O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Geert005 |
Geplaatst - 27/11/2010 : 18:54:13 Hallo Ik heb nu een week mijn T4 en ben bezig met m'n mic instellingen. Wat ik raar vind is dat de knop "effect" voor mijn part niet werkt zoals het moet. Ik krijg nogsteeds halm als ik deze knop afleg (bij m'n T2 was dit zonder enige halm als die afstond dus "droog-flat")Zou ik een instelling hebben veranderd of werkt die knop niet zoals het moet? Wat ik ook jammer vind is dat ik nochtans bij men T2 een backup van m'n registraties, mic en persoonlijke instellingen had gemaakt maar dit werkt niet op m'n T4? Ik zit voorlopig toch wel met de handen in het haar...Wie zou me kunnen helpen aub? Groet Geert |
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Geert005 |
Geplaatst - 29/11/2010 : 11:03:29 Bijdeze mijn dank mensen voor de hulp, ik heb het intussen via jullie gevonden. Vroeger werkte ik enkel met deze "effect" knop en gebruikte zelden de knop "talk" maar deze heb ik nu droog gezet en is nu ingebruik. |
T-Rossie |
Geplaatst - 28/11/2010 : 18:26:43 Helemaal gelijk Wim! |
tyro |
Geplaatst - 28/11/2010 : 16:27:45 Het knopje Effect heeft ook met Galm/Reverb te maken. Bijv. ROMANTIC REV, 80sPOP REV, ROOM, STAGE, PLATE Maar ook andere zoals : VCL DOUBLE, SPREAD, DELAY, SHORT DELAY, R&R DELAY, CROSS DELAY, TEMPO DELAY, TEMPO CROSS, CHORUS, EQ-HI FI, EQ TEL, GRAMOPHONE, ROBOT, OVERDRIVEN, SCHREAM&SHOUT , TEMPO FLANGE, TEMPO PHASER, TEMPO A.PAN, Als je een ander VH type kiest worden ook de Voacal effect instellingen gewijzigd. Als je Vocal type "no effect" kiest is deze uitgeschakeld.
Ik zou ook zeggen lampje uit, effect uit. Dit is niet het geval.
Groeten Wim |
T-Rossie |
Geplaatst - 28/11/2010 : 12:51:08 Geert,
Het knopje EFFECT zorgt alleen voor een soort 'echo echo echo' en heeft niets van doen met galm. (lijkt een beetje op de good-old band echo) Zoals Frans al aangeeft kun je in de mixing console (mixer) op het tabblad Effect een Reverb (galm) en een Chorus regelen. Onder MIC SETTING kun je onder het tabblad TALK ook nog een Reverb en Chorus regelen. TALK druk je alleen in als je bijvoorbeeld iets te vertellen hebt aan het publiek. (Zet ik zelf altijd op 'kurkdroog' (geen galm of chorus)
|
theplayer |
Geplaatst - 28/11/2010 : 10:54:31 Hoi Geert,
Kijk eens in de mixingconsole. Tabblad effect. Daar kun je twee maal een effect meegeven. Helaas heb ik ook nog geen Tyros 4 in huis, dus het is maar even gokken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
tyro |
Geplaatst - 27/11/2010 : 21:08:26 Heb je Talk ook aan staan? En daar Reverb aan? (zie menu : direct acces + Talk)
Groeten Wim |
Dick |
Geplaatst - 27/11/2010 : 20:54:13 Ik na je echt geen antwoord geven op het eerste deel van de vraag omdat ik geen T4 heb en nog in afwachting van de levering. Voor wat betreft het opslaan van de registratie. Indien je dat bedoelt, dan moet je op het volgende letten (althans bij de T3): Zodra je een registratie op wil slaan en op memory drukt (alvorens de volgende knop : locatie van de registratie 1-8 indrukt) dan krijg je een menuutje te zien, waarin je een aantal vinkjes moet aanzetten. Als je daar het vinkje voor microfoon settings aanzet, worden ook die settings opgeslagen. Doe je dat niet dan worden die settings niet opgeslagen.
Groeten Dick en laat nu die T4 maar gauw komen |
|
|