Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Wie heeft er een Tyros 4 en wat had je daarvoor?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ronny Geplaatst - 09/01/2011 : 19:26:26
Hallo beste keyboardspelers,
Ik ben gewoon eens nieuwsgierig wie allemaal een tyros 4 heeft staan en wat je ervoor had.

Vriendelijke groeten,
Ronny
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
musicmaniac1965 Geplaatst - 24/01/2011 : 17:33:04
leuk toppic dit. zelf vind ik het wel nut hebben. het is toch altijd leuk om te zien waar andere keyboard spelers op gespeeld hebben, en om de hoeveel tijd ze een nieuw keyboard kochten. zelf heb ik nog meer duure hobbies, dus ik kon na het op mijzelf wonen niet zo snel meer van keyboard verwisselen, en trouwens, het keyboard wat ik toen had, was goed genoeg om voorlopig op door te spelen. maar goed, laat ik beginnen:

1> Casio. was meer kinder speelgoed, waar wat ritmes op zaten zonder bass begeleiding, en iets van 6 verschillende geluidjes. het was wel mijn eerste kennismaking met toetsen, en op den duur toen ik behoorlijk wat ouder werd wilde ik op orgel les (keyboard les hadden ze toen nog niet bij mij in de buurt, en het blijven toetsen natuurlijk :-D)

2> Yamaha PS 55. mijn eerste "serieuze" keyboard. als ik nu terug kijk, vind ik het wel grappig dat je toen destijds om een geluid of ritme te selecteren, het knopje daadwerkelijk moest indrukken, in plaats van "klikken", en dat er dan een lampje bij/onder de toets brand. maar hier zat dus wel leuke begeleiding bij de drums, en je kon zelfs in 2 of 3 variaties hand geklap mee laten gaan met het ritme. erg leuk was ook dat er toen een soort van sequencer in zat: je kon je accorden met de linker hand opnemen en afspelen, en ook het eerste geluid, en tweede geluid kon je appart of tegelijkertijd in spelen en afluisteren. het geluid was in stereo, maar niet echt super goed. maar goed, de techniek was toen nog niet zo ver.

3> Yamaha PS 6100. hier begon wel al goed geluid in te komen. dat typishe PCM geluidje met FM synthese was echt goed gedaan voor toen destijds. sterker nog, ik heb er wel spijt van dat ik hem ooit hebt verkocht. maar dit keyboard had veel meer verschillende ritmes, geluiden, handje klap, en belangrijker nog: hij klonk al echt goed voor zijn tijd dan mijn keyboard hiervoor. ik heb hier echt met veel plezier op gespeeld, ook nog op het 25 jarig jubileum van mijn ouders. handig ook dat je hem dicht kon klappen, zodat je geen stof tussen de toetsen en selecteer knopjes kreeg, maar geen stofhoes nodig had. normaal gesproken ben ik behoorlijk merk trouw, maar toen ik naar een muziek beurs in rotterdam ging werd ik op slag verliefd op het volgende keyboard:

4> GEM Generalmusic WS2 version 2. mijn eerste workstation. ik had hem wel ooit verkocht om een nieuw keyboard te kopen, maar laatst nog heb ik hem 2ehands van marktplaats van een ander persoon weer overgenomen. het is helaas niet mijn eigen, want die van mijn was 100% onbeschadigd, maar bij deze is de "enter" toets stuk. maar goed, deze heeft dus een 5 sporen sequencer, en voor het eerst werden samples in combinatie met PCM gebruikt. het resultaat was dat toen ik hem voor het eerst hoorde, ik opslag mijn Yamaha inruilde voor deze. een belangrijk kenmerk van de WS2 versie 2 was dat de stereo speakers behoorlijk groot zijn voor een keyboard. met als resultaat dat het laag ook behoorlijk warm over kwam. waarschijnlijk omdat de sample techniek nog in de kinderschoenen stond had je wel op sommige klanken ruis in de hoge tonen, maar hoe dan ook, dat mocht zeker toen de pret niet drukken. na wat andere GEM keyboards te hebben overgeslagen was ik gevallen voor de volgende:

