O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyrooster |
Geplaatst - 04/06/2011 : 11:13:36 Hallo Allemaal. Ik heb drie vragen met betrekking tot de MusicFinder.
Ik heb aan de "Oostendorp MF" uit de laatste update (580 records T4 NL&BE) 500 nummers toegevoegd zodat elke T4-stijl in de MF voorkomt met stylegroep en -nummer als titel. Dus B07 is Balad PopEvergreen.
Elk record start met Intro III en speelt dan af in variant C.
Dit maakt het zoeken naar een stijl voor een nieuw nummer veel gemakkelijker. Je kunt namelijk alle styles sorteren op: stijlgroep (Music),: op Stylenaam, : op maatsoort en : op tempo. Je ziet bovendien bij sortering op Stylenaam of er andere nummers zijn waar die style wordt toegepast.
Omdat ik denk dat anderen het ook kunnen gebruiken wil ik hem ontdoen van de "Oostendorp" records. Dan is hij vrij van rechten en kan ieder die het wil hem toevoegen aan elke file waar nog voor 500 stuks ruimte in zit.
Invoeren was ongeveer 6000 keer tokken , de anderen weghalen weer zo'n 3000 keer. Dat kan slimmer denk ik.
Vraag 1. Hoe maak ik een nieuwe - lege - File aan in de MusicFinder. Voor als ik weer eens iets bedenk.
Vraag 2. Bestaat er een bewerkingsprogramma voor MF files dat draait op de IMac. Liefst Freeware
Vraag 3. Is iemand geïnteresseerd in deze AllStyle MF toevoeging. Dan ga ik uitzoeken hoe ik hem beschikbaar kan stellen.
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Hanswiel |
Geplaatst - 20/06/2011 : 18:21:59 Hoi,
Nou Jaap, dat is een Willy Wortel-achtig idee. Ik houd mij aanbevolen.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)den |
tyro |
Geplaatst - 17/06/2011 : 12:42:15 Het programma PSR Style Database/Midi Database V4.3.1 is ook erg handig ook voor het kopieëren van de stylenamen.
Je kunt er ook filters istellen etc... Of je hele style en midifiles bestand in deze database verwerken.
Groeten Wim
|
guyske |
Geplaatst - 11/06/2011 : 12:57:13 Bedankt Wim, nieuwe kijk maar het werkt wel,
Groeten Guy
Yep hij is er, de ontdekkingstocht is begonnen ...... |
bertus |
Geplaatst - 10/06/2011 : 11:10:44 Bedankt Tyro, werkt goed en duidelijk!
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! Tyros 3 |
tyro |
Geplaatst - 09/06/2011 : 21:24:32 Ik heb ook de Music Finder met alle preset styles ook voor de Tyros 3 gemaakt.
Voor interesse stuur mij dan een mail. Zet er dan wel even bij voor welke Tyros 3 en/of 4. Op- en aanmerkingen zijn altijd welkom.
Groeten Wim |
bertus |
Geplaatst - 08/06/2011 : 09:24:07 Lijkt mij wel handig, er zijn nog genoeg T3 bezitters! Thanks!
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! Tyros 3 |
tyro |
Geplaatst - 06/06/2011 : 19:24:19 Ik heb de timesign. toegevoegd en de eerste opzet van de Music Finder met de interne styles is nu klaar. Ik heb er ook een Excel lijst van gemaakt.
Als er veel interesse is wil er ook wel één maken voor de T3.
Groeten Wim |
tyro |
Geplaatst - 06/06/2011 : 11:33:29 Ik heb de Music-Finder al gemaakt. Zie vorige post van gisteren. Wie belangstelling heeft stuur mij je e-mail adres.
Groeten Wim
|
johanleo |
Geplaatst - 06/06/2011 : 10:22:02 Hallo,
Ik gebruik de "music finder file manager" om uit het aanbod mijn eigen MF bestanden samen te stellen. Dit is te downloaden op http://www.jososoft.dk/yamaha/software/mffm/index.htm
Ik ben geïnteresseerd om uw MF te gebruiken? Heb je een middel om deze beschikbaar te stellen (ergens te downloaden) ?
Alvast dank voor al dat werk !!!
johan |
Tyrooster |
Geplaatst - 06/06/2011 : 09:47:41 Hallo allemaal, bedankt voor de reacties.
Even weg geweest, dus nog niet verder met het opschonen van de file. Het programma Music Finder View werkt alleen onder Windows. Daar werk ik niet (meer) mee. Wie weet een soortgelijk programma voor IMac?
Binnenkort heb ik de opgeschoonde versie. Alleen de 500 presetstyles. Wie mij een mail stuurt stuur ik het bestand wel op als bijlage. Misschien kan iemand hem dan op het net plaatsen zodat iedereen hem kan downloaden.
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
tyro |
Geplaatst - 05/06/2011 : 22:50:51 Ik heb de Musicfinder al gemaakt moet alleen nog enkele Timesignature's aanpassen die geen 4/4 zijn. En ik wil nog eventueel de Voice groepen die in de OTS van de styles zijn verwerkt toevoegen in de zoek functie. Zijn er nog meer ideeën.
En ik heb nog niets gehoord van Jaap.
Groeten Wim |
Anneke |
Geplaatst - 05/06/2011 : 21:25:19 Hallo Jaap,
Ik vind het helemaal geweldig wat je bedacht hebt. Ik hou mij aanbevolen.
Groetjes, Anneke |
tyro |
Geplaatst - 05/06/2011 : 20:06:47 Beste Jaap,
De leege MusicFinder kun je uit het programma Musik Finder View halen.
Groeten Wim |
CorV |
Geplaatst - 05/06/2011 : 14:06:56 Beste Jaap,
Ook ik zou heel blij zijn met de AllStyle MF toevoeging. Met vr.gr. Cor |
paulmuz |
Geplaatst - 05/06/2011 : 08:38:26 Beste Jaap.
Ook ik ben geïnteresseerd in deze AllStyle MF toevoeging. mvg Paulmuz |