Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen. Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!
O N D E R W E R P B E K IJ K E N
Johannes
Geplaatst - 10/08/2013 : 07:18:33 Beste Tyros vrienden,
Als ik mijn tyros 3 aanzet, en na het opstarten ga spelen, wil het nog wel eens gebeuren dat hij ineens een 'volume stoot' (zoals ik het noem) geeft. Ik heb het gevoel dat dit alleen gebeurd tijdens het laden van de soundsamples. Ik heb, zoals jullie waarscijnlijk wel zullen weten, ook andere midi apparaten aangesloten. En als ik deze tijdens dit inladen bespeel of b.v. de modulatieknop van het 2e keyboard bedien reageert de tyros hier nog meer en heftiger met zo'n 'volumestoot' op. Eerst had ik het gevoel dat het misschien door de ligging van onafgescermde midi kabels in het pianorgel kwam. Maar als ik de tyros eruit haal en alleen bespeel gebeurd het ook. En ik heb ook nog de beschikking over een tweede tyros 3 en deze heeft al een paar keer hetzelfde probleem ten gehore gebracht.
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?
Groetjes,
Johannes
1 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst)
T-Rossie
Geplaatst - 10/08/2013 : 09:06:01 Hoi Johannes, MIDI kabels vervoeren geen geluid en hoeven derhalve helemaal niet afgeschermd te zijn. Kan het zijn dat je tijdens het spelen overschakelt van style-variaties (met OTS aan), nog toetsen hebt ingedrukt op het moment van switchen? De DSP effecten zorgen soms voor uitschieters in die gevallen. Het is even wennen om dan de 'handjes los' te hebben.