Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 De start/stop knippering iets nieuws?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 17/09/2010 : 19:20:10
Ik heb heel veel demo filmpjes bekeken en begrijp maar niet waarom de start/stop knop LED zo onregelmatig knippert... wie wel?
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Ben Geplaatst - 24/09/2010 : 12:55:55
Ik heb ook nog eens goed zitten kijken maar kan het net als jullie niet verklaren
Maar ja dan zit er niets anders op dan te wachten

Groet ,
Ben
Ruud Geplaatst - 23/09/2010 : 22:27:52
En de toetsaanslagen van Martin Harris gaan wel synchroon met de muziek. Dan zou dus het rood-blauw ook in de maat moeten knipperen. Bij sommige youtube demo's knippert het wel in de maat.

Wat de reden is kan ik niet zo 1-2-3 bedenken. Of er wordt met de rechterhand meegespeeld met een eerder opgenomen deel?

Groet, Ruud
T-Rossie Geplaatst - 23/09/2010 : 19:23:26
Zou kunnen, maar ik twijfel er wel aan omdat het niet bepaald een flash-light is maar een puls van toch zeker 1/10 seconde.
Een een frame-rate van 10 per seconde zou beduidend meer hakkelen.

Wij wachten maar gewoon af
tyro Geplaatst - 23/09/2010 : 19:10:24
Ik denk dat net als bij CD t.o.v. MP3 de bitverwerkingssnelheid van 1411kbps naar ~128kbps is terug gebracht.
Voor video ook zoiets is toegepast maar dan bijv. frames/sec.

Vandaar de matige geluidskwaliteit en de niet vloeiende videobeelden.
Of maar een gedeelte van de frames word weergegeven, dus gefragmenteerd.

Groeten, Wim
Soneg Geplaatst - 23/09/2010 : 18:50:26
High speed shutter is de oorzaak,bij de uitgebreide camera.s is dit in te stellen.

Soryt
tyro Geplaatst - 23/09/2010 : 17:54:05
Het onregelmatig knipperen van de lampje wordt veroorzaakt door dat de videoopname soort sroboscopisch is opgenomen of weergegeven.
Net als de slechte MP3 kwaliteit is dit denk ik gedaan om het bestand zo klein dus zo toegankelijk mogelijk te maken.

Door dat er dan stukje beeld niet wordt weer gegeven terwijl het lampje dan net knippert zie de dat niet.

Groeten Wim
Ben Geplaatst - 17/09/2010 : 22:32:46
Het was me wel opgevallen ja maar dat hij soms niet brand is me dus niet opgevallen maar dat komt omdat ik eerlijk gezegd meer geluisterd heb dan gekeken
Het is misschien nu niet belangrijk maar misschien toch net belangrijk genoeg om dit voor diegene die naar de demo's bij Oostendorp gaan dit te vragen aan de heren van Yamaha toch

Groetjes Ben
T-Rossie Geplaatst - 17/09/2010 : 22:08:20
Het zou zo moeten zijn dat op elke eerste tel hij oranje brandt en de andere beats binnen een maat blauw (op de Tyros3 groen)

In de filmpjes slaat hij heel vaak (en op onregelmatige punten) een tel over door uit te blijven/niet te branden
Eigenlijk is dit helemaal niet zo belangrijk, maar het viel me wel op.
Ben Geplaatst - 17/09/2010 : 19:48:57
Hoi Roel dat was mij ook opgevallen en denk dat ze die oranje op tel één puur als hulp middel hebben gemaakt net zoals ze alle lampjes blauw hebben gemaakt voor mensen die kleurenblind zijn.
Een andere reden zou ik niet weten ?

Ps: ik heb net op mijn tyros 2 gekeken en die heeft dat ook dus ik denk dat de tyros 3 dat ook heeft
het valt bij de tyros 4 alleen beter op omdat alle lampjes blauw zijn.

Gr. Ben
T-Rossie Geplaatst - 17/09/2010 : 19:34:42
Ik bedoel de maattelling :
1e tel oranje, 2 t/m 4e tel blauw voor een 4/4 maat.... enz.
fransonline Geplaatst - 17/09/2010 : 19:26:12
Misschien moet je wennen aan het blauw...

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000