Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Microfoon

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Dick Geplaatst - 27/03/2011 : 23:00:54
Ik ben al een tijdje bezig op de T4 en vind toch het microfoongeluid niet echt fijn. Doe mijn best, en heb ook Robert intussen wat advies gevraagd. Maar om de zaak maar eens open te gooien...ik heb een stukje op youtube gezet:

http://www.youtube.com/user/dcvis#p/u/0/6wZTFie_wt0

En nu aan jullie allen de vraag, en wees gerust eerlijk, kan ik alleen maar van leren... wat zou je hieraan wijzigen of veranderen om het geluid beter en mooier te krijgen. Dan gaat het natuurlijk om het microfoon geluid en niet mijn stem...dat zal niet beter worden

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl
10     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
n/a Geplaatst - 31/03/2011 : 07:33:07
Ik vind het goed hoor Dick, de instrumenten zitten nu niet meer in de weg zoals bij jou vorige versie.
Ik denk dat je dit zelf ook wel hoort.
Probeer het hoog eens op 10 khz te zetten ( gewoon een tipje )
In ieder geval gefeliciteerd met het resultaat.
En ja in de opnamestudio gebeurt vanalles, ik wou het gewoon maar even mededelen, Thuis kan dit gewoon niet en dat is ook logisch.
succes hé vent.Je bent goed bezig
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist
Dick Geplaatst - 30/03/2011 : 16:42:08
Thx Sis,
ik begrijp dat je bij een echte opname studio anders en veel gecompliceerder te werk gaat. Ik wilde juist gewoon en erg simpel te werk gaan en toch een zo goed mogelijk resultaat bereiken.
Dus vandaar hier een nieuwe proefneming, en ook maar gelijk de vh-2 uitgeprobeerd. Ik vind toch wel wat beter worden, misschien nu iets te veel hoog. La ma komen de opmerkingen, dan kan ik weer verder met de proefnemingen, want daarvorr zitten we hier...TOCH????

http://www.youtube.com/user/dcvis#p/u/0/UmX3SVMj-9w

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl
n/a Geplaatst - 30/03/2011 : 11:27:17
Dick, een vaste instelling bestaat niet, dit om de eenvoudige reden dat iedereen een andere stem heeft, timbre enz...
Wat ik persoonlijk een klein beetje mis is het hoog.
Ik denk dat je een beetje moet oefenen met de EQ .
Bij de ene zal het goed klinken en bij een ander niet .
Als ik zie wat wij in de opnamestudio soms moeten doen om een stem goed te laten klinken, tja dat wil je niet weten.
Ik vind het absoluut niet slecht hoor, maar ik zou toch iets meer hoog geven.
succes
sis

Dick Geplaatst - 29/03/2011 : 10:37:01
Nogmaal thx voor de comments,
maar h ging mij eigenlijk hofdzakelijk om de microfoon settings, daar was ik niet blij mee. Ik vind die niet klinken zoals op de t3, als je nog een paar numertjes luistert op mijn site, dan hoor je dat daar de mic settings mooier zijn.
Maar als ik zo lees, dan vinden de meesten, dat de microfon settings gewoon goed zijn, maar dat het een kwestie van balans is???

Misschien een concrete vraag: Wie kan mij vertellen, hoe je het beste je mic settings kunt in stellen. Bijvorbeeld door alle settings eerst op nul of in het midden te zetten, en dan vandaar uit eerst de hoge dan de midden en dan de lage tonen in te regelen. Of heeft iemand een gelijkwaardige microfoon pg58 / ms58 die al bepaaldd instellingen heeft die ik zou kunnen overnemen, en dan nog maar met kleine stapjes kan bijregelen? Of zit ik dan op de verkeerde track?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover, want vroeg of laat komt er geheid iemand anders met dezelfde vraag en kan dat dan hier vinden.

