O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Kees Roskam |
Geplaatst - 12/01/2014 : 19:31:26 Hallo medemuziekliefhebbers.
Wat mij ineens opvalt is dat mijn eigen opnames op de harde schijf door de Tyros in mono afgespeeld wordt. Als ik het exporteer naar de computer via de USB-stick is het wel stereo. Weet iemand misschien hoe dit verholpen kan worden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Kees. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
fransonline |
Geplaatst - 30/01/2014 : 21:48:58 Krijg ook het idee alsof je de akkoorden net niet op het juiste moment pakt.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
PieteMan |
Geplaatst - 30/01/2014 : 19:53:59 Volgens mij zit het vanaf de tweede wijze goed.
Het blijft moeilijk te horen maar lijkt alsof het de tweede keer minder rommelig is.
Groet Piet eMan |
Kees Roskam |
Geplaatst - 30/01/2014 : 19:36:30 Ik zal maar niet vragen hoe het met de string van je vrouw was, Toine, want dat zal ze wel niet met ons willen delen, hahaha. Maar mijn strings onder Right 3 staan inderdaad op -1. Ik heb de tips en mogelijkheden die hier allemaal aangedragen zijn uitgeprobeerd. Zo heb ik de Master Compressor wat teruggedraaid zodat hij niet meer teveel in het rode komt en niet meer in de Gain Reduction. En ik heb er inderdaad ook veel Sustain en galm in zitten. Dat doe ik voor mijn half dove oren. Geluid klinkt altijd dof in mijn oren doordat ik hoge tonen niet goed hoor. Veel galm en sustain klinkt dan prettiger. Vooral in de koptelefoon. Maar dat kan inderdaad een storende factor zijn. Ik heb het geprobeerd zonder sustain. Dan klinkt het iets minder "vals". Maar toch hoor ik iets "raars". Alsof het niet helemaal zuiver is. Ik heb een MIDI opgenomen van het eerste couplet. De 1e keer zoals ik het speel. De 2e keer met Right3 uit (de -1 strings) en de 3e keer de Sustain en de Harmony/Echo ook uit. Maar misschien ligt het toch aan mij en mijn onwillige oortjes. Hier is de MIDI: Love Story MID
Groeten, Kees. |
laakies |
Geplaatst - 30/01/2014 : 00:40:14 @Bert
Ik ga nu de string van mijn vrouw bekijken die staat op +5 denk ik
Hopelijk komt kees met zijn oplossing wat er fout is gegaan,wachten braaf af.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
PieteMan |
Geplaatst - 29/01/2014 : 22:34:13 Het is de strings
@Toine -1 hoor je gelijk.
Dit is wat anders. Piano en strings zijn niet gelijk volgens mij is de strings net een fractie lager
Groet Piet eMan |
laakies |
Geplaatst - 29/01/2014 : 22:10:44 mischien een linkje ter download van de song (midi) opname ( zodat de notatie mee gelezen kan worden)
Inderdaad iets wring er maar niet veel. Kan zijn dat je een string te laag hebt getransponeerd in octave -1
We komen er wel uit wat... maar Tyrosje is ok hoor.
laakies |
Geplaatst - 29/01/2014 : 22:05:21 Hallo (opa) Kees,
Ik heb het 3x afgeluisterd (boxen pc, hoofdtelefoon en op de tyros)
Vals nee kan ik niet zeggen, alleen dat je mischien net even een verkeerd akkoord pakt, of net iets te laat bent met het akkoord wissel.
Klinkt verders prima hoor! niks mis mee met de Tyros eerder met jouw oortjes
T-Rossie |
Geplaatst - 29/01/2014 : 22:04:53 Kees, Inderdaad wringt het qua stemming. Het lijkt of één van de drie right stemmen te laag is gestemd. (strings of piano) Als je alle drie de rights op eenzelfde klank (bijv. piano) zet.... wringt het dan ook? |
theplayer |
Geplaatst - 29/01/2014 : 20:55:13 Hoi Kees,
Dat het vals is zo ik zo niet zeggen. Wel denk ik dat alles met wat minder galm/sustain beter tot z'n recht komt. Zo wordt het snel één brei. Ik denk ook dat iets minder hard opnemen ook beter is. Of heb je soms de compressor erg hoog staan. Ik kan het mis hebben, maar ik dacht te horen dat af en toe het volume gering, maar snel op en neer gaat. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Kees Roskam |
Geplaatst - 29/01/2014 : 19:52:06 Ja, wat betreft het stereobeeld is het weer in orde. Maar hoorde je ook die valsheid die ik bedoel? En nog bedankt voor het compliment. Dat doet deze simpele speler goed :)
Groetjes, Kees. |
theplayer |
Geplaatst - 29/01/2014 : 19:48:43 Hallo Kees,
Ik heb het even beluisterd en moet zeggen dat je het mooi gespeeld hebt. Ik heb er speciaal de hoofdtelefoon voor opgezet om het stereobeeld te beluisteren. Er zit duidelijk een stereobeeld in en is beslist niet mono. Vraag is nu dus hoe dat bij jou was. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Kees Roskam |
Geplaatst - 29/01/2014 : 19:00:54 Nou, hier ben ik toch al met een voorbeeld want ik heb even tijd voor mezelf. Ik heb het lied Love Story even ingespeeld. Luistert en huivert :-) |
Kees Roskam |
Geplaatst - 29/01/2014 : 09:00:42 Ik zal binnenkort even een opname maken. Nu ben ik eerst nog een paar dagen oppasopa. Dus dan is het kinderspelen i.p.v. keyboardspelen :) |
maartenb |
Geplaatst - 27/01/2014 : 19:12:43 Raadselachtig, Kees. Ik kan het niet verklaren.
Ik ga er van uit dat je de recentste firmware er op hebt staan?
Misschien kun je een opname maken als de Tyros "vals" klinkt zodat we het allemaal kunnen horen?
Maarten |
muzikant |
Geplaatst - 27/01/2014 : 16:19:14 Bij een fabrieksreset kun je een aantal opties aanvinken. Wanneer je alleen system reset aanvinkt blijft de rest intact.
Natura Artis Magistra... |