O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
PatrickD |
Geplaatst - 02/06/2011 : 17:10:38 Hoi Mensen ik had een vraag: Ik gebruik nu de step record om akkoorden in te voeren. Nu ben ik ergens een akkoord vergeten in te voeren.. Ik heb geprobeerd met insert een akkoord er tussen te zetten maar het enige wat er gebeurt is dat een al bestaand akkoord word veranderd. Dus ik wil graag een akkoord tussen 2 akkoorden inzetten ( ik ben dus een akkoord vergeten in te voeren). Hopelijk kunnen jullie me helpen.
groetjes ,Patrick. |
9 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 27/07/2012 : 19:15:33 Hallo Etienne,
Je kan in songcreator Tab CHORDS geen ander style kiezen dan interne of user styles.
Wat je in de song wil opslaan moet je aanvinken.
Je kan ook het een en ander in een registratie opslaan.
Als alles aan vinkt wordt alles in de song vast gelegd. En zal je indien een bepaalde instelling niet meer in de song wil, deze instelling uit het tabblad SYS/EX moeten verwijderen. Dit kan lastig/moeilijk zijn.
Ikzelf heb KEYBOARD VOICE en VH/MIC niet aangevinkt. dit kun je in de registratie doen.
De song gaat voor de registratie dus kan tot ongewenste resultaten leiden.
Als je de song afspeelt en STYLE CONTROL > START/STOP drukt kun je wel elke style laten meespelen. De variaties etc.. worden uitomatisch mee genomen.
Als je STYLE CONTROL > START/STOP weer stopt gaat de song met de orginele style verder.
Groeten Wim |
vlbrgt |
Geplaatst - 26/07/2012 : 22:28:02 Dag Tyro,
citaat: Wil je een style aan de Song koppelen? voer dan de het volgende uit, anders zoekt de song naar de style in het usergeheugen. Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Selecteer de style en save die op je HardDisk of USB. Selecteer de song en save die op je HardDisk of USB. Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Selecteer de song en save die op je HD
Controleer of als je style kiest deze op de HardDisk of USB. staat als je de song kiest. Is dit niet het geval dan nog een keer, Style op de HardDisk of USB kiezen, Selecteer de style en save die op je HardDisk of USB. Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Selecteer de song en save die op je HD
Maak hier een registratie van en save deze ook op je HardDisk of USB. Je kan dan het user geheugen weer leeg maken.
Is het maw mogelijk om in het Tabblad Chords een andere stijl te kiezen dan de Presets stijlen of een stijl in het User memory ? Ik kan niet vinden hoe dit zou kunnen . Je zegt : Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Maar alvorens ik Execute kan uitvoeren dient er iets aangevinkt te worden, Wat dient er aangevinkt ?
Wat ik wel kan doen is de song expanden en dan deze song laden, een willekeurige stijl laden, en de song synchroon met de stijl laten starten. Dan kan je wel eender welke stijl gebruiken. Is het dat wat jij hier bedoelt ?
Mvg Etienne
|
PatrickD |
Geplaatst - 04/06/2011 : 19:42:54 Juist Wim nu lukt wat ik wil. De rede waarom ik iets wilde tussenvoegen is dat ik al een 45 lastige akkoorden met andere bastonen had ingevoerd.. Dus nu met die selectie schuif ik de rest op en voeg ik de 2 vergeten akkoorden ertussen... Dat is dus wat ik bedoel.Heel fijn dat je zoveel tijd neemt om even dit uit te leggen, hartelijk dank !! Ik heb dus nu mijn song opgeslagen en op mijn mac met logic staan , dat is echt nog beter geluid. Je kan dan nog beter de boel bewerken. De rede waarom ik de Tyros gebruik om de akkoorden in te voeren is simpelweg tijdwinst en alle gegevens (sys./ex) worden dan in de midi opgeslagen en ik hoef dit dus niet meer te doen in logic. \
nogmaals super bedankt !!
groetjes ,Patrick |
tyro |
Geplaatst - 04/06/2011 : 13:00:26 Hoi Patrick,
Snap je de verdeling van BAR, BEAT en CLOCK?
Ik neem als voorbeeld 4/4 maat verdeling.
1 BAR is één maat met 4 keer een kwart noot. 1 BAR is 4x een BEAT dus voor jouw geval 4x één tel. 1 BEAT = 1920 x CLOCK de CLOCK kun je in 2 stappen instellen 000 en 960 dit is in 2 stappen van 1/8 noot of een 1/2 tel)
De akkoorden schuiven niet automatisch door als je er een akkoord tussen zet.
Er zijn meerdere manieren om akkoorden en/of positie te bewerken.
Ik weet niet wat je allemaal al in gevoerd hebt en of dit ook moet doorschuiven.
Maar voor 1e tel een C, 2e tel een D en 3e tel weer een C gaat als volgt. Digtal Record > Song Creator > Tab CHORD > STEP REC (knop G) Resolutie in stellen op 1/4 maat/BAR (pijltje 6) achter elkaar C, D en C aanslaan. Exit in je ziet in Tab CHORD ook staan wat je hebt ingevoerd.
Als je op stop of Knop C drukt gaat de song naar start positie. druk op play om je resultaat te horen. Met EXPAND worden de ingevoerde data verwerkt en kan de song opgeslagen worden.
