O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
guyske |
Geplaatst - 27/09/2010 : 21:26:57 Hier een meer eerlijke ervaring van een muzikant die op de T4 heeft kunnen spelen, klinkt eerlijk en recht voor de vuist.
http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?topic=27023.0
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
MrBoembas |
Geplaatst - 04/10/2010 : 21:41:45 Hoi Tyrosvrienden,
Ach geen één keyboard is eigenlijk helemaal prefect, het gaat er gewoon om wat je smaak is wat jij zelf het beste vind klinken, Ik heb hier nog een Tyros-2, Motif Racket ES, Roland Va-7, Roland G600 een Synthesizer Roland JP8000 en een Emu Virtuoso 2000 staan en ik vind alles voor mijn gevoel goed klinken, en ik denk er zeker aan om nog een Tyros4 te nemen. En als ik hem koop dan koop ik die zeker bij Oostendorp want daar krijg je echt waar voor je geld.
En een keyboard blijft een keyboard het zal nooit geen echte vleugelpiano of gitaar of trompet etc... het is een inlussie aparaat waar je kan inwanen in een ander instrument, btw op het Synthesizer forum word de Tyros ontzettend afgekraakt en toverdoos genoemd... Ieder zijn eigen mening en ik vind de Tyros4 persoonlijk goed klinken Ondanks dat ik niet naar de demonstratie kon. (Maar ik heb Marco nog effe gemaild over de Tyros4)
En elk keyboard heeft altijd minpunten als je een helemaal prefect Keyboard zou ontwerpen met alles erop en eraan en dat je er niks meer aan verbeteren kon kon Yamaha wel stoppen met keyboards bouwen. Het is een commercieel bedrijf dat ook steeds een iets betere keyboard moet produceren over 10 jaar is de Tyros misschien geen top keyboard meer.
Grtz,
Daniel. |
geinlaar |
Geplaatst - 04/10/2010 : 20:57:39 Hallo Ruud, Mijn naam is Gert en ben een hobbyplayer sinds het keyboard bestaat. Heb denk ook alle yamaha keyboards altijd nieuw gekocht tot 2 x tyros1XL en twee keer tyros 2XL en nu sinds 9 maanden de tyros3XL met yamaha stagepas en dat betekent ook 7 a 8 dvd's vol styles ed. dus ik heb al heel wat geld uitgegeven aan Yamaha.Maar ik vind wel dat je erg veel bij moet leggen op een keyboard van 9 maanden met nog garantie. gr. Gert |
Ruud |
Geplaatst - 04/10/2010 : 20:37:46 Hallo Geinlaar,
Welkom op ons leerzame forum. Zoals te doen gebruikelijk is het fijn als je je even kort voorstelt. Ervaring, hobby of beroepsmatig, instrumenten etc.
Aan de hand van een persoonlijke offerte weet je wat je echt bij zou moeten betalen. Uiteraard is het voor iedereen verschillend hoe hij/zij de meerwaarde van de veranderingen beoordeelt.
Voor de volledigheid is het goed te weten dat de Harddisk van minimaal 250 GB standaard in de T4 aanwezig is en dat het Flash-geheugen alleen voor diegene nodig is die extra expansion-voices wil inladen. Om die reden dus optioneel en niet noodzakelijk.
Heb je de T4 ook al live gehoord en wellicht kunnen bespelen?
Groet, Ruud
|
Ben |
Geplaatst - 04/10/2010 : 20:33:17 Hoi Geinlaar, Heb je de offerte van oostendorp dan al ontvangen? of heb je dit ergens anders vandaan?
