O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ruud |
Geplaatst - 29/10/2010 : 18:32:11 In dit topic kunnen gebruikers van de T4 hun bevindingen delen. Tevens kunnen hier (praktijk)gerichte vragen aan hen worden gesteld.
(Maar geef ze ook even de tijd om het te verkennen, want het is nog zo vers )
Groet, Ruud |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 14/11/2010 : 07:20:28 Als de oude preset voices niet in de normale voice mappen staan, dan staan ze nu onder de map Legacy. De issue met de modulatie was ook al voor de T3 van toepassing.
Groeten Wim |
patrik |
Geplaatst - 13/11/2010 : 22:16:00 Dat de modulatie alleen op de instrumenten met van oorsprong een modulatie hebben is wel begrijpelijk. Misschien ben ik iets te snel geweest met mijn reactie. (Het is tenslotte ook erg goed T4 weer) Wat wel op valt m.b.t. french musette is het volgende; Ik heb alles van de T2 overgezet naar de T4 en ben dit aan het aanpassen waar mogelijk een verbetering te maken. Ik heb de custom voices nog niet ingeladen en bij die registers waar voorheen een costum voice zat en deze tijdelijk omgezet heb naar b.v. een french musette werkt het modulatie wheel alleen door het verzachten van het volume. Wanneer ik een registratie activeer waarbij van origine een french musette stond en nog staat werkt een soort van modulatie wel en is geen volume vermindering hoorbaar.(dit zal ik nog verder uitzoeken en eventueel berichten)
Ook valt mij op dat de voices (presets) van de T2 alleen zichtbaar is door het uitblijven van het ledtje van de geselecteerde voice. M.a.w. in de preset voices kan ik op deze manier niet zien of ze van de T2 of T4 genomen (via registratie) worden m.u.v. het ledtje. |
tyro |
Geplaatst - 13/11/2010 : 18:25:33 De Modulatie werkt alleen op instrumenten de van oorsprong ook modulatie kunnen produceren. Dit geldt dus niet voor een musette. Vaak is aan een voice dan ook al modulatie/ambient effect aan toe gevoegd. De insteek is om alle voices zo authentiek te laten klinken.
Groeten Wim
|
lacobo |
Geplaatst - 13/11/2010 : 18:21:32 Dat is al zo sinds de Tyros 3. Heb de handigheid van volume vermindering met het Mod wheel nog nooit begrepen. Zeker als je eerst een orgel klank hebt gebruikt is 't niet handig als je een ander geluid selecteerd en je hoort ineens niets.
Bert.
______________________________________________ LACOBO's Tyros4 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
patrik |
Geplaatst - 13/11/2010 : 18:04:57 De eerste bevindingen van de T4 zijn echt geweldig.
Echter op de T2 kon ik via het modulatie wheel op veel voices modulatie toepassen. (b.v. bij french musette) Op de T4 heb ik diverse instellingen geprobeerd maar in veel gevallen wordt het volume verminderd door de modulatie wheel.
Heeft hier iemand ervaring mee of weet hoe dit ingesteld/aangepast kan worden? Met de Nederlandstalige handleiding kon ik er ook niet uit.
Groet Patrik |
lacobo |
Geplaatst - 08/11/2010 : 17:53:59 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toetie
hoeveel Etherial styles zitten er op? denk namelijk dat ik die veel ga gebruiken voor het emo gevoel.
Volgens mij maar 5, als je het Organ-pack geinstalleerd hebt. Anders 4. Maar leuk dat Yamaha ze opnieuw uitgevonden heeft (de 9000 Pro had ze, daarna sloeg 't een paar keyboards over).