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl
n/a Geplaatst - 29/03/2011 : 07:24:25
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

Halleee die Sis,

leuk dat je er weer bent, heb je wel een beetje gemist

Tja, dat geloof ik graag
Even in Denemarken verbleven ( je weet waarom denk ik ) leuk landje.
Doet me een beetje denken aan Nederland, alleen meer vis eten daar
allez, ik zal mijn best doen OK.?
sis

laakies Geplaatst - 28/03/2011 : 21:16:07
Hoi Dick,

Heb even geluisterd op youtube,

het instumentale staat te hard tov de zang, terwijl het voor mijn gevoel net andersom moet zijn.

Om een juiste balans te vinden zijn er hopelijk genoeg leden die je hierbij willen helpen.

Maar alle begin is moeilijk en uiteidelijk zal het je toch gaan lukken.

Succes.....

Halleee die Sis,

leuk dat je er weer bent, heb je wel een beetje gemist
je comments zijn nu teminste aardiger.... iedereen is geen beroeps en probeert toch lekker met de tyros bezig te zijn.
En das toch het aller belangrijkste.

Gr van Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
n/a Geplaatst - 28/03/2011 : 19:57:58
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick

Dank, voor de vriendelijke opmerkingen. Ik zal eens kijken of ik eerst wat aan de muziek zelf wat kan doen. Ik heb het eerst ingespeeld en daarna de zang erbij gezet, zodat ik altijd achteraf nog wat kan doen aan de zang

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl

Hoe wij bvb werken in de studio is het volgende ( en dat is een normale werkwijze )
Je hebt je arrangement , je klanken enz...
Deze zetten wij op verschillende sporen, dus iedere klank, zowel bass, guitare ,synth's enz ... staan op verschillende sporen.
Zo kan je achteraf ( als de stem wordt ingezongen een mix maken )
Op deze manier is dan alles mogelijk .
Wat je NOOIT mag doen is een volledige balans maken van een nummer en daarna inzingen.
Achteraf kan je niks meer doen in je mix.
Dit is denk ik jou probleem .
Versta me niet verkeerd , het is gewoon een tip die ik meegeef.
succes
sis

Dick Geplaatst - 28/03/2011 : 19:03:57
Dank, voor de vriendelijke opmerkingen. Ik zal eens kijken of ik eerst wat aan de muziek zelf wat kan doen. Ik heb het eerst ingespeeld en daarna de zang erbij gezet, zodat ik altijd achteraf nog wat kan doen aan de zang / muziek verhouding zeg maar. Verder zal ik kijken naar de drums en hihat.. en kijken of ik daar wat aan kan wijzigen...moet niet al te moeilijk zijn. Verder gebruik ik een shure wireless set pg48 mic met pg4 receiver.

Maar ik kom naar mijn gevoel niet aan de T3, waar je eigenlijk niets hoeft in te stellen en alles direct goed staat. Maar dat is verleden tijd...nu vooruit met wat we nu hebben.

Van Robert (robbiedoes) heb ik al verschillende instellingen overgenomen, die hij in zijn muziekjes aangaf, maar zelfs daarmee is het naar mijn gevoel niet top..

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl
n/a Geplaatst - 28/03/2011 : 18:51:56
Zet ook jou accordeon iets zachter, die staat namelijk te luid en overheerst je stem .
Welke micro gebruik je ?
sis

T-Rossie Geplaatst - 28/03/2011 : 18:09:49
Hi Dick,

Allereerst wil ik een compliment maken voor de werkelijk prachtige stem!
Het microfoongeluid is eigenlijk best goed, maar het komt ietwat in de verdrukking door het overheersende accordeon en slagwerk geluid.

Het lijkt of er zelfs sprake is van vervorming door oversturing. Met name de hihat is nogal te hard.

Door de instrumenten wat te temperen en in ieder geval niet te normalizen verwacht ik dat het klankbeeld veel beter wordt.
Door normalizen haal je een groot stuk dynamiek weg waardoor het vlak/steriel klinkt.
Jouw stem..... daar ben ik jaloers op

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000