O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
T-Rossie |
Geplaatst - 01/11/2010 : 23:42:00 Nu ik sinds een paar dagen in het bezit ben van de Tyros4 en uit ervaring weet dat er soms onvolkomenheden kunnen zitten in complexe apparaten... mijn eerste :
Betreft bladeren door tabbladen met styles.
Er zijn twee manieren om door de styles heen te bladeren: A. de lijst weergaven en met het scrollwheel up-/down waarna een selectie te maken is met de ENTER knop.
B. De tabblad weergave waarbij gebladerd kan worden met de knoppen vlak onder het display. (P1, P2 enz.)
Wat gaat er niet goed? Kies bijvoorbeeld een style-groep (bijv. Ballad) in de tabblad weergave. Links onderin het display staat dan P1 (voor blad 1), P2 (blad 2) en Next (om door te stappen naar de volgende tabs P3....P6)
Indien je dan een keer kiest voor de lijstweergave dmv de knop View en vervolgens Exit drukt om het hoofdmenu te krijgen en dan weer een style-groep aankiest verschijnt de lijstweergave. Het terugstappen naar de tabblad weergave met View laat dan linksonder niet meer P1, P2, Next zien maar P1,P2,P3. Dit betekent dat het niet meer mogelijk is om op de tabs 4,5 en 6 te komen!! Pas na het drukken van Exit en opnieuw een stylegroep kiezen is het weer OK.
Bugje graag fixen in de komende update!!
Ik weet dat Henk Oostendorp het forum ook aandachtig leest en hij is zeker bereid om eventueel gevonden problemen te melden via de officiele lijn bij Yamaha.
Oproep aan alle (toekomstige) Tyros4 bezitters om in deze draad eventuele fouten te rapporteren. (indien mogelijk duidelijk omschreven in een reproduceerbaar geheel)
Een verzoek om deze draad niet tot een discussiedraad te transformeren. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Dick |
Geplaatst - 03/06/2011 : 22:54:54 Beste Tim, ik heb een keer meegemaakt dat het keyboard aan gaf "disk busy", maar dat was tijdens opnamen op de audio recorder. Ik heb hem even de tijd gegeven, dat hij lekker bezig wilde zijn en daarna nooit meer. Ik moet dus zeggen dit probleem komt voor. Maar ik kan je er helaas niet mee helpen. Mocht je wat uitvinden, dan zou ik het graag weten.
Groetjes, Dick www.dickvisker.nl
|
n/a |
Geplaatst - 23/05/2011 : 11:35:05 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door a048352
Beste,
aangezien Yamaha Support hun klanten in de steek laat, heb ik zelf inmiddels dan maar een schijf gekocht en deze in de Tyros 4 geplaatst. Dit was een schijf op 7200 toeren, de standaard schijf vanuit het fabriek draait op 5400 toeren... Eerste indrukken waren dat de problemen opgelost waren, helaas het voorbije weekend weeral eens in panne gevallen tijdens een optreden "This disk is busy right now." :-(
Super onprofessioneel dit!
Verder ook nog een negatieve kanttekening bij het feit dat ze de Tyros 4 promoten met USB 2.0 Hi-Speed. Kopiëer maar eens enkele bestanden via de computer naar de Tyros, of vanop een USB-stick naar de Tyros en je zal zien dat de gemiddelde snelheid rond de 150KB is hetgeen overeenkomt met de USB 1.1 snelheid. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel de USB 2.0 specificaties geïmplementeerd maar worden deze snelheden niet behaald door bijv. een te trage processor.
Jammer dat dit bericht zo negatief is, maar dit moet toch ook eens meegedeeld worden! Dit probleem is reeds gemeld aan Yamaha support, diverse muziekwinkels en support centers sinds november!!!
Als je bij Roland een dergelijk probleem aangeeft en ze vinden niet direct de oorzaak, krijg je binnen de 7 werkdagen een nieuw instrument! Ook nog even meegeven dat ik niet de enigste ben met dit probleem!
Tim Vaste keyboardman + backing vocal bij : Guy Swinnen (Scabs), Alana Dante, diverse coverbands
Ik heb ooit een probleempje gehad met een Roland E70 ( wie kent hem nog ) Op een zaterdagmorgen naar Westerlo , direct hersteld en s'avonds optreden, zonder problemen, ( foutje in de microship ) Dat is service. sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist including , producer http://clientprotos.com/webvert_intro/index.html |
a048352 |
Geplaatst - 23/05/2011 : 09:56:36 Beste,
aangezien Yamaha Support hun klanten in de steek laat, heb ik zelf inmiddels dan maar een schijf gekocht en deze in de Tyros 4 geplaatst. Dit was een schijf op 7200 toeren, de standaard schijf vanuit het fabriek draait op 5400 toeren... Eerste indrukken waren dat de problemen opgelost waren, helaas het voorbije weekend weeral eens in panne gevallen tijdens een optreden "This disk is busy right now." :-(
Super onprofessioneel dit!