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
Heiko |
Geplaatst - 08/11/2010 : 12:32:05 Hoi Ruud, Dit bedoelde ik wel ja. Alleen is het niet echt een onderbreking, maar bij het wisselen naar de volgende registratieknop (dezelfe midi loopt gewoon door) duurt het een paar seconden voordat het volgende blad verschijnt.(met een soort fade out/ fade in) Ik ben blij om te horen dat dit verholpen is. Weer een stapje dichterbij de beslissing om toch over te stappen...Thnxx Grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
guyske |
Geplaatst - 08/11/2010 : 10:38:31 Om even op de suggestie van Henk in te gaan om ook positief te reageren:
Just for your info this is out of the box VH2 factory settings and an onboard style.
http://www.box.net/shared/skquv18egl
Guy
The way to go, heerlijk die Tyros 2 maar nu bijna met pensioen. |
Ruud |
Geplaatst - 08/11/2010 : 10:37:38 Hallo Heiko,
Ik neem aan dat je met Preset een registratie bedoelt? Als op de T4 een song/midifile wordt afgespeeld en het venster met score-weergave zichtbaar is, zie ik bij een wisseling van registratie geen enkele onderbreking in de notenweergave. Zowel bij een langzaam als een snel stuk geprobeerd.
Bij de T3 is dit ook niet het geval overigens. Ik hoop dat je dit bedoelde met je vraag.
Groet, Ruud |
Heiko |
Geplaatst - 08/11/2010 : 07:26:59 Hier nog maar eens mijn gerichte vraag gedeponeerd, ben benieuwd.... http://www.t-2.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2702 grtzz, Heiko
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Toetie |
Geplaatst - 07/11/2010 : 14:35:10 Gefeliciteerd! hoeveel Etherial styles zitten er op? denk namelijk dat ik die veel ga gebruiken voor het emo gevoel.
TT |
C-lebrity |
Geplaatst - 07/11/2010 : 00:25:53 Ik denk dat ik me heel goed thuis ga voelen bij de Tyros 4.
The Best Has Arrived! |
lacobo |
Geplaatst - 06/11/2010 : 20:10:03 Vanochtend om 10 uur m'n Tyros 4 opgehaald in Wezep (op 1 september had ik 'm al besteld). De komende week ga ik 'm 's flink aan de tand voelen. Heb er een weekje vrij voor genomen.
De eerste indrukken zijn goed. Na precies de twee styles gebruikt te hebben die nauwelijks veranderd zijn (hoe doe ik dat toch) was ik een tikje teleurgesteld, om er vervolgens achter te komen dat heel veel andere styles en geluiden flink anders en beter klinken.
Het display leek rare vertekeningen te hebben (leek wel of er een barst in 't glas zat), maar dat bleek de spacy achtergrond die Yamaha als standaard heeft gekozen te zijn (beetje Windows 98 SE achtig), niet helemaal mijn smaak. Dat was snel aangepast.
Daarna overdonderd door de paar hele spectaculaire Ethereal styles, het ingebouwde Flash geheugen getest (na een seconde of 10 staan alle Premium packs klaar voor gebruik), twee verschillende microfoons getest, zonder aanpassingen klinken ze al behoorlijk krachtig (Yamaha's micro komt er beter door dan Sennheiser, maar 't is een nipte overwinning), kortom al een uurtje aan 't sparren geweest. Later meer.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
admin |
Geplaatst - 01/11/2010 : 10:35:33 @ Marcel
Bedankt voor de tip, het is gewijzigd op onze FAQ lijst.
MVG, Henk Oostendorp |
maartenb |
Geplaatst - 30/10/2010 : 21:37:37 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door klinkt als Ikzelf twijfel nog of ik de luidsprekerset erbij zal nemen. Is het geluid uit dit nieuwe setje echt beter tov het T3 setje.
Ik weet niet het verschil met de MS02, maar ik kan je wel vertellen dat de MS04 prima klinkt voor thuis gebruik. Ik heb de T4 bij Oostendorp zowel via de monitors als MS04 beluisterd. De monitors klinken wel beter, maar de MS04 vind ik ook prima. Het grote voordeel van de MS04 is de reductie van de kabelspaghetti. Zie ook mijn reactie: http://www.yamahapkowner.com/forum/index.php?topic=27620.msg274663#msg274663
Maarten |