O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
tyro |
Geplaatst - 21/11/2010 : 17:50:12 Ik heb een midi-file met meerdere markers (8). Het betreft hier dus geen SongPosition. (SP1-SP4) Als ik bij de song de REW of FF krijg ik nu op mijn T4 rechts van de E knop een menu met een keuze tussen Phrase Mark en Bar. Deze song bevat 8 Phrase Marks. Zelfs als ik de SongPositions weghaal. Ik zie er alleen niets van terug in SYS/EX. Ik kan dan met de REW en FF naar de in dit geval 8 verschillende Phrase Mark gaan.
Weet iemand hoe ik deze markers zelf kan maken/bewerken?
Groeten Wim |
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 23/11/2010 : 20:19:30 Frans bedankt!
Het (Phrasemark) staat ook op pag 78 van de Tyros3 Datalist bij tab Support te downloaden. En op pag 100 van de Tyros4 Datlist bij tab Support te downloaden.
Het betreft hier inderdaad Mata event : FF 7F 43 7B 04 08 Dit event kun je wel kopieren,knippen en plakken op de tyros in Tab Sys/Ex van de Songcreator.
Groeten Wim
|
theplayer |
Geplaatst - 23/11/2010 : 19:38:13 Hallo,
Wim heeft inmiddels mail met de oplossing van zijn file. Omdat er zoveel lezers zijn geweest zal ik hier ook nog even de oplossing neerzetten.
In de midifile voer je in het mastertrack aan het begin een meta-event in. 'XF Max Phrase Marker' met als waarde '8' '43 7B 04 08'. Op de gewenste plaatsen voer je in: 'XF Phrase Marker' 'Right/8' '43 7B 03 20 08'. Save de song weer. Om dit te gebruiken, moet je dit wel op de Tyros aanzetten. Function > Song setting > Phrase Mark Repeat op ON. Als je nu bij de midiplayer op voor- of achteruit spoelen drukt, krijg je het popup venstertje zoals op de foto hierboven. Met de knop E kun je nu kiezen of je per maat of Phrase marker wilt springen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
tyro |
Geplaatst - 23/11/2010 : 06:51:17 Oke bedankt Frans,
Op de afbeelding zie je een slideout menu Met de E knop kan ik kiezen tussen Phrasemark en Bar. Met de REW en FF knopen kan ik stappen terug en vooruit maken. Het handige van Phrasemark is dat je makelijk naar de volgende positie in de song kan gaan. Dit is onafhankelijk van de normale Songposition. Het kunnen er ook meer dan 4 zijn. In het scorescherm staat ook een vierkantje met het Phrase nummer erin.
Ik deze song bij Yamaha gekocht. Als dit een nieuwe optie is zou het handig zijn dat men zelf dit ook kunnen maken of aanpassen.
Groeten Wim |
theplayer |
Geplaatst - 23/11/2010 : 06:27:13
Hoi Wim,
Je had het adres van de site i.p.v. de foto. Groetjes
tyro |
Geplaatst - 22/11/2010 : 22:56:42 Frans en Frans bedankt,
Hierbij dan het [img="http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=screentyros4"]screenshot[/img]
Ik krijg de afbeelding niet te zien de link werkt wel
Groeten Wim |
fransonline |
Geplaatst - 22/11/2010 : 20:34:51 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Hallo Frans. Dat had ik al verwacht. Om afbeelding zo even op het net te plaatsen heb ik geen ervaring mee. Groeten Wim
Van een andere Frans: je kunt een afbeelding vrij eenvoudig op internet plaatsen. Eén van de mogelijkheden: via http://www.fotopocket.nl Na het uploaden van een afbeelding op je computer naar fotopocket.nl krijg je een link die je hier in het forum kunt gebruiken.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
tyro |
Geplaatst - 22/11/2010 : 19:10:46 Hallo Frans.
Dat had ik al verwacht. Om afbeelding zo even op het net te plaatsen heb ik geen ervaring mee.
Groeten Wim |
theplayer |
Geplaatst - 22/11/2010 : 19:04:57 Hoi Wim,
Om een afbeelding te plaatsen, moet die wel ergens op het internet staan. Die van jou staat volgens mij op je D-schijf. Dat gaat niet, omdat wij anders zo jouw computer binnen zouden kunnen wandelen. Plaats 'm dus ergens op het internet. Groetjes,
tyro |
Geplaatst - 22/11/2010 : 18:53:18 Hoe plaats ik een afbeelding? Ik heb het gedaan zoals bij FAQ staat. maar ik zie niet de afbeelding in mijn reactie.
Groeten Wim |
tyro |
Geplaatst - 22/11/2010 : 18:51:07 Hallo Frans,
Het betreft hier nier de normale markers. Ik vind van deze Phrasemark ook niet terug in Sonar.
Hier de afbeelding van het beeldscherm
Groeten Wim |
theplayer |
Geplaatst - 21/11/2010 : 22:19:07 Hallo Wim,
Hiervoor kun je het beste een sequenceprogramma gebruiken. Je vindt de markers dan terug in het mastertrack. Daar kun je ze invoegen of verwijderen. Groetjes,