Ps: wat betreft de demonstratie kan ik alleen maar zeggen ''daar zijn het demonstrateurs voor '' en daar moet je je zelf ook niet aan spiegelen want daar zijn ze tenslotte ook voor opgeleid om dit zo te kunnen doen. en je hebt thuis echt geen toren hoge boxen nodig voor een goede klank te krijgen. neem bijvoorbeeld de HS50 of HS80 + subwoofer HS10W van Yamaha en je hebt een perfect geluid in je woonkamer
groet, Ben |
geinlaar |
Geplaatst - 04/10/2010 : 20:30:07 En als je ziet hoe zo'n T4 gedemonstreerd word met huizen hoge boxen en geluidsinstalatie en dan nog degene die het bespeelt, dan moet je thuis nog wel wat aanschaffen en leren wil je er hetzelfde uithalen. |
geinlaar |
Geplaatst - 04/10/2010 : 20:20:24 als je ziet wat je voor je 9 maanden oude tyros 3 terug krijgt en de heren moeten er dan nog een paar duizend euro bij hebben ex de hd en geheugen want dat komt er dan ook nog bij,kun je beter op de tyros 3 blijven spelen want zoveel zijn die veranderingen ook weer niet waard. |
Hanswiel |
Geplaatst - 30/09/2010 : 15:05:53 Hoi,
Heren, we dwalen af van het lijntje. Het gaat over de T4. Maar hier is heel wat anders aan de orde op dit moment.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 30/09/2010 : 10:23:47 Meeste van mijn werk is te beluisteren op de "soundclick" site. Band name Jan Bruijn.
groetjes.
m.vr.gr.
Jan
|
Soneg |
Geplaatst - 29/09/2010 : 12:21:25 Nou mannen, laat die geweldig klinkende producties dan maar is horen, Ben benieuwd.
Soryt |
eddy vanzee |
Geplaatst - 29/09/2010 : 11:27:07 Hallo
maak maar eens een produktie met zang via de koptelefoon en luister daarna via de boxen. Persoonlijk schrok ik daar toch van.
Vr Gr eddy |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 28/09/2010 : 14:04:36 Hi Sis.
Zo heeft ieder zijn voorkeur.
Jan |
n/a |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:58:09 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bruijn
T-Rossie,
Inderdaad. Grote onzin. I doe niet anders. Alle produkties die ik gemixed heb is gemixed met hoofdtelefoon op. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken.
met vriendelijke groet.
Jan
Niet goed hé Jan. Mixen doe je op monitoren en liefst goeie. Ik heb ter beschikking de Mackie HR824 , PCM's en Quested HQ 210 ( is zo duur als een T-4 ) Daarnaast zijn mijn koptelefoons gewoon simpele sennheisers HD 212 pro en de beroemde DT 770 / 80 ohm. Ieder ding geeft een ander geluid . De vraag is , wat is het beste ?. Mij zal het een worst wezen. Als ik op één of andere demo : orgeltjes en koren hoor , stap ik het af, zonder schroom. Nu ga ik slapen want ik heb een ganse nacht doorgewerkt in de studio sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:56:41 T-Rossie,
Dat is helemaal niet stom. Grote studio's hebben geconditioneerde ruimtes, daar werken speakers prima.
Ik bedoel dus de minder bevoorrechten die moeten werken in minder ideale studio ruimtes.
Roel, wij hadden het hier wel over TYROS luisteraars, niet over professionele studio werkers.
Neemt niet weg dat ik grote bewondering voor je hebt, ongeacht het feit dat wij hier van mening verschillen.
Jan
PS
Ik weet van sommige professionele sound mixers dat zij de groffe mix met de speakers doen en daarna overstappen op de koptelefoon voor de detaillering. Ik sla de groffe mix dus over. Spaart tijd. |
T-Rossie |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:41:15 OK Jan je mag gelijk hebben. Stom he dat (grote) studio's zoveel geld in speaker systemen pompen terwijl ze het volgens jou met een koptelefoontje van 400 euro af zouden kunnen? Hier laat ik het bij
|
Jan Bruijn |
Geplaatst - 28/09/2010 : 13:35:25 T-Rossie,
Inderdaad. Grote onzin. I doe niet anders. Alle produkties die ik gemixed heb is gemixed met hoofdtelefoon op. Tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen.
Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent en wat je wilt bereiken.
met vriendelijke groet.
Jan |