O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
jbe |
Geplaatst - 04/08/2012 : 20:18:26 Wie kan mij vertellen hoe ik de orgelsounds mooier en voller kan maken
Groeten John
edit moderator: Onderwerptitel aangepast/verduidelijkt. |
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
New in town |
Geplaatst - 05/08/2012 : 18:44:21 Hallo John,
Spijtig dat het achteraf toch niets voor je is. Maar ja, als je precies gedaan hebt wat er nodig is, dan houdt het inderdaad op.
Wat betreft styles. Vroeger heb ik op mijn Technics keyboards wel eens begeleidingen opgebouwd. Maar dat was niet bijzonder. Vooral intro's en endings, was bij mij eigenlijk nooit een succes. Het is ook een hele tijdsrovende klus, tenminste bij mij wel. Tegenwoordig hou ik het dus maar op de kant en klare styles in het keyboard, en styles via internet verkregen. Hoewel je op het internet veel rommel tegenkomt. En goed moet zoeken, voordat je echt iets leuks vindt.
Veel plezier op je Tyros.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
jbe |
Geplaatst - 05/08/2012 : 18:18:55 Beste Piet,
Wellicht had ik er meer van verwacht, er is wel een verschil maar wat je zegt het is niet echt spectaculair.
Maar even goed, hartstikke bedankt voor je hulp, heb je ook ervaring met nieuwe stijlen maken? En dan bedoel ik ook intro's en endings.
Groeten John |
New in town |
Geplaatst - 05/08/2012 : 16:08:03 Hallo John,
Heb je ook een aparte user dsp gemaakt? Je moet namelijk eerst een rotary kiezen, en die dan aanpassen. Bijvoorbeeld de leslie/rotary luider zetten. Vervolgens gebruik je zo'n Dsp met z'n luider klinkende rotary/leslie bij je muziek.
Anders moet je me even precies zeggen wat je niet begrijpt. Het is zo een beetje moeilijk voor mij, om na te gaan waar het probleem ligt.
Groetjes, Piet
Ps. Je moet er natuurlijk ook geen wonderen van verwachten. Het is per slot van rekening ook geen echte leslie of rotary. Maar het verschil tussen de fabrieks-instelling en rotary's, die je zelf luider zet, is zeker te horen. |
jbe |
Geplaatst - 05/08/2012 : 13:24:53 Beste piet,
Wat doe ik verkeerd, ik hoor nauwelijks verschillen en ik doe toch wat je hebt beschreven, please help #128530;#128530;#128530;#128530;
Gr John |
jbe |
Geplaatst - 04/08/2012 : 23:52:29 Dank je wel voor je reactie, zal er naar op zoek gaan
Gr John |
New in town |
Geplaatst - 04/08/2012 : 23:19:54 Hallo John.
Zoek even de gebruiker Rita op. Zij heeft een keer dezelfde soort vraag gesteld. Hoe krijg je de mooie orgelsound, via de zoekfunctie rechtsboven in, naast FAQ, kun je de zin intoetsen, en komt dit topic tevoorschijn. Anders even bij de gebruiker Rita zoeken.
Op die vraag heb ik toen antwoord gegeven, en het een en ander uitgelegd over de dsp's. Eigenlijk komt het er op neer, dat ik daar een manier uitleg om de leslie's in de organs een warmere klank te geven. Dit door de dsp's aan te passen. Misschien is dat nog iets voor je...
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|