Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Youtube geluidskwaliteit toch matig

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 17/09/2010 : 22:36:40
Yamaha heeft de demo films op Youtube gezet en nu ik bezig ben om een 'totaal demo' te maken en aan het sound-editen ben begint op te vallen dat de audio van youtube verre van 'top' is.
Waarschijnlijk wordt het met MP3 gedaan en dan vast niet veel hoger dan 96 kbps, mogelijk zelfs 64 kbps.

Mijn overtuiging is dat hetgeen er werkelijk uit de T4 komt van een enorm veel hogere kwaliteit is. Ik probeer me voor te stellen hoe hij zal klinken op de Bose L1's .....
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Sneakyman Geplaatst - 18/09/2010 : 09:29:35
Oke, duidelijk , vond het al zo raar

Op deze website hebben ze ook een playlist gemaakt van youtube: http://www.yamahapkowner.com/?p=2362

Kan de playlist zelf niet vinden, maar zo speelt hij dus gewoon alles achter elkaar af. Is wel erg handig , begint alleen wel met een introductie van een andere website...

Ben nu ook wel zeer benieuwd hoe hij live klinkt!

Gr. Menno
T-Rossie Geplaatst - 18/09/2010 : 00:03:51
Menno,
Het geluid is zeker niet slecht, geen enkel ander keyboardmerk heeft het zo goed voor elkaar! Het is echter zeer duidelijk waarneembaar dat er iets schort in het midden/hoog en er een soort digitale ruis meekomt. Onder andere hihats en bekkens produceren veel hoog met harmonischen en die klinken alsof er een doekje op ligt.
Natuurlijk omwille van de laad-snelheid wordt de bitstream laag gehouden. (gulden middenweg)

Voor mezelf maak ik een compilatie-audiobestand want het geklik op de movies verveelt snel. Het youtube-audio neem ik analoog op in soundforge en beter dan het bronsignaal maken lukt dan niet meer.

Waarom een apart topic? .... gewoon omdat het niet gaat over de muzikale kwaliteit van de demo's of de speciefiek de T4 maar wel te maken met de presentatie van de T4.
Ben Geplaatst - 17/09/2010 : 23:17:48
Ik ben het met je eens Roel dat je de Tyros 4 pas goed kan beoordelen als je hem zelf live hebt gehoord of bespeeld.
Tenminste ik denk dat je dit met die laatste regel bedoeld
En ja over de Bose L1 zal hij je wel helemaal top klinken.

Maar goed ik ga stoppen voor vandaag en over de Tyros 4 dromen hahaha
Prettig weekend allemaal!

Groetjes Ben
Sneakyman Geplaatst - 17/09/2010 : 22:55:58
Het geluid is hier prima hoor, ook is de video in 360p (zegt youtube)
Heb maar weinig websites waar het geluid beter klinkt. En zeker zal het op youtube wel iets minder worden, maar vergelijk het met andere videos van youtube en je hoort toch echt wel dat het geluid goed is. En daardoor dus zeker boven de 120 Kb/s. Anders hoor je dat echt wel!

Ook heb ik het even vergeleken met mijn eigen videos, die zitten ook wel redelijk hoog (op goede manier in youtube gebracht voor top kwaliteit) en klinkt ongeveer zelfde/ sommige zelfs beter.

Maar misschien is het wel even handig om alles over de videos bij de overview video topic te houden? Want daar gaat het geluid ook over...
Of begrijp ik het verkeerd? En haal je de videos van youtube af om een eigen totaal demo ervan te maken, want youtube convert videos namelijk naar flv en als je dan mp3 weer van maakt verlies je zowiso veel kwaliteit van geluid. Dit is op te lossen door FLAC, maar weet niet of dit is waarom je het in een andere topic zet...

Gr. Menno

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000