O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyrooster |
Geplaatst - 07/02/2011 : 16:28:33 Wie heeft dit ook:
Style World 020 Hawaiian OTS2 Voices 1 en 2 allebeide Guitar 055 AlohaGuitar Voice één klinkt als een Aloha gitaar. Voice twee klinkt als een Aloha viool
Beide voices hebben dezelfde naam, nummer etc. Beide hebben DSP ingeschakeld. Maar ook de demo's van de voices klinken heel anders. Ok weer gitaar en "viool"
Het is toch niet zo dat in mijn exemplaar T4 vreemde dingen gebeuren? Wie wil dit eens testen, of wie heeft er een verklaring voor?
Jaap Tyros4fun |
10 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
i-LeXuZ |
Geplaatst - 17/01/2015 : 22:06:32 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tyrooster
Allemaal bedankt voor deze reactie. Bedankt voor het meedenken.
.......................................
Zo heb ik ontdekt dat o.a. mijn loeiharde "RockHero" boterzacht wordt als ik de DSP uitzet. Overal waar hij in bij een style wordt toegepast staat die DSP aan. Dus Ben, hier waarschijnlijk een combinatie van voicesetting en Dsp. Dsp begrijpen staat ook nog op mijn lijstje.
..................................................
Beste allen,
Ik ben sinds enkele maanden bezig om mijn Tyros 4B te gebruiken als hoge kwaliteit audiobron voor het opnemen van demo's in Cubase op een i-Mac. Dit gaat al behoorlijk goed, ondanks dat ik als gitarist eigenlijk geen ervaren toetsenist ben.
Ik loop tegen eenzelfde probleem aan als hierboven genoemd, bijvoorbeeld met de CoolWahGuitar Voice uit de GuitarVoice Bank:
- bij het bespelen van de toetsen op de Tyros zelf klinkt een prachtige WahWah-effect, die ik meteen als audio in Cubase kan opnemen.
- Laat ik Cubase eenzelfde melodie als voorgeprogrammeerde noten via de MIDI A IN -poort afspelen, dan hoor ik alleen het kale geluid van de Voice, zoals je die hoort, zodra je de toetsen van de Tyros bespeelt met de DSP-knop onder Voice Effect uitgezet. Het frappante is, dat het DSP-lampje tijdens het midi-afspelen wel brandt, maar toch hoor ik de typische DSP-sound van de Cool! voices niet.
Heeft iemand een tip, hoe ik de bijbehorende DSP-sound, die bij een gekozen Voice hoort gewoon kan laten klinken via het gebruik van een midi computer?
grt,
Alexander.
|
Tyrooster |
Geplaatst - 10/02/2011 : 21:03:27 Hallo Wim, en Frans, en Ben Toch weer nuttig geweest zo'n vraag te stellen. Ook anderen kunnen hier wat aan hebben.
Zoals Wim het beschrijft is het super simpel om een voice even naar je hand te zetten, en dit vast te leggen in de registratie. Je hoeft niet een aangepaste voice aan te maken. Ik heb al een toepassing waarbij een marimba iets feller klinkt zonder harder aan te slaan, en een Haa klank op links die alleen hoorbaar wordt als je legato speelt.
Dus inderdaad: Kennis van je instrument....
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
tyro |
Geplaatst - 09/02/2011 : 20:43:50 Voor Voicesetting druk op de betreffende part select (Left,R1,R2,R3 bovenste knoppen) In jouw geval dus Richt1 en Richt2. Dan "VOICE SET" (knop 5 onderin het scherm) Door te swichen tussen Part select: Richt1 en Richt2 kun je de verschillen zien tussen de 2 Voices. Bij Tab Sound zie je vooral het verschil in Attack, Decay en Release.
Groeten Wim |
Tyrooster |
Geplaatst - 09/02/2011 : 13:39:06 Dames en heren, T4 spelers en zij die nog zullen overstappen. citaat: Het hoofdstuk "voicesetting" was ik nog niet aan begonnen. Het opent wel weer vele nieuwe mogelijkheden Komt wel even achter aan mijn lijstje. Er is nog zoveel te ontdekken.
Eén antwoord roept vele vragen op. Ik ben nu dus toch met voicesetting gaan experimenteren. Er zijn toch wel meer voices die ik meer naar mijn hand wil zetten.
