Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 hoe krijg je de mooie orgelsound

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
rita Geplaatst - 03/08/2011 : 11:23:47
goedemorgen,
Als ik het demootje van marco nog bekijk, heeft hij het over wersi klanken in de T4, toen ik bij Ruud was, had hij op mijn T4 ook zo,n heel mooie orgelsound erop gezet,
Ook dat ben ik aan het uitvogelen, echter die sound heb ik nog niet gekregen. Moet hij dan op sein, vintage of euro staan? en dan met de orgelpijpen regelen, een beetje domme vraag mss? grtz ryta
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
New in town Geplaatst - 26/08/2011 : 20:58:44
Graag gedaan,

Leuk deze reacties. :-) Het geeft me een fijn en voldaan gevoel, te merken dat ik deze moeite niet voor niets heb gedaan.
Succes er mee Dick.

Frans: het was dat ene uurtje later in bed zeker waard. ;-)

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
fransonline Geplaatst - 26/08/2011 : 18:18:25
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town

Hoi, Rita,

Ja, ik heb het gisternacht allemaal nog voor je uit zitten zoeken.
Mijn vrouw wilde eigenlijk al naar bed, ha, ha.
Maar ik vind het hartstikke leuk dat je er zo positief op reageert.
Daar heb ik het graag voor gedaan. :-)

Groetjes,
Piet

Bloeit hier iets moois?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Dick Geplaatst - 26/08/2011 : 16:39:04
Heb ik wat aan !!! Thx !!!

Groetjes, Dick
www.dickvisker.nl
New in town Geplaatst - 15/08/2011 : 18:53:23
Hoi Niek,

Graag gedaan.
Veel succes er mee.

Groet,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
Niek Geplaatst - 15/08/2011 : 17:58:39
Ha Piet,

Ook van mijn kant hartelijk dank voor alle moeite.
Ga jouw instructies ook uitproberen.

Groet
Niek
New in town Geplaatst - 14/08/2011 : 14:39:53
Hoi, Rita,

Ja, ik heb het gisternacht allemaal nog voor je uit zitten zoeken.
Mijn vrouw wilde eigenlijk al naar bed, ha, ha.
Maar ik vind het hartstikke leuk dat je er zo positief op reageert.
Daar heb ik het graag voor gedaan. :-)

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
rita Geplaatst - 14/08/2011 : 14:01:49
Piet, nogmaals hartelijk dank voor de uitstekende uitleg,
heb het net allemaal uitgeprobeerd, en het werkt perfect!!!
Ik geloof, dat ik toch niet van die heel domme vragen stel, wanneer ik kijk, hoe vaak mijn 2 vragen gelezen zijn!! ,,Gitaarklanken" zelfs over de 2000!!Ik denk toch dat een hoop mede forumleden ook met dit soort vragen zit! Mede daar ik zo A technisch ben, maar het toch allemaal wil weten, en dank zij dit forum een heleboel wijzer ben geworden!! Wim en Frans ook bedankt voor reactie grtz Ryta
F.van Holten Geplaatst - 14/08/2011 : 13:18:08
Misschien heb je ook wat aan, zoniet prullenbak.

http://keyboardservice.com/Drawbars.asp

Grt.
Frans
T3-xxl
Bose L1 compact
tyro Geplaatst - 14/08/2011 : 12:59:35
Op se site van YKO kwam ik nog wat sounds tegen voot de T4, waaronder ook een TheatreOrgel.

Misschien bevalt deze.

Groeten Wim
New in town Geplaatst - 14/08/2011 : 10:29:46
Hallo Rita,

Graag gedaan, en ik hoop dat ik jou en de andere forumleden, die het maken van user effecten nog niet zo opgepikt hadden,
er ook een dienst mee bewezen heb.
Als het goed is, zou je de rotary veel meer aanwezig kunnen maken, daar fleuren een aantal orgels heel erg van op.
Maar zoals ik al zei, het is een kwestie van uitproberen, en ook nog smaken verschillen... Succes met het uitvogelen :-)

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
rita Geplaatst - 14/08/2011 : 07:20:22
ok. dit is leuk!!! en hier heb ik wellicht wat aan!!
Ik ga dit zeker uitproberen!Leuk om uit te vogelen, met dit takkeweer!! hartelijk dank voor de gedane moeite, om dit allemaal uit te leggen.Wellicht heb je hier meerdere forumleden ook een dienst mee bewezen!! grtz ryta
New in town Geplaatst - 14/08/2011 : 00:21:10
Hoi Rita,

Als je daadwerkelijk wat aan de orgels wilt veranderen, zijn er mogelijkheden, maar het is wel een heel verhaal.

