Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Eerste indrukken van de Tyros4

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
T-Rossie Geplaatst - 29/10/2010 : 23:08:39
Vanmorgen in alle vroegte naar Wezep om de T4 te halen.
Oostendorp had het flash geheugen ook al gemonteerd dus na het uitpakken thuis kon het feest direct beginnen.
De blauwe knopjes is even wennen maar dat gaat snel want de teksten op de knopjes zijn zeer goed leesbaar.

Bij het documentatie pakket zit een flyer die de weg wijst naar de Yamaha website alwaar de ooit aangekochte Premium pakketten gratis nog een 2e maal kunnen worden gedownload. (uitstekende service!)

Om de pakketten op het flashgeheugen te kunnen zetten dient het eerst geformatteerd te worden maar dat is snel gedaan.

De klank :
Het allereerste wat opvalt is dat de T4 qua klank enorm veel meer 'body' heeft dan alle voorgangers.
De drums zijn zeer indrukwekkend en realistisch.
De blazers onvoorstelbaar goed, dynamisch, breed. De bigband styles knallen uit de speakers met ongekende kwaliteit.

Ik heb nog maar een zeer klein deel van de styles kunnen beluisteren/bespelen maar het is of alles compleet nieuw is.

De choirs/vocals zijn een streling voor het oor en worden naar mijn idee prima gebruikt in de styles..... dus niet 'overdone' zoals sommigen beweren.

Synths (o.a. bij Dance styles) ontzettend 'vet' en warm.

De bediening:
Is duidelijk veel vlotter dan bij de T3, uitermate prettig.
Enkele menu's zijn veranderd en eenvoudiger geworden.
De harddisk is absoluut geruisloos, het display helder en zeer duidelijk vergelijkbaar met T3.

Ik zal vannacht toch wat moeten slapen, maar het valt me zwaar om mijn ontdekkingstocht zometeen even te onderbreken.

De Tyros4 stelt ZEKER niet teleur en het is/wordt m'n maatje voor de komende tijd.
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Dick Geplaatst - 01/11/2010 : 17:03:45
Heel leuk dat je zo van je nieuwe speeltje geniet, waar ken ik dat van.
Alleen zal ik nog wel even moeten wachten, en dat heb je er met je enthousiasme voor mij alleen maar moeilijker mee gemaakt.
Deel nog maar meer van je nieuwe (uit)vindingen met ons, dan maak je ons alleen maar nieuwsgieriger mee.

groetjes Dick
Tyrooster Geplaatst - 01/11/2010 : 11:23:52
Hallo Roel,

Gefeliciteerd met je Tyros4.

Als jij al zoveel verschil hoort met je T3, en daar bijna 's nachts voor moet opblijven dan kan
ik wel een paar nachten "vrij nemen". Ik moet de stap van de T2 naar de T4 maken.

Die van mij is 8 oktober besteld, ik hoop dat ik bij de eerste levering zit.

Na jouw verslag kriebelt het niet meer; het begint nu echt te jeuken,
en "jeuk is erger as piene" zeggen ze in Drenthe.

Veel succes verder, en houd dit forum op de hoogte van je nieuwe ontdekkingen.
Ook andere forumleden alvast bedankt voor alle input. Erg leerzaam voor aanstormend muzikanten.

Groeten, Jaap de Haan
Ben Geplaatst - 29/10/2010 : 23:42:07
Hoi Roel,
Ook namens mij gefeliciteerd met je Tyros 4 .
En inderdaad vergeet je nachtrust niet
Ook ik zal voorlopig genoegen moeten nemen met mijn T-2 maar dan heb ik wel nog iets om van te dromen

Nogmaals veel plezier!

Groetjes Ben
bertus Geplaatst - 29/10/2010 : 23:25:49
Hallo Roel, Ik wens je heel veel muzikaal plezier met je Tyros 4! Wat een leuke omschrijving van een zo'n top instrument! Jammer, het zit er voor mij niet in deze ronde maar beleef evenveel plezier aan mijn Tyros 3 hoor!

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000