Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Cassotto voice edit demo - Nostalgia

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
robbiedoes Geplaatst - 26/05/2011 : 01:01:51
Beste mede-forummers,

Weer terug van weggeweest...een nieuwe upload op YouTube, Nostalgia van Francis Goya. Hierin wordt het aanpassen van de interne voice "Cassotto" uitgelegd. Veel kijk- en luisterplezier!

Hoge kwaliteit:
http://www.youtube.com/watch?v=VUOvfXp8EoA&hd=1

Lage/normale kwaliteit:
http://www.youtube.com/watch?v=VUOvfXp8EoA

De aangepaste Cassotto voice en de registratie van het nummer zijn te downloaden via mij persoonlijke website (YouTube sectie).

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl
11     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Niek Geplaatst - 31/05/2011 : 12:00:21
Ha Robert,

Weer een fantastisch resultaat. De kwaliteit van alle elementen van deze opname zijn weer geweldig.
Bedankt.

Groet, Niek
robbiedoes Geplaatst - 31/05/2011 : 00:46:21
Hoi Bertus,

Bedankt voor je terugkoppeling over het inladen van een Tyros 4 registratie in een Tyros 3. Nu heb ik (en de rest) in ieder geval een definitieve bevestiging dat het niet werkt en Yamaha structureel iets heeft veranderd (of een specifieke versiecontrole uitvoert bij het inladen).

Mocht het inlezen van de Cassotto Nost. voice ook niet werken, dan kun je hiervoor altijd de aanwijzingen in de video volgen. Die zouden exact hetzelfde moeten zijn voor de Tyros 3 aangezien de voice en de gebruikte instellingen allemaal ook op de Tyros 3 zitten.

Groetjes,

Robert

bertus Geplaatst - 27/05/2011 : 09:57:01
Hallo, ben er even mee bezig geweest maar ik de registraties dus niet inladen zoals als Ruud veronderstelde. Hij geeft dus een foutmelding dat de data niet op de juiste wijze zeg maar in elkaar zit. Logish, want het is voor de T 4 geschreven.
De cassotto Nost kan ik derhalve nog niet vinden, ben te gehaast denk ik want ik moet zo gaan werken, kom er op terug. Wat gaat er veel tijd zitten in dat werken, phhhhh.

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Tyros 3
klinkt als Geplaatst - 26/05/2011 : 22:26:23
Hey Robert,

Blij om weer van je te horen, begon het al te missen
Aangenaam verrast!

Groeten,
bertus Geplaatst - 26/05/2011 : 21:53:22
Bedankt voor jullie reacties zeg, ga het zeker uitproberen alleen weet ik nog niet wanneer, je kan dat wel druk met werk de komende dagen en het weekend. Maar goed, weer een mooi onderwerp om uit te proberen!
Ga zeker dat choir en vocal pack aanschaffen dus dat is een mooie aanvulling op het geheel. Us organ en Panflute komen er ook. Dus binnenkort naar Wezep, een dagje uit ten slotte!

Groet, Bert

Tyros 3
robbiedoes Geplaatst - 26/05/2011 : 21:16:09
@Soryt
Dank je wel. Ik heb mijn uiterste beste wederom gedaan dit keer .

@Jaap
Bedankt, het is leuk te horen hoe anderen ook spelen met de mogelijkheden van het combineren van geluiden en instellingen.

@Ruud
Voor mij wordt het lastig testen op een Tyros 4 . Zonder Tyros 3 kan ik mijn registraties niet even uittesten. Maar toch verwacht ik wel dat deze registratie ingeladen kan worden. De style en nagenoeg alle voices (de genoemde instrumenten uitgezonderd) zijn aanwezig in de Tyros 3. In het scherm zul je alleen een leeg veld zien (net zoals je in sommige CVP-509 OTS registraties van de CVP-509 styles dan een leeg veld ziet in het scherm).

Maar ik hoor graag de bevindingen van iemand die een Tyros 3 heeft.

Ik vind het jammer dat Yamaha standaard geen aftertouch had geprogrammeerd in de Cassotto (naast de MusetteBass één van mijn twee meest favoriete accordeonklanken). Je hoort vooral bij dit soort accordeon types vaak het geluid wat je beschrijft; het heen en weer vibreren van de balg. Gelukkig maar dat de mogelijkheden op de Tyros 4 eindeloos zijn (en mochten we er nog verder in willen duiken biedt de Voice Editor op de PC nog uitkomst ).

Groetjes, Robert.

Ruud Geplaatst - 26/05/2011 : 19:33:44
Ik denk dat de Cassotto Nost wel op de T3 ingeladen kan worden en speelbaar is.
De registratie echter, zal wel een probleem geven door verwijzingen in de T4 die de T3 niet herkent. Zal waarschijnlijk een foutmelding geven en niet inladen.

Mooie klank en aanpassing van de Cassotto geworden. Net alsof de balg heen en weer wordt bewogen voor vibratie, bij het doordrukken van de toets.

Groet,
Ruud
Tyrooster Geplaatst - 26/05/2011 : 16:01:12
Hallo Robert,
Weer een fantastische bijdrage.
Deze Cassotto komt weer wat dichter in de buurt van mijn Bugari
Die klinkt nog warmer en wat voller op de lage tonen.
Ik heb hem twee keer bewaard: Één keer als 8 foot en één keer een octaaf lager en met meer gain op de lage tonen als 16 footer.
Samen klinkt het net echt.

Het was weer leerzaam, en leuk om naar te luisteren.

Groeten,

Jaap
Tyros4fun
Soneg Geplaatst - 26/05/2011 : 13:53:55
Weer een erg gave produktie,Hulde !

Soryt
robbiedoes Geplaatst - 26/05/2011 : 12:04:41
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertus

Mijn complimenten als Ty3 eigenaar, de klanken he, die maken het levensecht, dat ervaar ik ook met mijn Ty3 bij verschillende nummers.
Als je een mooie registratie hebt voor de Ty3 van Nostalgia van Francis Goya hou ik mij ten zeerste aanbevolen!
Ga zo door! Mooie site!

Dank je wel Bert voor je complimenten. Je zou sowieso even kunnen proberen de registratie en de Cassotto voice te downloaden vanaf mijn website. Ben eigenlijk wel benieuwd of deze werken/geladen kunnen worden op een Tyros 3. De registratie techniek tussen de Tyros 3 en 4 is namelijk hetzelfde dus ik verwacht dat de Tyros 3 er grotendeels iets mee kan. En de Cassotto sample is in beide apparaten aanwezig.

Alleen zul je uiteraard de voices JazzVoilin en BoysChoirOoh missen. De BoysChoirOoh op de LEFT part kun je dan het beste vervangen door de Gothic Vox. De JazzViolin op de RIGHT1 part wellicht door een andere SA2 voice (bijv. de BalladPanflute uit de Premium Pack of anders is de interne AltoFlutes ook een geweldige sample, als is die niet SA2).

Groetjes,

Robert

bertus Geplaatst - 26/05/2011 : 11:04:09
Mijn complimenten als Ty3 eigenaar, de klanken he, die maken het levensecht, dat ervaar ik ook met mijn Ty3 bij verschillende nummers.
Als je een mooie registratie hebt voor de Ty3 van Nostalgia van Francis Goya hou ik mij ten zeerste aanbevolen!
Ga zo door! Mooie site!

Groet, Bert

Tyros 3

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000