O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
maestro |
Geplaatst - 21/12/2010 : 23:30:44 vraagje kan je naam van song veranderen in music finder of hoe werkt dat ik ben in bezit van tyros 4 sind 4 tal weken ik speel al meer dan 30 jaar maar nooit op yamaha. heb bijna alle merken orgels en keybords gehad maar 8 maand geleden kocht ik tyros 3 en was al gauw bezeten wat die allemaal aankan maar heb wel moelijkheden met het programeren van yamaha heb ook korg pa x1 pro en programeerd wel iets makelijker dus als iemand weet hoe het werkt zou ik het graag vernemen via dit forium amvast bedankt groetjes luc
hr |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Elmer |
Geplaatst - 17/04/2016 : 13:35:27 Vraagje, ik probeer musicfinder bestanden ****.mfd vanaf de Yamaha site te downloaden om vervolgens op mijn CVP clavinova te kunnen zetten. Maar in windows kan ik deze bestanden niet downloaden. Wie weet raad hoe ik deze bestanden op een USB stick krijg?
Alvast bedankt. Groet Elmer |
Maykel |
Geplaatst - 06/01/2011 : 19:46:58 Het lijkt inderdaad een simple vraag maar dat kreeg ik eerst niet voor elkaar, wat het probleem was weet ik niet maar het werkt inderdaad nu wel. Het komt denk ik omdat ik uuuuuuuren met mfd bestanden ben bezig geweest en daardoor iets niet helemaal goed heb gedaan. Thanks Mvg Maykel |
tyro |
Geplaatst - 06/01/2011 : 17:47:58 Gewoon via files rechtonder in het scherm en dan ergens opslaan.
Groeten Wim |
Maykel |
Geplaatst - 06/01/2011 : 16:37:23 Hallo Tyros fans,
Ik ben een tijdje aan het stoeien geweest met verschillende MusicFinders, en heb daar selecties in gemaakt. Nu heb ik alle selecties samengevoegd met append in de T4. Nu is mijn vraag hoe kan ik een backup maken in de T4 van de MusicFinder en deze wegschrijven naar usb.? Ik ben in de manual aan het zoeken geweest maar kon dit niet vinden.
Mvg Maykel
|
Maykel |
Geplaatst - 29/12/2010 : 12:57:59 Beste mensen, Fijn dat we elkaar kunnen helpen met dit soort dingen, wat Frans uitlegt zat ik zelf ook aan te denken, alleen zou dat inderdaad met het programma Music Finder File Manager makkelijker zijn, maar dan moet je inderdaad de gok nemen of dat goed gaat als je hem op Tyros 3 zet. Ik heb ook nog een andere optie misschien, en dat is met musicfinderview. Deze ondersteund ook de Tyros 4. Hier eventueel de link: http://psrtutorial.com/MB/musicfinderview.html Ik moet het zelf ook nog even uitproberen als ik even de tijd heb.
Mvg Maykel |
tyro |
Geplaatst - 29/12/2010 : 11:41:04 Op de Tyros zelf is dat een hele klus om meer dan 1000 items te deleten. Ik zou het toch dan eens proberen het programma Music Finder File Manager en dan op Tyros 3 instellen. Je ziet vanzelf wel als er fouten in styleverwijzingen zit. Als de style niet voorkomt in de database komt er wel een nummer te staan i.p.v. de naam. Je kunt ook de lijst exporteren naar bijv. excel (Export as Tab.del.file) En daar wijzigingen aan brengen en dan weer importeren (Import Tab.del.file)in het programma Music Finder File Manager. Sorteren op kollom doe je als volgt: klikken boven aan de betrefende kollom. Wijzigen /aanpassen klikken aan het begin van de regel.
Je zou ook i.p.v. Favorieten ook het Genre aanpassen (kan ook de Tyros) van de betrefende files in bijv. Favoriet of mooi noem maar op. Dan op Tyros bij search 1 of 2 het beterefende genre kiezen waarop gezocht moet worden en dan start search. Ga je naar Tab Search 1 of Search 2 staan daar alleen de gefilterde styles.
Je kunt ook keywords invoeren. Het makkelijk om daar bijv. nummers of kleine omschrijvingen of catogorieen in tevoeren waar je snel op kan zoeken. Elk keyword afsluiten met een , als je meerde keywords in vult. Ik gebruik meestal een nummer, de titel, eventueel artiest.
