O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyrooster |
Geplaatst - 05/05/2011 : 16:10:47 Hallo allemaal,
Deze keer geen probleem, maar toch iets wat mij opvalt. En ik wil graag alles snappen.
Als ik oude registraties van de T2 oproep worden er voices geladen, bijvoorbeeld in de GUITAR-groep zonder dat de groene led bij de GUITAR-knop oplicht. Dan blijkt dat er 24 guitarvoices zijn, in de map GUITAR op de Presetschijf die niet anders op te roepen zijn dan via de oude T2 registratie. Zo zijn er ook verborgen Choir voices, en 14 Saxophone voices. Misschien nog wel meer.
Bij en aantal T2 registraties merk ik dat er voices vervangen worden, door niet altijd even logische alternatieven. Blijkbaar worden bij andere registraties voices uit de "Verborgen bestanden" geladen. Zit daar een logica achter, en kun je daar wat in sturen?
Een aantal van mijn oude registraties en zelfgemaakte midi's zijn onbruikbaar geworden doordat voices worden vervangen, waarmee de volumebalans is verstoord. Ook zijn aangepaste styles niet meer aangepast.
Jaap Tyros4fun |
2 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Tyrooster |
Geplaatst - 06/05/2011 : 12:10:28 Hallo Frans,
Je hebt weer gelijk. Ik heb ze nu ontdekt. (Ook omdat Roel hier even was en het me heeft uitgelegd) De groepen LEGACY, GM&XG, en GM2 zitten vol met "oude" voices. "Verborgen" dus alleen voor wie ze niet weet te vinden . Wel aardig om te horen hoe de nieuwe voices verbeterd klinken.
Blijft de vraag waarom sommige midi's en registraties gebruik maken van oude voices, en anderen kennelijk voices vervangen door nieuwe.(soms niet om aan te horen) Ik heb het Roel laten horen. Nu ik er langzaamaan meer van snap kan ik beginnen mijn registraties door te werken en aan te passen op de nieuwe T4 klanken. (Ik heb de zaak verkocht, dus binnenkort Tied zat ) Groeten,
Jaap Tyros4fun |
theplayer |
Geplaatst - 05/05/2011 : 16:54:58 Hsllo Jaap,
Zo zie je maar weer. De wonderen zijn de Tyros nog niet uit. Open gewoon eens een voice-groep. Druk dan rechts op UP. Je kunt dan een hele hoop voice-groepen vinden. O.a. XG en GM. Ook van de oudere Tyrossen staan ze er bij. E.e.a. Staat ook omschreven in de datalist die je bij je Tyros hebt gekregen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|