O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Hanswiel |
Geplaatst - 02/08/2012 : 18:37:29 Hoi,
Ik sta op het punt om een draadloze microfoonset aan te schaffen. Ik denk daarbij aan een lavalier mic bv: LINE 6 XD V35L LAVALIER.
Die keuze wil ik maken omdat het zingen in meezingsessies niet echt vraagt om een mic met de hoogste zangkwaliteit (voor de echte zangers onder ons). Want,...een echte zanger ben ik niet, en zal dat ook niet worden.
De meeste lavalier-microfoons zijn van het condensator-type. Op de T3 wordt altijd een dynamische mic gebruikt omdat er geen fantoomvoeding is. Kun je met een fantoomvoeding de Line 6XD V25L dan toch wel gebruiken op de T3?
Oh ja, waarin onderscheid zich een ""zangmicrofoon"" zich van een lavalier??
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
5 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Hanswiel |
Geplaatst - 03/08/2012 : 15:10:44 [i][b]Fantoom voeding ""48 volt "" , is bij een condensator draadloze mic. niet nodig. De zender ( bij mijn shure slx beta 58 A werkt op 2 LR6 batterijen.) De ontvanger heeft gewoon een jack of xlr uitgang en heeft geen fantoomvoeding nodig.. Gewoon aansluiten op een mentafel en klaar. Een condensator mic. met draad heeft wel een fantoom nodig . Dit kan liggen tussen 3 en 48 volt. Thomas
Bedankt Frans en Thomas,
Ik ben niet in het bezit van een mengtafel. Ik zal het dus moeten doen met de aansluiting achterop de T3.
Een lavalier is eigenlijk een presentatie microfoon maar omdat ik aan de zangkwaliteit niet al te veel eisen stel, heb ik dan liever een systeem dat me op geen enkele manier in de weg zit. Een headset heb ik geprobeerd maar nu heb ik steeds ruzie met m'n bril.
Met muzikale groet, Hans
thomas |
Geplaatst - 03/08/2012 : 14:56:01 Fantoom voeding ""48 volt "" , is bij een condensator draadloze mic. niet nodig. De zender ( bij mijn shure slx beta 58 A werkt op 2 LR6 batterijen.) De ontvanger heeft gewoon een jack of xlr uitgang en heeft geen fantoomvoeding nodig.. Gewoon aansluiten op een mentafel en klaar. Een condensator mic. met draad heeft wel een fantoom nodig . Dit kan liggen tussen 3 en 48 volt. Thomas
greetz |
theplayer |
Geplaatst - 03/08/2012 : 13:22:56 Hallo Hans,
Ik zou nooit beginnen aan een draadloos systeem met fantoom voeding. Ik denk dat je dan een vast contract af kunt sluiten met een batterij-leverancier. Je moet dan én de mic én de zender van voeding voorzien. Overigens vraag ik mij af of draadloos wel fantoom voeding heeft, want die is meestal 48 volt. Daar moet je dus een knappe batterij voor hebben. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Hanswiel |
Geplaatst - 03/08/2012 : 12:45:03 [quote]Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Ten 1e waarom zo nodig draadloos?
Is het wel een zang microfoon?
De microfoon ingang van de T3 is niet van een geweldige kwaliteit.
Je zal waarschijnlijk de zender moeten voeden met batterijen als er geen fantoom voeding is. Hoi Wim,
Mag ik hieruit begrijpen dat MET fantoomvoeding die lavalier wel op de T3 werkt?
Met muzikale groet, Hans
tyro |
Geplaatst - 02/08/2012 : 19:54:42 Ten 1e waarom zo nodig draadloos?
Is het wel een zang microfoon?
De microfoon ingang van de T3 is niet van een geweldige kwaliteit.
Je zal waarschijnlijk de zender moeten voeden met batterijen als er geen fantoom voeding is.
Ik heb geen goede ervaringen met draadloos. vreet batterijen en storing gevoelig.
Koop voor het geld beter een goede zangmicrophone. Vooral als je geen goede zanger ben moet je dat extra compenseren. Anders heb je snel last van feedback en raare bijgeluiden.
Groeten Wim
|