O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Kieley |
Geplaatst - 12/06/2012 : 19:53:50 Wie o wie kan mij helpen met een steeds groter wordend probleem.
Het eerste probleem was dit: Ik programmeerde meerdere registration Memories. Sommige met een midifile erbij, sommige zonder maar met alleen maar sounds. Lekker makkelijk: 1 druk op de knop en alles staat klaar. echter, na 1 en soms meerdere seconden sprong de betreffende registration memory terug in de oude stand fabrieks stand: "right 1 Concert grand, right 2 Strings en Right 3 Organ." Standaard dezelfde stand terug. Met of zonder midifile erbij.
Ik heb contact opgenomen met Oostendorp. Zij herkenden het probleem echter niet en na veel over en weer communiceren kreeg ik het advies om alles te resetten. D.w.z.: "FACTORY RESET EXECUTE." Uiteraard eerst een backup gemaakt en zo gezegd zo gedaan....factory reset. Alles compleet weg....dacht ik... Echter, op de expansion sounds na stond alles er nog in. Alle midifiles die ik ooit gekocht en zelf gemaakthad, alle user styles en registration memories stonden nog op (zoals de tyros 3 het bij mij noemt) HD1. De premium packs die ik echter aangeschaft had waren allemaal weg. dsu ik dacht geen man overboord. gewoon alles terug plaatsen.
Dat ging dus echter niet. Ik maak gebruik van een mac 27" pro. En op het moment dat ik alles terug wilde kopieren naar mijn Tyros 3 gaf mijn mac aan dat er verborgen bestanden waren en dat deze niet vervangen konden worden.
Vanmiddag weer naar Oostendorp gebeld en daar kreeg ik het advies om de hele harde schijf te formateren. Dit heb ik nu dus zojuist gedaan. En nu is alles eruit en is mijn Tyros 3 precies zoals ik 'm aangekocht heb. Helemaal leeg.
Maar wat ik ook probeer, mijn backup krijg met mijn Mac ik niet terug geplaatst omdat ie nog steeds aan geeft dat er verborgen bestanden in mijn Tyros 3 zitten.
Jullie snappen, ik ben radeloos.
Wie herkent dit probleem? En/of, wie kan mij van de juiste adviezen voorzien om dit op te lossen.
30 juni is het eerst komende optreden met mijn band en het dient VOOR die tijd opgelost te zijn anders kan ik gewoon niet het podium op.
Muzikale groet, Wanhopige Kieley.
Kieley |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 14/06/2012 : 10:03:36 Hoi Kieley,
Graag gedaan, daar is het forum immers voor opgericht. Oh trouwens, reclame maken op het forum kost €50,- mijn rekeningnummer is
Groeten en succes met je optreden, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
Kieley |
Geplaatst - 14/06/2012 : 05:57:52 Hoi Martijn & Frans,
Ik wil jullie bij deze laten weten dat de problemen met mijn Tyros3 tot mijn grote blijdschap, opgelost zijn. Het registration memory probleem is opgelost en het probleem met het herplaatsen van de verborgen mappen bleek inderdaad geen probleem te zijn zoals Frans gelukkig opmerkte.
Rest mij dus om jullie hartelijk te bedanken voor de hulp hier op dit forum. Bedankt, bedankt en nog eens bedankt. Ik kan weer vooruit. En ons eerst komende optreden voor 30 juni is gered.
Dank jullie wel...!!!
Muzikale groet, Kieley
PS: By the way. De website van mijn band is: www.ready2goband.nl
Kieley |
theplayer |
Geplaatst - 13/06/2012 : 18:33:57 Hallo Gerard,
Ja, voor de Tyros 3 is dat normaal. ( De Tyros 4 gaat veel sneller.) Hij moet iedere keer bij het opstarten alle data vanaf de harddisk in het geheugen laden. Installeer daarom niet alles wat je hebt, maar alles wat je echt gebruikt. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Kieley |
Geplaatst - 13/06/2012 : 18:10:11 Hey Martijn,
Heb ik trouwens nog een vraag waar ik al een tijd mee zit nu we hier toch bezig zijn. Is het normaal dat het altijd zolang duurt dat ie die expansion voices moet laden? Bij mij duurde dat altijd meer dan een half uur. Ik had er nogal wat Special FX in gezet en Audio Samples en zo.
Groet, Gerard. |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 13/06/2012 : 17:48:16 Hoi Kieley,
Fijn dat je paniek is verdwenen, alleen was 'mijn' laatste reactie niet van mij, maar van Frans. Ik was zelf vandaag even met mijn PC aan't stoeien, waardoor ik niet op jou heb kunnen reageren. Ik zie dat Frans je gelukkig verder heeft kunnen helpen, waar zouden we toch zijn zonder al onze forumleden.
Het enige wat rest is het testen van je probleem met een nieuwe registratiefile. Zou je je bevindingen nog kunnen laten weten?
