Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 PROBLEEM Freeplay Style Geluid verdwijnt soms

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
veneman Geplaatst - 19/12/2010 : 11:42:51
Direct na direct of via Registraties schakelen tussen Main Variations (A,B,C,D) zijn soms stemmen van de style verdwenen.
Heel vervelend want dit gebeurt onverwachts. Kan 10 tot 20 keer goed en dan fout. Herhaaldelijk indrukken van diverse accoorden helopt niet. Nogmaals een Main Variation knop indrukken kan het geluid terugbrengen, maar intussen is er wel "een gat gevallen" in de begeleiding. Het maakt bij mijniet uit of je auto Fill uitschakelt of inschakelt.
De Tyros 3 blijkt hetzelfde vervelende probleem te hebben.

Overigens met dank aan Heidrun Dolde van het Duitse Yamaha Forum een workaround. Schakel bij Freeplay Styles de Sync Stop in, en via Direct Access - SyncStop configureer het Synchr Stop Window op een korte tijd 1/32e of 1/16e noot lengte.
Direct na wisselen van een Main Variation heel snel twee maal je hand oplichten en de Style Processor herstart en stemmen klinke door.
Wel een beetje oefenen, maar dan lukt het goed.
Deze functie Synchr Stop Windows zit niet in de T3.

Groeten JaapV
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
veneman Geplaatst - 20/12/2010 : 12:57:38
Hallo beste mensen

Klopt, als je bij een Free Play Style een Main Variation Knop
snel twee maal achter elkaar indrukt, dan hoor je nog een of twee stemmen doorklinken. Dat is met opzet zo gemaakt.
Kun je soms aardig gebruiken.

Echter bij een maal drukken moeten alle stemmen gewoon opnieuw aangestuurd en dus klinken worden. Dit blijft incidenteel achterwege.
Het maakt bij mij niet uit wanneer binnen een maat of meerdere maten je dit doet, Dus niet controleerbaar. Het lijkt mij toch een bug.

Goed te horen dat de Sync Stop Window functie wel in de T3 zit.
Ik kon hem niet vinden, zoals ik dat bij de T4 wel kon. Zal bij een collega speler nogmaals kijken.

met vriendelijke groeten.

JaapV (NL)

Groeten JaapV
Ruud Geplaatst - 20/12/2010 : 09:37:37
Klopt wat Frans zegt.

Je speelt met free play. Dat betekent dat je eigenlijk niet "hoort" waar je je in de maat bevindt.
Op het moment dat je schakelt naar een andere Main of registratie met free play kan het dus zijn dat de lange tonen nog doorklinken en de T4 (en T3) niet weet dat bij de Main-wissel toetsen (met hetzelfde accoord of een ander) zijn ingedrukt.
Dan klinken die ook niet.

Het is dus zaak om de kwart-tellingen 1-2-3-4 goed in de gaten te houden voordat je omschakelt. Ik doe dat meestal bij 2 of 3. Dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Groet,
Ruud
theplayer Geplaatst - 20/12/2010 : 07:29:04
Hoi,

Ik denk dat dit komt door de opbouw van de style.
Veel lange noten.
De harp heeft weer korte noten, dus herstelt zich sneller.
Je zult dus het spel een beetje moeten aanpassen.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
aberendse5 Geplaatst - 19/12/2010 : 23:48:14
Volgens mij klopt dit verhaal. ik dacht dat het aan mij lag, knop niet goed ingedrukt.

maar als je van main variatie wisselt bij EtherealMovie hoor je alleen de harp en zijn de overige, begeliden instrumenten, weg.

nog een toets aanslag en hij doet het weer.
Tyr0s_Fre4k Geplaatst - 19/12/2010 : 11:57:37
Hoi Veneman,

Mij is dat ook eens opgevallen. Het lijkt alsof de style per variatie (A,B,C en D) nog eens twee vormen heeft.
Je kunt dit makkelijk simuleren door een registratie aan te klikken en dan tijdens het knipperen van het lampje van de knop, nogmaals te drukken.

Het is vervelend als het een bug is, maar als je variatie C gebruikt bij EtherealMovie, houd je (op T3) alleen de tokkelende harp over.
Kan in sommige gevallen best wel mooi zijn.

Misschien kunnen wat andere leden dit verifiëren?

Groet,
Martijn

Edit: Overigens heeft de T-3 de Synchro Stop Window absoluut wel.
Volgens mij is dit al vanaf minstens de originele Tyros aanwezig.

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000