5> GEM General music WK4 Powerstation met karaoke module en scart kabel. dit lijkt qua opzet de voorloper van de Tyros series. althans, ik bedoel, het is voor het eerst dat ik binnen een style 4 verschillende variaties hoorde, waar je via FILL UP, FILL DOWN, en de gewone FILL op een leuke manier van kon switchen. Natuurlijk kon dit ook via de variation knoppen. de basis was gelegd voor Yamaha om het idee te copieeren, en te verbeteren. hoe dan ook, dit keyboard kan dus bladmuziek van 1 spoor, met de text er onder afbeelden, of in karaoke mode dus lekker groot gedrukte letters die in worden gekleurd op de maat van de muziek. het geluid was beter geworden, de bass speaker en de tweeter werden van elkaar gescheiden zodat het geluid nog beter werd, en belangrijker nog, geen ruis meer op de geluiden. ik speel nu nog op dit keyboard. het is echt nog steeds een fantasties apparaat, maar door stof (denk ik) doet de ronde knop vreemd. deze dient niet alleen voor het tempo te verhogen/verlagen, maar ook voor dingen in te stellen in de effecten processor, en programeren in de 16 sporen sequencer. dus het is nu eindelijk tijd om een nieuwe te kopen (maar deze gaat echt niet weg hoor!), en hij is al besteld:

6> Yamaha Tyros 4. yep, ik ben weer terug bij het serieuze merk waar ik ooit mee begonnen ben. niet alleen omdat GEM ondertussen failliet is, maar door filmpjes op YouTube van diverse mensen (robbiedoesNL, albertvvl, en de fransman petrygilles) die wel zo geweldig op de T4 spelen. het eerste wat mij niet los liet was het geluid. maar niet minder belangrijk, hoe je met die SA2 voices echt leuke effecten na kan doen van bijvoorbeeld de panfluit, sax, of wat dan ook. het feit dat je simpel via het internet nieuwe ritmes, geluiden, en zelfs lessen kunt downloaden vind ik ook erg goed gedaan. fijn ook dat je dingen ook via usb kan saven of kunt importeren naar de T4. hier ga ik denk ik net zo lang mee doen als de GEM WK4, want volgens mij kan ik geen dingen meer verzinnen wat niet in de Tyros zit, maar wat ik wel wil hebben.

het is een lange 1e post geworden, maar muziek is dan ook een grote passie van mij.

vriendelijke groeten,

musicmaniac1965

Muzikale groeten,

musicmaniac1965
maestro Geplaatst - 18/01/2011 : 19:34:23
farfisa was men 1ste orgel
elka. type weet ik ni meer. dan hamond orgel 100 L met aparte leslie.. wlm heb ik ook gehad
dan ben ik met kyebords begonnen en synthezers. roland d50. rolans e70. korgpax1 pro en tyros 3 maar tyros is nu ook weg . heb nu tyros 4 en korg pa1 xpro en daar ga ik het verder mee doen ik bezn nu 57 en treed nimmer. op heb 29 jaar in een band gespeeld en nu heb ik deze instrumneten enkel nog voor amussement . aja heb ook nog piano kr 375 van roland staan maar staat op zolder

groetjes luc

hr
Wersiano Geplaatst - 18/01/2011 : 08:11:55
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben

Ik ben het met Toine en Jelle eens , het is inderdaad een dure hobby , maar bij ieder instrument zitten ook weer verhalen uit het verleden.
En juist die tijd had ik nooit willen missen.
Dus ik vind het wel leuk zo , haalt meteen weer mooie herinneringen naar boven.

Groetjes Ben

Inderdaad Ben, ik heb door de tijd slechte en goede ervaringen met orgels en keyboards gehad.
De mooiste herinnering was voor mij de Wersi Helios mede door dat Klaus Wündelich er toen op speelde, dit sprak mij zo enorm aan.
en uit eindelijk ben ik nog een groot fan van Wersi.
Ik ben eigenlijk nooit een Yamaha fan geweest totdat de Tyros 4 kwam geloof mij dit doet mijn hart sneller kloppen. Ik moet Yamaha een groot compliment geven hoe zij er in geslaagd zijn om de Wersi sounds na te bootsen het is identiek aan de Wersi-Sound van weleer en ook qua styles van de Organ Euro Pack dit klinkt subliem.
Onder tussen kan ik veel Wersi bezitters die een overstap hebben gedaan naar Yamaha Tyros 4 en dit zegt nog al wat. Let wel een keyboard is geen orgel maar als je een Yamaha Tyros 4 keyboard hebt met onder manuaal en Bas-pedaal dan bezit je een geweldige instrument met als grote voordeel de Service van Yamaha.
Zelf heb ik een Wersi Verona en daaraan gekoppeld een Tyros 3 maar binnen kort gaat de Tyros 3 weg voor de Tyros 4 en hiermee kan ik dus alle kanten mee op.
Kijk er al naar uit.

