er nog niet uit. Mijn gevoel is dat het keyboard het niet aankan op een bepaald moment. Liever gezegd, het aantal klanken is op een bepaald moment te veel.
Mijn idee is nu, als iemand met een Tyros 3 hier toe bereid is, ik hem de bestanden stuur van mijn nummer incl bladmuziek en dit dan op zijn keyboard nagaat of dit daar ook op gebeurd.
Makkelijker kan het niet en geen onnodige reset. Ik weet ook niet wat ik dan allemaal kwijt raak. Heb hem namelijk 2e hands gekocht bij particulier, dus helaas geen dealer die me kan helpen.
Groeten Kees |
theplayer |
Geplaatst - 10/03/2012 : 16:13:30 Hoi Kees,
Ik denk dat je het beste een reset kunt proberen. (Hoogste C ingedrukt houden tijdens het aanzetten) Ik had er laatst een, waar dit ook de oplossing was. Helpt dit niet, neem dan maar contact op met je dealer. De rest van de toetsen zijn immers wel goed. Heeft dus niets met splitpoint of mono instellingen te maken, anders was het over het hele klavier zo. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
tyro |
Geplaatst - 10/03/2012 : 15:05:03 Heeft de Richt3 ook mono instelling bij voice effect?
Heb je Tyros via midiaansluiting gekoppeld?
Al een reset geprobeerd?
Groeten Wim |
KeesR |
Geplaatst - 10/03/2012 : 13:30:50 Hallo Wim,
Ik had hier al naar gekeken en de splitpunten liggen gelijk. Ik heb ook al de initial en after touch uitgezet maar heeft ook geen resultaat. Ook nog wat gerommeld met de echo instellingen maar mocht ook niet baten.
Is niet makkelijk lijkt me.
groet Kees |
tyro |
Geplaatst - 10/03/2012 : 12:00:05 Hallo Kees,
Ik denk dat het in je splitpunt ligt. Kijk daar eens of R1+R2 met R3 gelijk ligt. Is dit niet zo druk het (bovenste en onderste knopje) van 5 of 6 tegelijk in bij RIGHT3.
Groeten Wim |