Verder ook nog een negatieve kanttekening bij het feit dat ze de Tyros 4 promoten met USB 2.0 Hi-Speed. Kopiëer maar eens enkele bestanden via de computer naar de Tyros, of vanop een USB-stick naar de Tyros en je zal zien dat de gemiddelde snelheid rond de 150KB is hetgeen overeenkomt met de USB 1.1 snelheid. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze wel de USB 2.0 specificaties geïmplementeerd maar worden deze snelheden niet behaald door bijv. een te trage processor.
Jammer dat dit bericht zo negatief is, maar dit moet toch ook eens meegedeeld worden! Dit probleem is reeds gemeld aan Yamaha support, diverse muziekwinkels en support centers sinds november!!!
Als je bij Roland een dergelijk probleem aangeeft en ze vinden niet direct de oorzaak, krijg je binnen de 7 werkdagen een nieuw instrument! Ook nog even meegeven dat ik niet de enigste ben met dit probleem!
Tim Vaste keyboardman + backing vocal bij : Guy Swinnen (Scabs), Alana Dante, diverse coverbands
|
fransonline |
Geplaatst - 20/04/2011 : 21:40:50 Ik ken je probleem niet goed, maar als ik jou was zou ik er een andere hd in zetten en kijken of je het probleem dan nog hebt. Het vervangen is een kleinigheid, maar je moet wel weten wat je doet.
Verder: ik gebruik eigenlijk heel vaak mij USB stick van 8 Gig. en die krijg ik maar moeilijk vol met registraties e.d. MP3's is een ander verhaal maar die gebruik ik dan weer niet.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
a048352 |
Geplaatst - 20/04/2011 : 21:20:35 Beste,
Na anderhalve maand nog steeds niets gehoord van Yamaha en dus ook nog steeds geen oplossing... :( Heel vervelend dit, ik werk nu nog steeds met een USB stick waarop en mijn MusicFinder staat, mijn User Styles, mijn MP3's en mijn registrations. Laatste optreden nog even geprobeerd met enkel registrations op de harde schijf en na 3min alweer prijs... Mocht het toestel weer afzetten!
Ik ken 3 collega's die net dezelfde problemen als ik hebben. Misschien slechte reeks harde schijven? Wel vervelend dat geen enkel service center nog Yamaha zelf reageert op onze meerdere herhaaldelijke gestuurde klachtenmails met het vriendelijke verzoek om deze problemen te verhelpen!
Daarom een oproep aan Oostendorp en andere mensen hier op het forum om mij (+ mensen met zelfde problemen) te willen en kunnen helpen door Yamaha onder druk te zetten!
Alvast bedankt!
Mvg, Tim |
a048352 |
Geplaatst - 09/03/2011 : 08:46:02 Misschien ook nog even meedelen dat het niets te maken heeft met de "sleep time" van de harde schijf, staat nu zelfs op off bij mij.
Ook werden zowel de connector als de harde schijf reeds nagekeken door een erkend Yamaha service center. |
a048352 |
Geplaatst - 09/03/2011 : 08:43:19 Goh, tijdens een optreden treedt het onvoorspelbaar op... Wel krijg ik dergelijke foutmeldingen het meeste tijdens de pauzemuziek. Ik maak hiervoor gewoon een simpele playlist aan met een 100 MP3's in, deze laat ik gewoon van boven naar onder afspelen (geen shuffle, geen repeat). Als je dan even iets gaat drinken aan de bar en je komt kwartier later terug de zaal binnen is het stil... je komt achter je keyboard en je ziet er weer een foutmelding staan ivm de harde schijf!
Je kan de foutmelding wegklikken, maar je kan vanaf dan geen user styles meer inladen, mp3's, ... kortom de harde schijf is dan ontoegankelijk totdat je het toestel af/aan zet...
Heel vervelend! |
T-Rossie |
Geplaatst - 09/03/2011 : 01:13:35 Dit klinkt inderdaad redelijk serieus Tim. Is er een manier om het te reproduceren? Indien ja dan wil ik het graag forceren en eventueel een disk met hogere rpm plaatsen om te testen of het daarna nog reproduceerbaar is.
Een gratis USB stick is leuk maar natuurlijk niet de juiste oplossing.
