O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Tyrooster |
Geplaatst - 24/09/2011 : 10:28:09 Hallo allemaal.
Wie weet hoe ik in de bestaande T4 drumkits de balans tussen de diverse instrumenten kan aanpassen. Of kun je die niet aanpassen?
Ik heb bijvoorbeeld voor het nummer nine to five een passende drumkit gevonden maar ik wil de harde klappen van een of andere trommel eruit halen. (Ik heb geen verstand van drummen dat merk je)
Ik heb uiteraard eerst bij Frans Lijflander gekeken. Daar kwam ik wel de tip tegen hoe je een drumsolo kunt laten spelen. Vast niet bij iedereen bekend. http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros4 Kijk bij tips, drumsolo
Jaap Tyros4fun |
6 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
New in town |
Geplaatst - 08/10/2011 : 17:31:23 Hallo Jaap en Frans,
Hartstikke leuk te lezen, dat mijn informatie zo goed overgekomen is. Daar heb ik het wederom weer graag voor gedaan.
Ik probeer als ik wat uitleg, een beetje in de schoenen te stappen van de vragensteller. En niet te veel met al te technische termen te werken.
Thanks, het motiveert me.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
Tyrooster |
Geplaatst - 08/10/2011 : 15:09:19 Piet , en anderen: Toch even een rustig moment de tijd genomen en daarmee ontdekt dat het werkt, via de stylecreator. Precies zo ik het gevraagd had.
Jouw beschrijving is heel duidelijk. In de vierde kolom kun je het volume per tik aanpassen, maar met de derde kolom kies je het geluid. Over het totaal van de 4 maten heb ik geprobeerd het geluid van de typemachine achter het nummer "Nine to five" erin te krijgen. En de te harde klappen terug gebracht.
Ik snap nog lang niet alles , maar heb hier weer veel van geleerd . Nogmaals bedankt.
Jaap Tyros4fun |
F.van Holten |
Geplaatst - 08/10/2011 : 11:29:52 Piet
Dit is een zeer uitvoerige uitleg, Beter als --ik weet het niet--kijk in de beschrijving, zoals sommige antwoorden, hier hebben wij teminste wat aan. Ik heb wel eens het idee dat het alleen maar om het reageren gaat.
Bedankt voor je moeite
Grt. Frans T3-XXL-Bose L1 compact |
Tyrooster |
Geplaatst - 08/10/2011 : 10:48:49 Hallo Piet. Een beetje laat, maar toch bedankt voor je uitvoerige uitleg. Ik ben te druk met andere dingen dus ik heb je uitleg voorlopig geprint en bij de Tyros documentatie gevoegd. Eéns hoop ik als pensionado meer tijd te hebben voor muziek Nu moet het even wachten. Groeten,
Jaap Tyros4fun |
New in town |
Geplaatst - 25/09/2011 : 11:30:27 Hallo Jaap,
Deze mogelijkheden zijn wel aanwezig in de Tyros 4.
Er zijn eigenlijk twee optie's: 1e: Via de Style Creator. Activeer Style Creater (toets digital recording) kies Style Creator. Je kunt nu eigenlijk alleen maar de twee ritme parts aanpassen. En dat is precies wat je wilt. Druk nu op Rec/Ch en houdt tegelijkertijd de gewenste partknop ingedrukt. Je moet als het goed is, rec in het rood onder de partknop kunnen lezen. Vervolgens kies je op tab blad edit. Nu kom je in het edit-menu. Je "loopt" nu met de pijltjestoetsen links boven in, stap voor stap door de opgenomen inhoud van deze part. Druk eerste pijl toets, luister naar het geluid van de drum, is het hem niet, dan druk je weer, net zo lang tot je de gewenste harde slag bereikt. Zodra je de harde slag tegenkomt die je wilt veranderen, ga je met de pijltjes toetsen links onderin, de cursor naar de 4e kolom sturen. Dat is de kolom waar je het volume kunt aanpassen, je kunt deze slag zelfs wissen. Maar dat is risky, dan moet je zelf weer een alternatief geluid invoeren. Je kunt het ook leeg laten. Maar dan "valt" er waarschijnlijk een gat in je ritme-begeleiding. Vooral als er zo'n harde klap wegvalt. Ik zou zelf het volume aanpassen, zodat het geluid minder aanwezig is, dat is eenvoudiger. Als je het geluid naar wens aangepast hebt, loop je op deze manier dit editmenu door, tot je de volgende harde slag tegenkomt. Deze stappen herhaal je tot en met de laatste maat. Vervolgens save je de style naar een geheugenplaats op de harde schijf. En je style is klaar.
Nota bene: je hebt geluk, nu je vraag van toepassing is op de ritme parts. De andere parts moet je eerst deleten, voordat je er nieuwe informatie op kunt zetten. Dat vind ik heel dom van Yamaha, het maakt de Tyros 4 bepaald niet gebruikersvriendelijk. Maar bij de rithmeparts hoef je dus niet te deleten, om voor mij duistere redenen.
Ik sprak nog over een andere optie. 2: Dit is de optie dat je de scherpe randjes van het geluid afhaalt. Dat doe je met Mixing console, tabblad EQ. Druk nu op de knop Mixing console net zo lang tot het gewenste part tevoorschijn komt wat je wilt aanpassen. Komt in jouw geval dus de beide ritmeparts tevoorschijn, dan kun je nu met part EQ het "hoog" en "laag" afstellen.
Vooral deze laatste optie is wat mij betreft een perfect middel om de overheersende instrumenten wat meer naar de achtergrond te drukken. Òf juist wat meer naar de voorgrond, als je dat zou willen.
Goed, ik hoop dat je hier wat mee kunt. Veel plezier op de T4.
Groet, Piet
Tyros 4 en Korg M3
|
Jeepee |
Geplaatst - 24/09/2011 : 11:27:19 Beste Jaap,
Misschien dat de T4 dit kan, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het via de midi editor van een software sequencer geen probleem is om de gewenste veranderingen in te voeren.
Groet, Jaap uut Hasselt.
Jeepee |
|
|