Met vriendelijke groet, en een groot compliment aan de firma Oostendorp.

Jelle
Ben Geplaatst - 17/01/2011 : 23:48:01
Ik ben het met Toine en Jelle eens , het is inderdaad een dure hobby , maar bij ieder instrument zitten ook weer verhalen uit het verleden.
En juist die tijd had ik nooit willen missen.
Dus ik vind het wel leuk zo , haalt meteen weer mooie herinneringen naar boven.

Groetjes Ben

Wersiano Geplaatst - 17/01/2011 : 23:00:43
Ach, elke hobby kost geld het is maar waar je het voor over hebt.
Leef om te leven en probeer te genieten en pluk de dag.

Vriendelijke groet,

Jelle
laakies Geplaatst - 17/01/2011 : 22:07:41
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

Vraag me echt af wat de zin en de meerwaarde is van dit topic en de talloze opsommingen van gebruikte orgels/keyboards.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Hoi Frans,

Het is toch eigenlijk wel leuk om te zien wat we allemaal als keyboard hebben gehad, en als je dan de centjes gaat tellen......
pffff is het toch wel een dure hobby.

We proberen maar met beide benen op de grond te blijven staan, en te genieten van wat we hebben.

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Tyrooster Geplaatst - 17/01/2011 : 19:30:28
Ik voel mij hier steeds kleiner bij.
Ik heb er maar één. Maar wel de beste.
Tyros 4

Ook nog een T2 gehad om te kijken of ik het leuk vond. Dat vond ik.
Mijn accordeons en piano wil ik voorlopig toch niet missen.
Want vóórdat ik ook op de Tyros kan spelen zonder na te denken....

Jaap
Tyros4fun
Wersiano Geplaatst - 17/01/2011 : 18:55:14
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

Vraag me echt af wat de zin en de meerwaarde is van dit topic en de talloze opsommingen van gebruikte orgels/keyboards.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Voor de 1 heeft het waarde en voor de ander niet.

Groetjes,

Jelle
fransonline Geplaatst - 17/01/2011 : 18:48:42

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Wersiano Geplaatst - 17/01/2011 : 18:13:57
Orgels en keyboards in de loop van de jaren…
Vanaf mijn 4e jaar ben ik begonnen met Orgel spelen en daarnaast Keyboard.

1. Traporgel
2. Solina G100
3. Cosmovox Type ???
4. Gem H600
5. Thomas Eldorado
6. Eminent Grand Theatre
7. Eminent 310 U
8. Solina String Emsemble Roland Module ???
9. Roland Module RA-95
10. Wersi Helios
11. Wersi Comet
12. Wersi Galaxis
13. Wersi Alpha
14. Wersi Beta
15. Wersi Delta DX500
16. Wersi Pegasus
17. Wersi Abacus met onder manuaal
18. Wersi Scala
19. Wersi Verona
20. Wersi EX-1 Expander
21. Hammond B200
22. Hammond L100
23. Hammond Type???
24. Hammond XM-1(c) Module
25. Korg Le
26. Ketron SD2 Module
27. Gem WK 4
28. Gem WK 4 PowerPlus
29. Gem WK 6
30. Gem WK 8
31. Gem WK 8 SE
32. Technics KN2000
33. Yamaha DX7
34. Yamaha Tyros 1
35. Yamaha Tyros 3
36. Roland Module ???
37. Roland Module RA-95
38. Roland E70
39. Roland E80
40. Orla Keyboard Type ???
41. Orla GT9000 DLX 2
42. Orla GT800 de luxe
43. Böhm Silverbird

Ik heb ze niet in de volgorde geplaatst en er zijn vast een aantal vergeten.

