Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Première T-4 Wezep

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
klinkt als Geplaatst - 01/10/2010 : 00:13:45
Het was een volle bak vanavond (30/9/2010!)
Ik was aangenaam verrast door de presentatie van Marco Riedijk.

Lekker veel nieuwe mogelijkheden op deze T-4.

Fa.Oostendorp, hartelijk dank voor de ontvangst en ik zie graag mijn offerte tegemoed.

Ennuh Marco,.......De tomaatjes gingen weer mee naar huis

Groeten,
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
robbiedoes Geplaatst - 04/10/2010 : 23:07:32
Hoi Geert,

Je omschrijft precies hoe ik er ook over denk. Het is een nieuw keyboard, een logisch gevolg met enkele verbeteringen. Niet meer, niet minder. En ook ik ga gewoon upgraden.

Groetjes, Robert
n/a Geplaatst - 04/10/2010 : 23:01:31
Hoi, mensen we zijn weer in totale euforie

Allemaal weer op aarde geland......

Ik was op de Demo bij henk...

De tyros 4 klinkt gewoon goed net zoals de tyros 3..

Hartstikke leuk de Vocalist en geweldige koortjes...
Maar ik heb bijv geen vette brass geluiden gehoord een leuk orgel... maar die vind ik ook op de T3

De styles vind ik echt een verbetering..

Kortom de T4 is een logisch gevolg op de T3. Ik ben zeker voornemens om een T4 te kopen... Vind het gewoon een supergoed keyboard net zoals de 1 2 en 3 welke ik in het verleden heb besppeld..

Maar aub hou op met al die superlatieven en onzin verhalen....

De demo was goed en leuk Marco is goed en Henk maakte er iets moois van.. maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat het niet alleen voor mij moeilijk was om de gehele avond de gedachten erbij te houden.

Iedereen succes en veel plezier met de T4
Ruud Geplaatst - 04/10/2010 : 17:57:14
De demoavond vond ik ook zeer geslaagd.
Mijn vertrouwen op voorhand in Yamaha mbt de T4 is volop waargemaakt.
Het was Marco's eerste optreden op de T4 en dat heeft hij heel goed neergezet.

Hoewel Marco flink zijn best heeft moeten doen om het publiek de eerste helft mee te krijgen in zijn enthousiasme, ging dat de tweede helft als vanzelf. Een heel goed sfeer.

Wat mij o.a opviel aan de T4: Sterk verbeterde piano met hamer- en dempereffect, zeer realistische koorklanken, de drumkits klinken veel directer met meer punch/power, vertrouwde bediening, duidelijk hoorbaar dat de styles zijn gerestyled met SA en SA2-klanken.

Met als gevolg een niet te onderdrukken glimlach op mijn gezicht gedurende de demo en in de auto op de terugweg door al het moois wat Marco heeft laten horen.
Ik ben blij dat ik de T4 over een week of twee thuis heb staan.

Henk en Marco, chapeau en bedankt.

Groet, Ruud

a048352 Geplaatst - 04/10/2010 : 11:12:06
Hey Sis,

Ja alles goed, buiten een beetje last van een verstopte neus!
Toevallig moet ik nu donderdag nog optreden in scheldetheater!
Mooie en gezellige zaal!

Ja voor mij kwam zondag 10okt het beste uit.. 6okt is het in keymusic st-niklaas maar das voor mij al verder rijden...

We zien elkaar nog wel ies :-) Zowieso zullen we hier beiden ongetwijfeld onze eerlijke (zowel positief als negatief) mening neerzetten na de demo...

Ik kijk al uit naar jou bevindingen!
n/a Geplaatst - 04/10/2010 : 08:28:09
Ha Tim, alles goed vent ?
Ik ga op 18 oktober in Terneuzen, schelde theater.
Kan niet anders wegens te drukke agenda in oktober.
Groeten hé.
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
a048352 Geplaatst - 03/10/2010 : 18:24:49
Hey theplayer,
Ik weet dat ze erin blyven zitten,maar ik wil weten hoelang het duurt om ze de eerste keer in te laden.. Ik speel by diverse bands en wil dus per band aparte samples inladen. Vraag is dus of dat inladen naar flash op behoorlijke snelheid gebeurt...
Marcoooo ? (Polo..)
theplayer Geplaatst - 03/10/2010 : 12:54:32
Hallo,

Je hoeft de samples maar eenmalig in te laden.
Ze blijven daarna gewoon in het flash-geheugen zitten. Ook als de spanning er af is geweest.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
aberendse5 Geplaatst - 03/10/2010 : 12:41:33
Hoi a048352,

het laden van de samples is seconden werk. Het aparte geheugen, worden de samples opgezet, en flash geheugen is zeer snel.