Daar gaan we.
Ik ga je uitleggen hoe je andere effecten aan bijv. orgels kunt toekennen. Kies Mixing console, dan tabblad effect, kies knop J.
Vervolgens type. Nu kom je in een scherm waar je vier kolommen ziet staan. Kies Category en scroll nu naar RotarySP.
Je ziet nu bij Typen een hele lijst van rotary-effecten staan.
Dit zijn de effecten, die gebruikt worden bij de orgels van de T4.

Wat ik nu gedaan heb, dat is dat ik een aantal van deze effecten heb aangepast via de knop Parameter. Dat zie je rechts bovenaan op tabblad effect. In dit geval, dus vòòr dat je op parameter drukt, kies je eerst het effect wat je wilt veranderen. Kies bijvoorbeeld Dual Rot Brt. Druk nu op parameter. Vervolgens kom je op een scherm waar je allerlei instellingen kunt maken om je geluid van de rotary, lees eigenlijk leslie op kunt waarderen. Oppompen zeg ik altijd.
Zoek in deze schermen, waar je rotaryeffecten aanpast vooral naar de instellingen waar je het volume van de rotary kunt veranderen.
Bijvoorbeeld level, gain. Nu maar gewoon uitproberen wat je mooi vindt. Heb je na wat uitproberen iets gemaakt wat je aanstaat, dan druk je op save en maakt dus een zgn. user effect. Geef dat user-effect een passende naam, die goed weergeeft wat het effect inhoudt.

En nu komt het dus waar het om gaat.
Ieder orgel heeft een vanuit de fabriek vast ingesteld rotary-effect meegekregen. Wat je nu gaat doen, is de door jouw gemaakte user-effect koppelen aan elk orgel wat je nu maar wilt.
In dit geval dus de drawbar-orgels, de andere orgels hebben een wat andere benadering, daar heb ik het nu niet over.

Kies dus uit je instrumenten de knop Organflutes.
Zorg dat het drawbarscherm te zien is. Kies nu tabblad effect/EQ.
Nu kom je op een scherm waar je onder andere de effecten aan een drawbarorgel kunt veranderen. Kies op dit scherm nr. 2 DSP.
Vervolgens scroll je via category naar het woordje user.
In de kolom Type direct er naast, vind je nu je zelfgemaakte effect.
Als je daar dus je zelfgemaakte effect kiest, zul je ook zien dat in rij 2, waar DSP staat, jouw effect wordt gekozen.
Dus heeft het drawbar-organ nu jouw user-dsp gekregen.

Hier kun je mee aan de slag.
Ga puzzelen wat de talrijke rotary-effecten doen. En luister goed naar wat het effect op je drawbar is. Zo heb ik het ook gedaan.
Verander gewoon iedere parameter die je ziet, om te kijken wat zo'n instelling voor het geluid doet. Er kan niets ontploffen....

Deze bovenstaande handeling kun je dus bij ieder drawbarorgel uitvoeren. Het was even een heel verhaal, maar misschien hebben jij en de andere forumleden ook wat aan deze informatie.

Als je er niet uitkomt, dan hoor ik het wel.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg M3
rita Geplaatst - 13/08/2011 : 19:33:56
is er nog iemand mss die een leuke tip heeft voor een mooie orgelsound voor de t4 grtz ryta
muzikant Geplaatst - 03/08/2011 : 23:00:50
Er staan in de organ sectie ook een paar mooie Wersi registraties al standaard in de T4.
gr.
muzikant

Drommels!
Soneg Geplaatst - 03/08/2011 : 12:28:54
Rita,
Dan moet je inderdaad de Euro drawbars gebruiken,met een beetje extra
reverb (galm),krijg je de Wersi sound.

Groet,
Soryt

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000