O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyrooster |
Geplaatst - 16/02/2011 : 18:14:14 Ja Hallo allemaal.
Ik heb gelukkig weer een probleem waar het forum voor bedoeld is. Ik weet natuurlijk weer niet wat ik gedaan heb, maar ik heb wel een vervelend probleempje waar ik dus de oplossing niet voor weet.
Ik neem midi op gewoon op de songrecorder, en bij het inspelen transponeer ik het keyboard met de opvolgende registraties. Bij het terugspelen blijft de SONG op dezelfde hoogte, dus transponeert niet mee zoals hij was ingespeeld. Ik meen me te herinneren dat de T2 tijdens het afspelen zelfs de keyboardinstelling meenam met de transpose instelling. Ook kon ik alles nog weer een toontje hoger of lager afspelen.
Voorgeprogrammeerde songs spelen wel in wisselende toonhoogtes af.
Wat staat er bij mij verkeerd. Wat moet ik anders doen. Wie helpt me uit de brand?
Jaap Tyros4fun |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ben |
Geplaatst - 18/02/2011 : 15:23:53 Hoi Jaap,
Zie je nou wel Had ik gisteren toch gelijk dat het je vandaag zou gaan lukken
Ook ik had in het begin probleem met de registraties hoor, heb destijds onze vraagbaak Frans ook om hulp moeten vragen. Maar daar is dit forum ook voor bedoeld.
Groetjes Ben |
Tyrooster |
Geplaatst - 18/02/2011 : 14:00:54 Ben, het diepere inzicht is bij mij ook vannacht pas gekomen. citaat: In mijn registratie staat transpose altijd aangevinkt. Dit houdt niet alleen de transposewaarde vast, maar ook het regime waaronder de registratie gemaakt is. Bij mij dus onder "MASTER".
De registratie houdt dus telkens de instelling van de oude registratie vast, totdat je hem een keer hebt weggehaald. Daarna weer toevoegen geeft pas de nieuwe instelling in de registratie.
De transposeinstelling in de registratie heeft prioriteit boven de eigen instelling van het keyboard. Dus mijn Song bleef fout opgenomen worden.
Ook op de T2 had ik altijd MASTER aan staan, dus al mijn registraties zijn besmet met mijn oude verkeerde transpose instelling . De testregistratie had ik uit een oude gemaakt door te wijzigen. Dus de besmetting met de fout bleef. Dat is alleen nergens te zien.
Dat het werkt blijkt uit inmiddels een tweede registratie die ik heb gewijzigd, opgeschoond zogezegd. De nieuw opgenomen song transponeert nu wel.
En natuurlijk staat Transpose nu ook weer aangevinkt. (Alles, net als bij jou.) En Transpose Assign staat nu op Keyboard. En Frans z'n registratie werkt ook goed. Ik weet nu waarom.
Dus wees gerustgesteld. Duidelijk is dat ik er zonder onze discussie nooit achter was gekomen. Nogmaals bedankt, en groeten,
Jaap Tyros4fun |
Ben |
Geplaatst - 18/02/2011 : 12:05:44 Hoi Jaap,
Wat ik niet begrijp is dat jij bij Transpose het vinkje moet weghalen om het aan het werk te krijgen. Nu weet ik niet of dat gewijzigd is in T4 maar dat geloof ik niet.
Ik zou de instellingen die frans in zijn registratie heeft gemaakt eens bekijken, Dan zal je het denk ik wel begrijpen.
Maar goed het werkt nu bij je en dat is het belangrijkste.
Groetjes Ben
|
Tyrooster |
Geplaatst - 18/02/2011 : 11:46:57 Hallo Ben. Frans z'n registratie kreeg ik gisteravond, en toen moest ik eerst weg. Ik zou nog niet begrepen hebben waarom die van Frans wel werkt en die van mij niet. Nu weet ik het. Voortschrijdend inzicht dus. Inmiddels heb ik ook de andere registratie waarbij zich het probleem voordeed aangepast. (Ik moet eerst de oude (foute) transpose (met masterinstelling) eruit halen en dan de nieuwe (met keyboardinstelling) erin zetten.) Nu werkt ook die naar mijn wensen. Alle registraties waarin ik transpose echt toepas moet ik dus even aanpassen.
Jaap Tyros4fun |
Ben |
Geplaatst - 18/02/2011 : 10:58:17 Hoi Jaap,
Transpose staat bij mij ook altijd aangevinkt en dan werkt het ook. Wat ik niet begrijp is dat je de registratie die frans voor je heeft gemaakt niet bent gaan gebruiken want die werkte ook en dan had je meteen de juiste instellingen gehad.
Maar goed je probleem is blijkbaar opgelost dus veel plezier verder. En graag gedaan .
Groetjes Ben
|
Tyrooster |
Geplaatst - 18/02/2011 : 09:37:17 Goedemorgen allemaal. Één nacht weinig geslapen, en ik ben er uit!! En ik begrijp het ook. Denk ik.
