O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Ruud |
Geplaatst - 25/09/2011 : 12:08:45 Al eerder is besproken dat als je Expansion Voices of Premium Packs in de T4 hebt geladen en je wilt een aantal wissen, je zowel de Expansion Voice zelf, als de wave-data moet deleten. De Voice zelf via Library Edit deleten en de wave-data via Expansion Pack -> Delete.
Nu loop ik tegen het volgende aan. Ik heb 851 MB geladen en 171 MB available wordt aangegeven. Bij het laden van een nieuwe Voice of Pack krijg ik de melding dat er niet genoeg vrije ruimte op de Flash Memory kaart is. Wissen van enkele Voices zoals boven beschreven, denk ik dus. Na dat gedaan te hebben is nog slechts 658 MB geladen, ofwel 193 MB gewist. Ik denk dan 364 MB vrij te moeten hebben, maar er wordt nog steeds 171 MB available aangegeven en dezelfde foutmelding van niet genoeg vrije ruimte verschijnt.
Na opnieuw opstarten is nog steeds slechts 171 MB vrij. Momenteel ben ik aan het defragmenteren (duurt ruim 90 minuten en je kunt verder niets doen!!), en ik wil in dit geval nu eens niet de Flash Memory kaart opnieuw formatteren.
Het zou mooi zijn als een Flash Memory Editor/Viewer zou worden ontwikkeld, want dit kost echt heel veel tijd voor een vrij simpele handeling.
Ik ben nog niet klaar met uitzoeken, maar heeft iemand in de tussentijd tips hoe dit eenvoudig is op te lossen?
Groet, Ruud |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
robbiedoes |
Geplaatst - 26/09/2011 : 21:53:27 Hoi Ruud,
Ik begrijp alle frustratie omtrent het overzicht van het flashgeheugen.
Voor de mensen die zich afvragen waarom het flashgeheugen niet vrijkomt na het verwijderen van een voice: Er is een logica dat het verwijderen van een voice uit de Custom Voices of Premium Voices niet resulteert in het vrijkomen van flashgeheugen. Specifieke (delen van) samples in het flashgeheugen kunnen namelijk door meerdere voices gebruikt worden. Daarom blijft de sample informatie gewoon in het flashgeheugen zitten om te voorkomen dat andere voices opeens niet meer werken.
Een Memory Editor zou een optie zijn. Persoonlijk heb ik niet (meer) zo'n interesse om er zo diep in te gaan zitten. Ik zou meer een optie willen zien in het flashgeheugen die controleert of sample-onderdelen in het flashgeheugen nog worden gebruikt door Custom of Premium Voices in de library. Zo niet...weg ermee en flashgeheugen vrijmaken. Een soort geavanceerde defragmentatie. Als deze controle erin zit, hoeven wij als gebruiker niet handmatig in het flashgeheugen te roeren en te zoeken naar onderdelen die gewist kunnen worden.
Nadat ik vanavond de twee nieuwe Premium Voices wilde laden liep ik ook vast op de geheugenruimte. Hoe prachtig de Tyros 4 ook is en hoe fijn en soepel de algehele bediening loopt qua performance; het is wel frusterend hoe traag en moeizaam het laadproces van samples op de Tyros 4 is. Het zou een volledige trainingsmiddag in beslag kunnen nemen, hahaha. Ik heb nu voor de tweede keer binnen 9 maanden gekozen om het flashgeheugen gewoon te formatteren en alles wat ik daadwerkelijk gebruik weer opnieuw in te lezen. Een actie die nu al 2,5 uur duurt en ik ben nog niet op de helft . Maar goed, dan weet ik 100% zeker dat er geen rommel meer in het flashgeheugen zit.
Ik ga nog maar even door met wachten en groet alle geduldige mede Tyros 4 bezitters ,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Ruud |
Geplaatst - 25/09/2011 : 13:51:41 Deze omschrijving die Etienne heeft geplaatst is een mooie aanvulling op wat ik in mijn eerste alinea heb aangegeven. Het probleem van weergave van de correcte hoeveelheid vrije ruimte (available) is daarmee nog steeds niet opgelost. Hoewel de gewiste hoeveelheid vrijgekomen geheugen in mindering is gebracht op hetgeen is ingeladen, telt de vrije geheugenruimte niet op bij "available".
Inmiddels is mijn defragmentatie klaar en daarna wordt wel de goede hoeveelheid available weergegeven. In dit geval 364 MB. Defragmenteren is dus ook nodig en niet alleen het deleten van Expasion Voice(s) en wave-data.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de ervaringen van jullie, want misschien zijn er nog andere oplossingen.
Groet, Ruud |
vlbrgt |
Geplaatst - 25/09/2011 : 13:34:25 Dag Ruud,
Heb dit vorige week op internet gevonden op volgende site : http://tyrosmania.com/user-tipstricks.php Is wel in het Engels.
Deleting Custom voices in T4 by Neville Sharman
Tyros 4 is the first keyboard of the range to support Flash Memory module for fast loading of Custom Voices (UVN`s) (Samples).
Individual loading of voice and Library loading is much the same as we have been used to. Pack installation of Yamaha voices is an addition which most are now familiar with BUT the one big difference is with the DELETING of any voice that you do not want to keep in your memory or make space for a better one.
You can go into Library Edit and delete the voice in the normal way but on Tyros 4 this will only get rid of the voice and the name, it does not get rid of all the wav elements which are still taking up space on your memory board and may stop you from loading more voices.
These wav elements can range from 1 element on simple voices to 70 or 80 elements on vocals and choirs and large samples.
So having deleted the name of the UVN from its slot here is what you have to do to delete the wav elements....
Press Voice Creator..........Press Expansion Module Top right of screen...Category must show.."No Category" if it doesnt press button F and scroll to "No Category". Now you will have a list of all the wav elements against all the UVN names and can scroll down to the name of the Voice you are looking to delete. Press DELETE....put the red line highlighter round the first element of that voice with buttons 5. Press SELECT with button 6.....press button 5 to next element and SELECT....and so on until all Wav elements for that name are highlighted in black, then press OK (upper 8 ).
Do not press ALL and make sure you are only selecting for that voice that you want to remove.
Now you have removed all elements for that voice and have freed up space on your Flash Memory without having to Format and reload all the other voices again.
Hopelijk lost dit jou probleem op
Mvg Etienne
|
|
|