Het huidige waarop ik nu speel:

Wersi Verona Parel-Wit OAS 7 met Wersi TS9000 Active Luidsprekers
Yamaha Tyros 3 en binnenkort de Tyros 4

Groetjes,

Jelle (Wersiano)
Soneg Geplaatst - 13/01/2011 : 21:41:01
Zal ik ook even een stukje historie toevoegen,
Mijn avonturen op keyboard gebied begonnen in de jaren 70 met een speledingetje van Bontempi
Daarna begon het pas echt wat te worden,hier een opsomming van de instrumenten.

JVC KB500
Yamaha PRS55
Yamaha Psr6100
Yamaha DX21
Yamaha MC600
Roland E20
Yamaha FB01 (moduul)
Roland JX10 (Super JX)
Orla DE49 (moduul)
GEM WS2
Korg M1
GEM WX2
Korg T3 // Kawai Q80 Sequencer //Roland TR808
Hammond XB 2
Technics KN3000
Technics KN6000/KN6500
Hammond XM1 / Motion sound Pro 3T (leslie)
Tyros
Tyros 2
Hammond XK1

En momenteel heb ik nog de Tyros 3 + een Roland VK8M,en binnenkort hoop ik over te stappen naar de T 4

Gr,
Soryt
farfisa Geplaatst - 13/01/2011 : 19:36:56
hallo luitjes,

Hier ook even mijn lijst.

Philipcordia orgel.
Yamaha type onbekend
Gem DSK8
Gem WS2
Farfisa G7
Korg IX300
Gem WK6
en nu een Tyros 2

groet Farfisa
Heiko Geplaatst - 13/01/2011 : 12:41:40
En hier de mijne:
Vanaf 5 tot 17 jaar: Harmonium (Met les op kerkorgel vanaf mijn 12e tot 16e jaar)
Met Sinterklaas op mijn 7e een blokfluit.
Op mijn 15e een klassieke gitaar, alleen een C-accoord geleerd en toen in de hoek gegooid wegens blaren op de vingers, later toch zelf weer opgepakt en geoefend, speel nog steeds af en toe.
Op mijn 17e een Bugel, 1 jaar op gespeeld (Carnavalsband)
Op mijn 21e een viool, gekregen van iemand omdat ik zijn harmonium gratis had gerepareerd.
Op mijn 21e een Farfisa portable, type weet ik niet meer.
Op mijn 23e ingeruild voor een Farfisa electr. accordeon
Op mijn plm 24e een Hammond X5 met Hohner stringensemble/piano + Casio synth.
Op mijn 30e zelf een orgel gebasteld, MD-1030 , dr Böhm,
Daarna een Roland, de E86,
en tot nu toe de T2 tot bijna volle tevredenheid
Tyros4?....weet ik nog niet....
Grtzz, Heiko

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!
robbiedoes Geplaatst - 12/01/2011 : 22:47:05
Hier mijn lijst:

• Yamaha PSR-570
• Yamaha PS-6100
• Technics KN-1000
• Technics KN-2000
• Technics KN-3000
• Technics KN-3500
• Technics KN-5000
• Roland G-1000 + Yamaha PSR-8000
• Roland G-1000 + Yamaha PRS-9000Pro
• Yamaha Tyros 3
• Yamaha Tyros 4

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Ezra Geplaatst - 12/01/2011 : 11:30:07
Ben begonnen met een plinke-plonke keyboardje toen ik tien was (merk: geen idee, type: geen idee).

Daarna een Goldstar GEK-S525
Daarna een Roland XP-10 erbij gekocht (heb ik nog steeds)
Daarna de Goldstar ingeruild tegen een Roland E-12 of E-38 (type weet ik niet precies meer)
Daarna de Roland E-12/E-38 ingeruild tegen een Roland E-96
Daarna de Roland E-96 ingeruild tegen een Roland VA-5
Daarna de Roland VA-5 ingeruild tegen een Yamaha Tyros 2
Daarna de Yamaha Tyros 2 ingeruild tegen een Yamaha Tyros 4, waar ik nu met veen plezier op speel.

Download hier mijn Tyros-songs...

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000