kortom geen minuten wachten meer. de uitdaging van marco is inderdaad wel een goede opmerking. Je kunt dan inderdaad goed vergelijken, of het verschil inderdaad zo groot is.

groeten aart
a048352 Geplaatst - 03/10/2010 : 12:23:34
Hey Sis.. wanneer ga jij?
wij kennen elkaar van in cafe curieus... jij hebt daar eens op mijn Tyros 3 gespeeld tijdens mijn pauze :-)

Ik ga op 10oktober in Lokeren. Net als jij ben ik ook kritisch ingesteld en twijfel ik ook voor een overstap van T3 naar T4.
>50% van de demo's worden bespeeld of bevatten de nieuwe voices, en na 2 styles heb je het wel gehad... dus ik hoop niet dat Marco daar lang op gaat inspelen... Hopelijk kan hij mij ook overtuigen dat de overstap vanaf de Tyros3 gerechtvaardigd is!
--> is een uitdaging Marco :-) speel gerust eens een paar liedjes op de T4 met styles van de T3 zodat ik kan horen of er aan de bestaande klanken/drums merkbaar verschil is bij het gebruik van de styles.

Grootste pluspunt vind ikzelf de nieuwe gitaren, sopraansax en het flashgeheugen. Vraag die ik daarbij heb, eens je samples zijn ingeladen in flash blijven ze beschikbaar ook na stroomonderbreking.
Maar hoelang gaat het duren om de samples in te laden in het flash geheugen?
n/a Geplaatst - 02/10/2010 : 21:58:35
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Sis:
Inderdaad had Marco graag je gezicht gezien... met name hoe jouw onderkaak van verbazing op je voeten zou zijn gevallen

Maak je geen zorgen Roel.
Ik zie Marco binnenkort , verder zeg ik niks .
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
maartenb Geplaatst - 02/10/2010 : 21:19:39
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hifi

En nog steeds geen fill in voor een 2/4 maat tussen de 4/4de maten
de zogenamde halve fill in.
Waar blijft die,ik zeur hier al 10 jaar over en niemand luistert!

Henri.

+1
Onbegrijpelijk. Top of the line en dan geen half bar...

Er is wel een work around, maar dat weet je waarschijnlijk al.

Wel fijn om al die positieve reacties te horen. Ik kon er helaas niet bij zijn, en zo krijg ik er toch iets van mee.
Stap ik na 10 jaar Roland keyboards gespeeld te hebben (G-800, G-1000 en G-70) dan toch over naar Yamaha? Eerst maar eens bij Henk gaan spelen en luisteren.

Maarten
dick47 Geplaatst - 02/10/2010 : 07:47:36
Ook mijn vrouw en ik zijn geweest. Rede: ik heb vorige week bij Henk een Tyros 1 gekocht, echt waar! Ik had dus een PSR3000 en na het luisteren en kijken ben ik overgestapt. En dan wil je natuurlijk toch even horen wat de jongste telg presteert. Nou, het was in 1 woord geweldig! Maar om er als WAO-er krom voor te gaan liggen gaat me net ff te ver. Ik zou hem zeker aanschaffen als ik weer buiten de deur zou gaan spelen, maar voor de huiskamer ben ik tevreden met wat ik nu heb. Als het zo door gaat als nu, heb ik over een jaar of 3 ook een T4!
[lijkt wel een VW-busje... busje komt zo, duurt bij mij echter wat langer]. Dus voor degene die hem nu kopen of gekocht hebben: gefeliciteerd en wees er heel zuinig op, want misschien is hij over 3 jaar wel voor mij....

Dick
pbak Geplaatst - 01/10/2010 : 22:09:35
Henk Oostendorp het was een geslaagde avond
In het begin had ik niet meteen een klik bij de Tyros 4
maar toen Marco na de pauze de koor klanken lied horen en de gitaren
stond ik wel versteld over de mogelijkheden van de Ty 4
voor al toen Marco begon te zingen knap gedaan Marco.

Groeten Peter.
johanleo Geplaatst - 01/10/2010 : 20:19:15
Tja, Als Belg die vier uren onderweg was (anderhalf uur in de files), wordt ik nog een bekendheid!
Doch het was de moeite waard: zoals Rob Janssen het omschrijft is het: een volledig nieuw instrument, met mooi verrijkte styles en fantastische nieuwe klanken.
Dit maakt de T3 niet minderwaardig, doch bewijst dat de mogelijkheden eindeloos zijn.
Volgende week ga ik Marco Riedijk nog 2 keer meemaken in België, en dan zal ik wel helemaal verkocht zijn...
Misschien koomt de overstap naar T4 er !
Groeten,

johan
Rene Geplaatst - 01/10/2010 : 17:44:32
Hoi Heiko,

Robbiedoes heeft al jouw vraag beantwoord.
Het is echt een verbetering, al gebruik ikzelf een TC Helicon.

Rene

Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000