Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Flash geheugen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
laakies Geplaatst - 23/11/2010 : 19:27:08
Hoi allemaal,

Er zijn al veel topics voorbij gekomen over het flasgeheugen;

op de eerste plaats is dit niet goedkoop, maar binnen no-time staan al je premium-packs en overige voices speelklaar ( in mijn geval binnen 15 seconden)

Je kunt dus meteen alle bewerkingen doen; spelen, kopieren, styles bewerken, voices bewerken etc.

Plus mijn keyboard staat minder "aan"

Voorheen met de T3 kwam ik thuis, zette meteen het keyboard aan ( want het laden duurde een dikke 15 minuten, maar ja dan ga je wat eten, ff gauw een douche nemen, div fora bezoeken, en eer je weer tyd had was er zo een uurtje of twee verstreken.

En de T3 stond maar aan, zonder gebruik ervan, en liet hem maar aanstaan want anders moest ik weer 15 minuten wachten bij de volgende opstart.

Nu zet ik de T4 pas aan als ik wil gaan spelen (want binnen 15 seconden is alles speelklaar), en zet hem ook weer eerder uit

Dus kijk eens wat een besparing , en gemak van dat flashgeheugen. (minder verbuik electra, ledjes gaan minder snel kapot)

Vroeg of laat moet de T4 speler toch aan het flashgeheugen dus kun je het beter meteen aanschaffen, heb je er ook meteen de voordelen van.

Essent heeft al gebeld waarom ik minder electra verbruikte

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, flashgeheugen is duur, maar heeft ook vele voordelen.

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Dick Geplaatst - 25/11/2010 : 13:18:10
Er zijn altijd verschillende meningen over dit onderwerp TT... maar deze zijn allemaal geaccepteerd. Uiteindelijk moet je zelf kiezen en dat heeft weer te maken met wat je te besteden hebt of wilt doen. Als ik lees dat als je alles inlaadt wat Yamaha tot nu toe op de markt heeft gebracht, je komt op 220 Mb, dan heb je met 512 Mb nog wel even te gaan!!! Kunnen ze nog eens dezelfde hoeveelheid aan software op de markt brengen. Zelf blijf ik dus maar even bij de optie van 512 Mb...

groetjes Dick

En dat hij maar gauw moge komen... de T4
Toetie Geplaatst - 24/11/2010 : 12:14:56
Hoi Ruud en Toine,
Dank jullie voor de info,ik heb nu op de T2 512 dimmn en gebruik het eigenlijk allemaal niet.Ik speel met styles en de voices van de Tyros vind ik mooi, heel af en toe pak ik de trompet maar voor de rest heb ik er niet zoveel mee. Ik begrijp dat je het geheugen toch nodig heb voor meer voices in te laden?
Als ik waf files maak gaat toch op de harde schijf? En ook mijn registratie's en eigen styles waarvan ik de ots veranderd heb, toch ook van de harddisc?
Vandaar mijn vraagje, maar wie weet even een gesprekje met Henk doet wonderen:-)

TT Just 4 Him.
Ruud Geplaatst - 24/11/2010 : 08:19:46
Je kunt ongeveer 13 MB per seconde als 'laadtijd' aanhouden.

Alle Premium Packs en Premium Voices die op dit moment beschikbaar zijn (Euro & US Organs, Choir en Vocal, Trombone SA2 en Panflute SA2) nemen 220 MB geheugen in beslag.
Daarbij nog de Mixed Choir geladen + 20 CV's (mondharmonica's van World of Keys) voor de test.

Totaal 236 MB in 18 seconden beschikbaar.

@Toetie: Net als wat Toine schrijft, zou ik ook voor de 1024 MB gaan. Ik heb begrepen dat derde partijen pakketten ontwikkelen die ruim 512 MB in beslag nemen. Je hebt dan in ieder geval de ruimte ervoor.

Groet, Ruud
laakies Geplaatst - 23/11/2010 : 23:07:14
Hoi Toetie

Waarom zou je niet gaan voor de 1024 mb flash??, straks zit je met te weinig geheugen, moet je het oude geheugen zien te verkopen, en moet je nieuw geheugen kopen....

Bedenk wel dat je nu 2 jaar met je keyboard vooruit moet, doe het dan meteen goed, zit je nooit met de vraag had ik maar.....

Beetje goochelen en dan kom je wel aan het flash voor 250-265 euro, of een goed praatje met je dealer kan wonderen doen.

Als je alleen over de Premiumpacks praat Choir/vocal,Trombone,panflute, mixed Choir) heb je aan 512 voldoende, maar je hebt dan bijna geen speelruimte in geheugen over!!

Gr Toine

bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Toetie Geplaatst - 23/11/2010 : 22:35:17
hoeveel ruimte heeft een pack nodig? Ik denk er ook over om 512mb te bestellen namelijk. de organ sounds sla ik zowiezo over heb ik dan genoeg?

TT Just 4 Him.
laakies Geplaatst - 23/11/2010 : 22:12:47
Hoi Jo,

Tja dat zou je denken..... ik heb zelf ook verschillende libraries aangemaakt, maar als je deze dan wilt inladen ben ik dus wel 15 minuten kwijt om te wisselen.

Een librarie dient nl ook eerst dan geinstalleerd te worden (gebeurd wel automatisch) maar dat duurt ontzettend lang en is voor mij zeker geen optie.

Ik ga heel mijn custom voices (dus niet de premiumpacks) na lopen en verwijder de sounds die ik niet of niet meer wil gebruiken, zodat ik een bank over houd van het maximale van 128, daar zal ik het mee moeten doen, anders is het wisselen van librarie en dat kost zeker 15 minuutjes.

Maar gezien de sounds van de T4 bere goed zijn, heb ik steeds minder overige custom voices nodig, en houd me voortaan maar bij de packs die Yamaha uitbrengt.

Binnenkort komen er nog 2 packs aan in december!.

Gr Toine

bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
jojo Geplaatst - 23/11/2010 : 22:04:00
Hallo allemaal

Is het als thuis speler wel nodig om 1 Gb flash geheugen aan te schaffen.
Bij 512 Mb is toch ook mogelijk om verschillende samples in een library bij elkaar te zetten en deze dan van de Harddisk in het flash geheugen te laden.
Gezien de snelheid waarmee dit bij de Tyros 4 gebeurt zou dit voor een thuis speler geen handicap moeten zijn.

Groetjes

jo
laakies Geplaatst - 23/11/2010 : 22:03:35
Hoi Guus,

Ik heb Alle premium-packs (Trombone, panflute, Choir/vocals, Euro-US Organ, mixed Choir) + 123 custom voices (80x pemo 43x W.O.K)

Totaal gebruikt geheugen met dit alles is 570 mb, laadtijd ongveer 15 seconden.

Als je 1 gb flash hebt besteld zit je goed, want meer is er niet maar daar kun je meer als voldoende meer vooruit.

Gr Toine

bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
tyro Geplaatst - 23/11/2010 : 20:50:14
Ik heb alle Packs: Choir & Vocals, Euro & US Organ,
SA2 Trombone, SA2 Pan Flutes, Mix Choir in ~15 sec geladen.

Groeten Wim
guus Geplaatst - 23/11/2010 : 19:47:44
He Laakies,

Ik heb de 1gb besteld wat is de preciese laadtijd en hoeveel geheugen wordt dan opgenomen in de flash bank.

Den Guus

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000