Als Yamaha al een upgrade heeft toegezegd en het is daarmee verholpen zou dat helemaal prachtig zijn. |
a048352 |
Geplaatst - 08/03/2011 : 16:22:54 Blij dat dit probleem eens door anderen gemeld wordt ook... Ik en 2 andere beroepsmuzikanten komen dit soort foutmeldingen helaas vaak tegen, en dit tijdens optredens! Goeie reclame is dit niet voor de Tyros 4... "Disk is busy", "I/O error", ... en dan zit er niets anders op dan de Tyros4 te herstarten voor je verder kan doen. (Deze wilt dan niets meer van de harde schijf inladen)
Tijdelijke oplossing die wij nu alle 3 toepassen : ALLES (user styles, registraties, music finder, mp3 pauzemuziek, ...) vanop een USB-stick inladen. Dit geeft tot nu toe bij niemand problemen!
Harde schijf in Tyros 4 is een SATA schijf met omzet stuk naar USB, jammer genoeg draait deze schijf slechts op 5400 toeren terwijl dit in de tyros 3 standaard 7200 toeren was...
Harde schijf is reeds geherformatteerd maar het probleem blijft! Deze fout is al door meerdere mensen sinds januari gemeld bij yamaha. Zelfs het officiele servicecenter van Yamaha zit met de handen in het haar omdat een reactie laat staan een oplossing van Yamaha uitblijft.
De laatste reactie van Yamaha via mail stellen ze dat er heel kort weer een nieuwe firmware upgrade uitkomt...
Eigenlijk zou Yamaha de gedupeerden een USB-stick >8GB moeten geven!
|
Dick |
Geplaatst - 22/02/2011 : 22:29:44 Hallo allemaal, het probleem waarbij de harddisk bezig is andere dingen te doen en de melding "disk busy" heb ik ook een aantal keren gekregen. Ik kreeg het op een moment dat mijn audio recorder gebruikt werd om een mp3 af te spelen. Ik moest toch een aardige tijd wachten, voor ik verder kon. Want hij liet niet toe dat ik andere dingen zou gaan doen voordat hij klaar was met de harddisk. En ik vraag me dan toch af wat hij dan allemaal doet. Het afspelen van een mp3 vraagt toch niet zoveel? Ik hoop alleen niet dat hij dit gaat doen, als ik ergens ben om muziek te maken...
groetjes Dick
Maar het blijft ondanks dat toch een fijn instrument Maar het blijft toch een fijn
Groetjes, Dick
|
robbiedoes |
Geplaatst - 22/02/2011 : 19:53:10 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door hifi
Tijdens de opname van de harddiscrecorder verschijnt er bij mij regelmatig een foutmelding: this disk is busy, vervolgens is de opname gestopt. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
hifi
Beste hifi,
Ik heb deze melding gezien wanneer een Simple recording deed rechtstreeks naar de USB stick. Mijn USB stick is een traag (gratis ontvangen) ding (promotie stickje van mijn werk), en dat is dus blijkbaar de oorzaak. Wanneer je een USB 1.1 stick hebt is deze gewoon te traag om de informatie te verwerken. Dat levert de foutmelding op.
Ik adviseer overigens altijd op te nemen naar de harde schijf en dan daarna nadat de opname naar wens is deze te kopiëren (of te verplaatsen) naar de USB stick.
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Theo T3 |
Geplaatst - 19/02/2011 : 16:51:51 Hallo hifi ik heb hier ook last van. Maar even een vraag neem je met de multi of met de simple instelling op. ik nam bijv begeleiding en zang op via de multi en kreeg ook deze melding. door hulp van wat helpende handen hier op het forum heb ik enigzins mijn probleem verholpen. en kon dus via de simple instelling wel opnemen zonder probleem. De multitrack recorder is voor meerdere sporen op te nemen en ik denk dat je die toch apart moet inspelen. op de T3 kon dat wel maar de hd recorder is wat veranderd ten opzichte van de T3.
grtzz Theo |
hifi |
Geplaatst - 18/02/2011 : 21:09:03 Tijdens de opname van de harddiscrecorder verschijnt er bij mij regelmatig een foutmelding: this disk is busy, vervolgens is de opname gestopt. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
hifi |
Ruud |
Geplaatst - 14/01/2011 : 22:26:24 En vergeet ook niet de firmware upgrade naar 1.02 uit te voeren, want daarin zijn ook ongewenste stylevolume-veranderingen verholpen.
Groet, Ruud |
Maykel |
Geplaatst - 14/01/2011 : 16:09:18 Bedankt voor de snelle reactie,
Geweldig ik ben blij dat jullie mij uitleg hierover hebben gegeven, Ik leer iedere keer weer wat bij,alleen kan ik mij niet herinderen dat ik hiermee eerder problemen heb gehad , misschien omdat ik hiervoor een T1 heb gehad Maar zoals Richard en Ben vertelde werkt het nu perfect en eigenlijk hoort dit probleempje dus niet in deze categorie want het is dus echt geen T4 foutje. mijn excuuses hievoor. Mvg Maykel
|
|
|