Zo loop ik tegen een paar dingen aan: - SA voices zijn niet te veranderen? Volgens mijn T4. Of wel met externe software? Ik haal van het internationale forum aangepaste SA voices als free download. Werkt prima. - Ergens kom ik tegen dat "customvoices" alleen op R1 af te spelen zouden zijn?
Kortom: Waar vind ik informatie over VOICESETTING? op de T4. Uiteraard eerst bij Frans ThePlayer gekeken, maar het daar (nog) niet gevonden. De voice editor op de PC werkt alleen op Windows? Ik heb een Mac.
[Overigens voel ik mij getroost door de vele reacties op het internationale forum over volumes per voice, veranderde aanslagkarakteristiek enzovoort. Het devies is daar ook: "deurzett'n" Totdat je er je voordeel mee hebt leren doen. Wel, ik zet deur.]
Jaap Tyros4fun |
Ben |
Geplaatst - 07/02/2011 : 19:19:42 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hoi Ben,
Nee, je was aardig op het goede pad. Ook met de DSP's wordt soms de klank van een voice een bepaalde kant heen gestuurd. Maar het blijft een kunst om de juiste combinaties te vinden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite
Hoi Frans, Dat is zeker waar ja , het is inderdaad soms een kunst om de juiste combinatie te vinden. Ik kwam hierop omdat het om 1 voice ging en dan kan de klank van de voice of via de DSP instellingen of via de voice edit gewijzigd worden. Alleen dacht ik nu even niet aan de voice edit. Daarom is het wel fijn als je weet welk effect bij welke voice past , dit om rare klanken te voorkomen.
Maar toch fijn te horen dat ik op het juiste pad zat
Groetjes, Ben
|
theplayer |
Geplaatst - 07/02/2011 : 18:52:38 Hoi Ben,
Nee, je was aardig op het goede pad. Ook met de DSP's wordt soms de klank van een voice een bepaalde kant heen gestuurd. Maar het blijft een kunst om de juiste combinaties te vinden. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Tyrooster |
Geplaatst - 07/02/2011 : 18:51:45 Allemaal bedankt voor deze reactie. Bedankt voor het meedenken.
Het hoofdstuk "voicesetting" was ik nog niet aan begonnen. Het opent wel weer vele nieuwe mogelijkheden Komt wel even achter aan mijn lijstje. Er is nog zoveel te ontdekken.
Zo heb ik ontdekt dat o.a. mijn loeiharde "RockHero" boterzacht wordt als ik de DSP uitzet. Overal waar hij in bij een style wordt toegepast staat die DSP aan. Dus Ben, hier waarschijnlijk een combinatie van voicesetting en Dsp. Dsp begrijpen staat ook nog op mijn lijstje.
Microfooninstellingen ben ik een eind mee gevorderd. Denk ik nu zelfs redelijk onder controle te hebben.
Bij de T2 heb ik kennelijk nooit begrepen waarom het vanzelf goed ging. "Wij zullen doorgaan..."
Jaap Tyros4fun |
Ben |
Geplaatst - 07/02/2011 : 18:10:43 Zat ik toch niet helemaal fout met mijn gedachten betreft het effect Het zat alleen niet in de Dsp wat ik dus dacht
Groetjes Ben |
theplayer |
Geplaatst - 07/02/2011 : 18:00:46 Hoi Jaap,
Het geheim zit 'm in de voicesetting. Op part 2 hebben ze n.l. de attack op 16 gezet. Hierdoor krijg je dat de voice langzaam op volume komt. Daardoor krijg je inderdaad dat 'strijk'-effect. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Ben |
Geplaatst - 07/02/2011 : 17:12:33 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan
Wie heeft dit ook:
Style World 020 Hawaiian OTS2 Voices 1 en 2 allebeide Guitar 055 AlohaGuitar Voice één klinkt als een Aloha gitaar. Voice twee klinkt als een Aloha viool
Beide voices hebben dezelfde naam, nummer etc. Beide hebben DSP ingeschakeld. Maar ook de demo's van de voices klinken heel anders. Ok weer gitaar en "viool"
Het is toch niet zo dat in mijn exemplaar T4 vreemde dingen gebeuren? Wie wil dit eens testen, of wie heeft er een verklaring voor?
Jaap Tyros4fun
Hoi Jaap , ik heb geen tyros 4 maar kan het niet zo zijn dat ze beide een ander effect hebben in de DSP? Dat kan kan namelijk ook verklaren dat voice 2 anders klinkt.
Nogmaals ik probeer maar met je mee te denken he
succes !
Groetjes Ben |