Je kan dus bij search 1 en 2 ook makkelijk filters instellen. Je kan dan filteren op Music, Keyword, Style, Beat, search arera, Tempo en Genre.
Genoeg opties dus.
Groeten Wim
|
tyros2 |
Geplaatst - 29/12/2010 : 10:17:03 Het is zo simpel als je maar weet hoe je het moet doen !!!!
Helemaal goed Frans bedankt voor deze uitleg.
Muzikale Groet Henk |
theplayer |
Geplaatst - 29/12/2010 : 08:12:06 Hoi,
Doe het eens op de volgende manier. Laadt een MFD waar veel nummers in staan die je wilt gebruiken. Sla hem dan eerst op onder een andere naam. (B.V. Eigen MFD 01) Verwijder nu alle items die je toch niet gebruikt. Dan houd je er denk ik niet zo veel meer over. Save de file weg onder de naam Eigen MFD 01 Dit doe je ook met andere files die je dan de naam Eigen MFD 02 enz geeft. Als je dan weggegooid hebt wat je niet meer gebruikt, laad je weer Eigen MFD 01. Daarna Eigen MFD 02 en ga je voor Append. Deze wordt nu toegevoegd. Dit doe je ook met de overige die je gemaakt hebt. Sla deze weer op onder b.v. Eigen MFD Totaal. Op die manier krijg je een musicfinder die helemaal op jezelf is toegespitst. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Maykel |
Geplaatst - 28/12/2010 : 23:11:46 Dank je Patrik, Dit zal denk ik ook nog wel een oplossing zijn Thanks. Wel jammer dat een simpele copy en paste of het saven van de favorieten niet kan.
Mvg Maykel |
patrik |
Geplaatst - 28/12/2010 : 22:31:17 Hallo Maykel,
Als je een file in de mfd hebt geselecteerd kun je er een registratie van maken en deze opslaan op de HD zodat je deze later terug kan vinden.
Groeten Patrik |
Maykel |
Geplaatst - 28/12/2010 : 20:19:08 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1972
Ik lees: 1466 nummers......over de 2500 nummers. Gebruiken jullie zoveel nummers dan?
Als je meerdere mfd files koppeld heb je er veel meer, je kan diverse vinden op het net, zelf heb ik ze gekocht van Marco Riedijk. |
Maykel |
Geplaatst - 28/12/2010 : 20:17:22 Je slaat de spijker op z`n kop Wim, Dit is wat ik ook wilde doen filteren met het programma en dan een eigen favorieten mfd aanmaken. Maar blijkbaar werkt dat nog niet helemaal volgens jou? Nou ja eerst maar even alles doorlopen en vast een selectie gaan maken voor de favorieten. Misschien dat het programma voor de pc nog geupdate moet worden en dat het dan wel werkt?
Mvg Maykel |
tyro |
Geplaatst - 28/12/2010 : 18:15:47 Ik heb even snel een favoriet aangemaakt op de T4 Maar het programma Music Finder File Manager laat deze niet zien. En de T4 geeft ook een fout melding: data hasn't been loaded properly als ik de file uit Music Finder File Manager weer in laadt. Het kan ook nog niet met songs in de musicfinder over weg.
Het werkt wel als ik Model Tyros 3 kies. Maar dan moet je maar afwachten of alles goed is overgenomen.
Als alle wel goed had gewerkt had je alle favorieten zo met Music Finder File Manager deze uit kunnen filteren. En opnieuw opslaan.
Groeten Wim
|
Wouter1972 |
Geplaatst - 28/12/2010 : 17:46:51 Ik lees: 1466 nummers......over de 2500 nummers. Gebruiken jullie zoveel nummers dan? |
Maykel |
Geplaatst - 28/12/2010 : 17:36:03 Bedankt voor jullie reply,
Erg jammer dat je niet appart de favorieten map kunt saven en terugplaatsen. Als je de musicfinder file hebt dan zit je al op 1466 nummers, als je dan eventueel alle Marco riedijk mfd files erbij zou zetten met append dan kom je over de 2500, en dan heb ik het nog niet eens over je eigen styles die je goed vind en bij de favorieten kan toe voegen. Dat betekend dat ik eerst een favoriete lijst moet maken bij de orginele mfd,dat op papier moet noteren en dan bij de overige mfd files precies hetzelfde doen. Vervolgens het programma musicfinder file manager gebruiken om 1 favorieten mfd te maken? Nou ik geloof dat het dan toch wel even puzzelen wordt, maar ja we zijn van de straat.
Mvg Maykel
|