In mijn registratie staat transpose altijd aangevinkt. Dit houdt niet alleen de transposewaarde vast, maar ook het regime waaronder de registratie gemaakt is. Bij mij dus onder "MASTER". Je kunt dan het keyboard wel anders instellen, maar het keyboard volgt de registratie. Ik heb mijn TESTregistratie één keer bewaard zonder "transpose". Daarna opnieuw met "transpose", maar nu dus onder het KEYBOARD"regime, en nu werkt het.
Nieuwe registraties maakte ik altijd door een oude te wijzigen. Ook mijn TESTregistratie. Maar daarmee houd ik altijd oude waarden vast zoals deze. Al mijn oude registraties zijn dus "besmet". Ik heb er nooit aandacht aan besteed, maar het probleem heb ik altijd gehad.
Tot mijn vreugde kan ik de song transponeren met Direct Access-Transpose. En: Niet onbelangrijk: Deze transposewaarde wordt wel gereset bij het oproepen van een registratie.. Toch mooi van Yamaha.
Het moest wel heel diep wegkomen deze keer. Maar de kennis van mijn instrument is wel weer toegenomen.dus...
Frans en Ben bedankt voor jullie hulp en respect voor je vasthoudendheid. Ik ga vandaag lekker spelen. Denk ik.
Jaap Tyros4fun |
theplayer |
Geplaatst - 17/02/2011 : 20:22:44 Hoi,
Ik heb Jaap inmiddels ook al een (werkende) registration gestuurd. Nu maar weer afwachten tot hij het weer geprobeerd heeft. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Ben |
Geplaatst - 17/02/2011 : 20:18:22 Succes Jaap,
Ik denk dat je het op dit moment gewoon even niet ziet omdat je er al te lang mee bezig bent. Morgen gaat het jou ook lukken
Groetjes Ben |
Tyrooster |
Geplaatst - 17/02/2011 : 20:09:20 @ Ben citaat:
Ik heb alles aangevinkt staan bij de registratie instellingen Kun je ook nooit iets vergeten. En je zult toch moeten overschakelen van master naar keyboard zoals frans al zei anders gaat het namelijk niet.
1. Ga ik doen, morgen verder. 2. Heb ik alle laatste tests mee gedaan.
Jaap Tyros4fun |
Ben |
Geplaatst - 17/02/2011 : 18:26:05 Jaap,
Ik heb alles aangevinkt staan bij de registratie instellingen Kun je ook nooit iets vergeten.
En je zult toch moeten overschakelen van master naar keyboard zoals frans al zei anders gaat het namelijk niet.
Groetjes Ben
|
Tyrooster |
Geplaatst - 17/02/2011 : 17:36:58 @Ben: Group select memory contents. Hoofdletters staan aan: SONG,STYLE,VOICE,MULTIPAD,AUDIO,HARMONY, TEMPO,PEDAL, textniet, sliderniet,TRANSPOSE, scaleniet,VH/MIC, lineoutniet.
@Ben en Frans: Zou ik bij UTILITY, SYSTEM RESET, FACTORY RESET, MIDI SETUP kunnen doen. Ik wil geen andere dan de fabrieksinstelling hebben op de MIDI. Denk ik.
Jaap Tyros4fun |
theplayer |
Geplaatst - 17/02/2011 : 16:18:17 Hallo Jaap,
Ik heb je een mailtje terug gedaan met bijlage. Volgens mij moet dat de bedoeling zijn. Ik hoor het wel. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Ben |
Geplaatst - 17/02/2011 : 16:05:05 Jaap , wat heb je aangevinkt staan in de registration memory contents? Als bij het opslaan van de registratie druk je op memory en dan verschijnt dit scherm.
Groetjes Ben
Ps: ik heb net even een registratie gemaakt Op button1 transpose 0 button2 transpose +1 en dat met 1 c akkoord opgenomen en werkt gewoon hoor . Als je van button 1 naar 2 gaat moet je wel ook een akkoord indrukken anders gebeurt er inderdaad niets maar dat is ook logisch he
|
Tyrooster |
Geplaatst - 17/02/2011 : 15:46:35 Hall Frans en Ben Wat is er bij mij dan anders. Ik heb Transpose assign op Keyboard. Tijdens inspelen transponeert de cyclus telkens een halve toon omhoog. Ik neem de cyclus op als midi, waarbij aan het eind het keyboard in key D staat. Terugspelen klinken alle twaalf maten in key D. Druk ik op transpose dan verandert de score, maar de song blijft op gelijke hoogte klinken. Ik heb nu gelijk met het inspelen een audio gemaakt, en daarna een audio van de teruggespeelde song. Beide heb ik als Mp3 naar Frans gemaild. (Ik kan het niet op het net zetten.) Van Ben heb ik geen mailadres en via het forum kan ik geen bijlage versturen?
Jaap Tyros4fun |
Ben |
Geplaatst - 17/02/2011 : 14:48:49
Hallo Jaap, Zoals Frans het je heeft uitgelegd moet het werken Want op mijn Tyros2 werkt het ook.
Groetjes Ben |