O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
guyske |
Geplaatst - 05/10/2010 : 21:39:28 Ik ga van een T2 naar T4, ben zo een beetje aan het kijken wat er veranderd van plaats en wat er bijgekomen is. Op de T2 waren de ART1 en ART2 nog niet aanwezig, daarom deze vraag, kan je deze twee ook sturen met een voetpedaal ?
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ben |
Geplaatst - 06/10/2010 : 15:19:00 Hoi corvdh,
Ik heb hem zelf ook niet omdat ik het tot nu toe prima red zonder het pedaal echter moet ik toegeven dat het wel eenvoudiger zou zijn om dit via de mfc10 te doen. Hier kun je eventueel de handleiding alvast lezen voor meer info : http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/english/synth/MFC10E.pdf
Je kan het pedaal via midi instellen. Tip: type in de zoekfunctie van dit forum even ''MFC10'' in , dan krijg je diverse toppics die er over gaan te zien.
Groetjes Ben |
guyske |
Geplaatst - 06/10/2010 : 14:16:49 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Om je rotary-effect aan te sturen met een pedaal, zet je dat pedaal op DSP-variation. Je kunt dan met dat pedaal de rotary aan en uit zetten. Natuurlijk kun je deze instelling weer meenemen in een registration.
Ik had het moeten weten, veeeeeeeeeeeeel vroeger moeten vragen, nu ik binnenkort afscheid neem van mijn geliefde T2 vind ik eindelijk dat dit mogelijk is. Getest en goed bevonden, wreed bedankt.
corvdh |
Geplaatst - 06/10/2010 : 13:27:59 Is een mfc10 makkelijk te programeren via een menu op het display van de tyros 4, en moet je die instellingen vastleggen in een registratie?
Ik heb hem nog niet maar zit er wel over te denken ooit een mfc10 aan te schaffen. Je moet volgens mij niet een al te grote schoenmaat hebben, anders druk je op twee knoppen te gelijk. of lijkt dat maar zo?
Geplaatst - 06/10/2010 : 12:24:08 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door guyske ik heb ook nooit een oplossing gevonden om de rotary te sturen met een pedaal.
Hallo Guyske,
Om je rotary-effect aan te sturen met een pedaal, zet je dat pedaal op DSP-variation. Je kunt dan met dat pedaal de rotary aan en uit zetten. Natuurlijk kun je deze instelling weer meenemen in een registration. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Ben |
Geplaatst - 06/10/2010 : 11:55:24 Hoi Guyske,
Graag gedaan , maar de mfc10 is volledig te programmeren naar eigen wens
Groetjes Ben |
guyske |
Geplaatst - 06/10/2010 : 11:28:44 Ben, als het ooit past moeten we eens een pint gaan drinken. Bedankt voor de uitleg, ik heb 3 pedalen aan mijn T2 hangen, nog geen MFC10 maar die komt er wel bij de aankoop van de T4 en daarom de vraag of de ART 's gekoppeld konden worden, ik heb ook nooit een oplossing gevonden om de rotary te sturen met een pedaal. Ik stel vast dat er een oplossing is en dat doet me veel plezier, ik ben namelijk niet zo handig met het jumpen van de ene knop naar de andere, mijn voeten doen het beter omdat er nog de ervaring van bassen met de voetjes spelen is . Ik denk dat de schuivers al een hoop zullen oplossen tegen de T2 waar je teveel tijd verloor met "schakelen".
@ Hans, zo te horen is de midi van de MFC 10 voorgeprogrammeerd of vergis ik mij, dat ding lijkt me stilaan onontbeerlijk te worden als je niet meer tijd wil verspillen met rondzwerven naar knopjes dan op je toetsen rammen. Bedankt samen voor de antwoorden
Hanswiel |
Geplaatst - 06/10/2010 : 08:58:33 Hoi,
Ik doe het al sedett 2 jaar via het voetpedaal. Dat werkt fantastisch. Pedaalnummer 6 is art 1 en pedaalnummer 7 is art 2.
Zit lekker aan de buitenkant zodat dikke zolen ook kunnen.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Ben |
Geplaatst - 05/10/2010 : 22:40:35 Hoi guyske,
je hoeft helemaal geen sorrie te zeggen hoor , die vraag was helemaal niet verkeerd van je. ik gaf alleen aan dat je daar ook info kan vinden . Ik heb zelf niet in de handleiding gekeken om jou antwoord te zoeken , maar heb de foto's bekeken en daar zag ik dus dat er ingangen waren voor de pedalen Als ik je een tip mag geven ,je moet het jezelf veel makkelijker maken door makkelijker te gaan denken en in de meeste gevallen vind je dan ook zelf het antwoord. ik zelf heb ook een TYROS 2 en die heeft pedaal aansluitingen en daarom dacht ik meteen van kijk eerst op de foto's In de handleiding heb ik nu ook even gekeken en daar staat het ook in, kijk maar eens op pagina 99
Dus nogmaals vraag maar raak als je het echt niet vinden kan , maar uit eigen ervaring onthoud je het veel beter als je het zelf ontdekt je kan ook de zoek functie van dit forum gebruiken als je iets wil weten , misschien staat voor een volgende vraag het antwoord al op het forum.
Waarom leg ik je dit zo uit? Omdat het me is opgevallen dat er steeds vaker bij diverse toppics de zelfde vragen word gesteld en dat maakt het alleen maar ingewikkeld om te volgen allemaal.
PS: ook ik weet lang niet alles hoor maar waar ik helpen kan doe ik het graag.
Nog wat extra info: Ik zie net dat er maar 1 pedaal aansluiting zit voor art1 of 2 dus je moet een keuze maken welke je met de voet wil bedienen.
En hier dan de oplossing je kan dus een MFC10 Controler pedaal aansluiten en dan kan je wel beide met de voet bedienen.
Groetjes Ben |
guyske |
Geplaatst - 05/10/2010 : 22:20:57 Sorry Ben, ik ben de gebruikershandleiding binnenste buiten aan het keren en kon het daar niet in vinden. Dus ja ik heb op www.ty4.nl gezocht en niet gevonden, daarom vroeg ik het hier Zeker bedankt voor je antwoord.
Ben |
Geplaatst - 05/10/2010 : 22:02:29 Hoi guyske,
Het antwoord op je vraag is ja . indien je het nog niet gedaan hebt verwijs ik je even naar de website www.ty4.nl daar vind je eigenlijk alles wat je wil weten. En vind je het daar niet kun je het alsnog vragen hier op het forum
Groetjes Ben
|