Met de pijltjes Knop A+B kun je van boven naar beneden scrolen. Met de pijltjes Knop D+G kun je door de kolommen van links naar rechts. Met Data entry kun de waarde in stellen, Knop 4 groote stapen, knop 5 en dial draaiknop kleine stappen.
Bij Filter kun je instellen wat je wil zien of veranderen. Wil alleen akkoorden zien kies dan STYLE (knop E) CHORD (knop I)dan EXIT.
Wil je bijv. alle akkoorden 1 BEAT opschuiven.
Ga met pijtje (knop B) ingedrukt houden tot het eind van de song. Of pijlte BAR kiezen (Knop 1) en met je dial/draaiknop recht om draaien tot je aan het eind bent.
MULTI SELECT ingedrukt houden in met pijltje (knop A)alles selecteren wat je wilt veranderen. Laat dan los en kies de kollom die je wit veranderen met pijltjes (Knop D of E)
Met DATA ENTRY kun je dan het geselecteerde wijzigen. Zo kun je ook bijv. akkoorden transponeren.
Je kan ook na met MULTI SELECT geselecteerd te hebben (indien het geheugen het toelaat) CUT (knippen) en naar de juiste positie te gaan door de BAR, BEAT en CLOCK op de juiste plek te zetten en dan weer PASTE (plakken) uit te voeren.
Hopelijk is het je nu duidelijk
Zie anders vanaf pag. 65 van T4 Reference Manual.
Groeten Wim
|
PatrickD |
Geplaatst - 04/06/2011 : 11:16:44 Super bedankt voor je uitleg.Het lukt me wel om een akkoord er tussen te zetten die op een ander moment begint : Dus als op tel 1 een c akkkoord begint en op tel 2 een D dan kan je er wel een akkoord tussen zetten echter het D akkoord schuift dan niet op naar tel 3 ..ofwel het lukt me niet een akkoord tussen te voegen .. zet je het akkoord op dezelfde plaats als het c akkoord dan veranderd Tyros het akkoord wel in een ander akkoord maar het c akkoord ben je dan kwijt. Aan de ene kant logisch je kan niet 2 akkoorden op dezelfde tel laten beginnen. Aan de andere kant zou dan het C akkoord automatisch moeten doorschuiven naar de volgende maat.Dat is wat mijn niet lukt.. wat doe ik niet goed ?
groetjes en dankje voor je tijd zover !!!
Patrick. |
Rene |
Geplaatst - 03/06/2011 : 22:19:56 Hoi Wim,
Je moet de eerste zin in een andere volgorde zetten: Zo goed kan Marco ook niet spelen, in vergelijking met Michel of Peter. Ik weet niet of ik nu weer te ver ga met m'n uitspraak, maar dat is mijn mening.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies |
tyro |
Geplaatst - 03/06/2011 : 20:36:36 Zo goed spelen als Marco kan ik niet. Ik heb me wel in de Tyros verdiept. Door hier veel tijd in te steken heb ik weinig tijd over om mijn spel te verbeteren.
Het is vaak het één of het ander.
Groeten Wim |
Rene |
Geplaatst - 03/06/2011 : 20:02:22 Hoi Wim,
Waarom ga jij Marco niet vervangen? Met zo'n dergelijke uitleg scoor je best hoog bij Yamaha ( je moet ook wel een beetje kunnen spelen )
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies |
tyro |
Geplaatst - 03/06/2011 : 12:20:35 Hoi Patrick,
Als je met INS (insert) een akkoord in wil voegen in Tab CHORD wordt er een kopie gemaakt van het vorige item dat ervoor staat. Deze kun je veranderen, is dit toevallig geen Chord kun je dat ook wijzigen door de 2e kollom te veranderen m.b.v. pijltjes in Chord. 3e kollom selecteren en akkoord instellen met de hand akkoord pakken of met data entry wijzigen. Je kunt hier ook akkoorden bewerken/kopieren met Cut, Copy en Delete.
Als je in Tab Chord naar STEP REC gaat kun je akkoorden stap voor stap instellen. Ga naar de juiste positie, kies je goede maatverdeling hoever je vooruit wil springen om een volgend akkoord in tevoegen enz...
Als je van veld switch tussen STEP RECORD en CHORD en weer terug houd dan de songpositie (BAR:BEAT:CLOCK) in de gaten want deze gaat dan niet automtisch vooruit. Ik denk dat dit bij jou ook het geval is geweest. En je denkt een akkoord hebben toegevoegd maar het akkoord ervoor hebt geselecteerd.
Als je klaar bent met invoeren wel weer EXPAND uitvoeren. Anders wordt het toegevoegde akkoord niet toegevoegd. En je song ook saven naar je HardDisk of USB.
Gebruik het user geheugen alleen om songs te bewerken.
Wil je een style aan de Song koppelen? voer dan de het volgende uit, anders zoekt de song naar de style in het usergeheugen. Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Selecteer de style en save die op je HardDisk of USB. Selecteer de song en save die op je HardDisk of USB. Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Selecteer de song en save die op je HD
Controleer of als je style kiest deze op de HardDisk of USB. staat als je de song kiest. Is dit niet het geval dan nog een keer, Style op de HardDisk of USB kiezen, Selecteer de style en save die op je HardDisk of USB. Songcreator > Tab Channel > 5 Setup > Execute. > Exit 2x Selecteer de song en save die op je HD
Maak hier een registratie van en save deze ook op je HardDisk of USB. Je kan dan het user geheugen weer leeg maken.
Groeten Wim |