Groet, Martijn
theplayer |
Geplaatst - 13/06/2012 : 17:34:03 Hoi Kieley,
Je voices kun je gewoon weer installeren. Hoewel ik denk dat de fout in de registratie zelf zit, kun je heel eenvoudig het registration memory geheugen resetten. Houd de hoogste B-toets ingedrukt terwijl je de Tyros aan zet. Hiermee wordt het geheugen weer helemaal schoon gemaakt. Alle registrations die je hebt opgeslagen, blijven hierbij gewoon bestaan. Groetjes,
Kieley |
Geplaatst - 13/06/2012 : 17:03:13 Hey Martijn,
Ik geloof dat je zojuist met je laatste reactie mijn paniek hebt weg gehaald. Je hebt inderdaad gelijk. De enige bestanden die in die HDR.ROOT map zaten, waren audio bestanden. Die audio bestanden heb ik er allemaal uit gehaald omdat ik die nooit meer gebruik.
Ik ontdek zojuist dat die recycled map ook weg is. Ik neem aan dat de Tyros die map zelf weer aan maakt op het moment dat ik iets delete?
Ik vermoed dat mijn problemen nu opgelost zijn. Want...ik dacht namelijk in eerste instantie dat de genoemde mappen nodig waren om mijn premium sounds in op te slaan of aan te maken of iets dergelijks omdat alle geluiden eruit zijn. Logisch nadenkend vermoed ik dus nu dat ik alle geluiden opnieuw zelf in dien te voeren.
Het enige wat me nu dan nog rest is afwachten of mijn registration memory nog vreemd doet nadat ik alles weer ingevoerd heb.
In elk geval alvast weer bedankt voor je reactie.
Ik hou je op de hoogte.
Muzikale groet, Kieley
Kieley |
theplayer |
Geplaatst - 13/06/2012 : 10:12:36 Hoi Kieley,
Het probleem is dus minder groot dan gedacht. De map HDR.ROOT wordt door de Tyros zelf gemaakt bij het formateren. Deze map gebruikt hij voor de audio opnames van de Audio-recorder. Die hoeftje dus niet meer over te zetten. Als je op de computer bestanden in die map hebt staan, (opnames) Kun je proberen om die mappen te openen en die bestanden er weer in te zetten. De map recycled gebruikt hij voor gedelete bestanden. Het zijn inderdaad verborgen systeemmappen. Wat blijft er nu nog aan probleem over? Groetjes,
Kieley |
Geplaatst - 13/06/2012 : 06:05:38 Hoi Martijn,
Om te beginnen, Thnx voor je reactie.
Ik ga proberen je vragen in volgorde te beantwoorden.
1: Ja, mijn Mac zet wel andere bestanden terug zoals bijvoorbeeld de mappen met Midifiles, userstyles en registrations. De mappen die hij niet over zet zijn: HDR.ROOT, Sysem volume information en een map die Recycled, heet.
2. Ja, ik kan allerlei bestanden via USB op mijn Tyros3 zetten behalve boven genoemde.
3. Ik heb de schijf eerst geformateerd met een windows laptop omdat ik dat met mijn Mac niet voor elkaar kreeg. Daarna heb ik 'm nog een keer met de Tyros3 zelf geformateerd omdat ie daarom vroeg toen ik 'm de eerste keer daarna opstarte. "FUNCIONT=> UTILITY=> MEDIA"
4. Ik heb (denk ik) een volledige formatering uitgevoerd. En NOG blijven er verborgen bestanden achter.
5. Ik heb geen idee of ik een partitie op de schijf heb verwijderd bij het formateren.
Punt is, ik heb totaal geen verstand van computers. Een partitie bijvoorbeeld, zegt mij totaal niks. Ik weet hoe ik mijn Mac aan en uit moet zetten en hoe ik mijn mail moet lezen, hoe ik moet Facebooken en hoe ik met Cubase moet werken. Da's voor mij het belangrijkste. De rest boeit me niet......tot nu dan. Nu zou ik willen dat ik er meer verstand van had.
Nogmaals thnx voor je reactie. Soms kan het even duren voordat ik weer terug reageer omdat ik overdag moet werken.
Muzikale groet, Kieley
Kieley |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 13/06/2012 : 01:08:30 Hoi Kieley,
Da's een flink vervelend probleem wat je daar hebt, maar ik weet bijna zeker dat we een oplossing gaan vinden.
Eerst even een paar vraagjes, om wat meer duidelijkheid te krijgen:
- Kun je vanaf je mac wel andere bestanden dan je backups op de hardeschijf van de Tyros3 zetten? - Kun je de bestanden via een USB-stick op de Tyros3 zetten? - Heb je de schijf geformatteerd met de mac of met de Tyros3? Probeer het andere apparaat eens. - Wat voor format heb je uitgevoerd, een standaard of volledige? - Heb je de partitie op de schijf verwijderd met het formatteren, of deze laten staan?
(als je deze hebt laten staan, kun je eens proberen de partitie te verwijderen, ik weet niet hoe dat gaat op een mac, maar 't moet mogelijk zijn. De Tyros zelf zal dan de disk formatteren op de juiste manier)
Groet, Martijn
|
|