O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
JanBos |
Geplaatst - 10/10/2011 : 10:38:12 Welk pedaal moet ik aanschaffen om door de afzonderlijke delen van een registratie te stappen, nadat ik hiervoor de volgorde heb ingesteld? |
8 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 10/10/2011 : 19:07:52 Hoi Frans,
Klopt, knopje drukken helpt tot op zekere hoogte, maar de sequentie blijft dan staan waar hij staat, en zo kun je dus niet verder in de sequentie vanaf het punt dat jij je knopje indrukt. Iedereen heeft zijn eigen manier van werken inderdaad. 1 Pedaal is afdoende voor de meeste personen, maar ik wilde alleen mijn situatie even uitleggen.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
JanBos |
Geplaatst - 10/10/2011 : 19:07:28 Zo heren, is het toch nog een leuk item geworden. En ik steek er altijd wat van op. Dank jullie wel
|
theplayer |
Geplaatst - 10/10/2011 : 16:50:07 Hoi Martijn,
Ja, dat zou een reden kunnen zijn, maar in dat geval druk wel een keer met mijn vinger op een knopje. Ik vind het n.l. jammer om daar een pedaal voor te gebruiken. Ik heb er 3. ped 1; Staat altijd op sustain. Ped 2; Is altijd variable zoals het in het nummer uitkomt, maar meestal op dsp-variatie of break. Ped 3; Staat altijd op registersequence. Dat is de manier die mij al sinds de Tyros1 het beste bevalt. Zo heeft iedereen dus zijn eigen manier van werken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 10/10/2011 : 16:18:59 Klopt, maar wat ik bedoelde is dat je in je sequence alleen vooruit of achteruit kunt. Ik dacht dat de context voor zich sprak, aangezien de topic starter zelf ook al over sequenties sprak. Blijkbaar niet helemaal dus.
Wil je dus voor- en achteruit in de sequence, is het handig om 2 pedalen te hebben.
Nu zul je je misschien afvragen: 'Waarom zou je achteruit willen in een sequence, daar pas je je sequence toch op aan?' Ik heb dat weleens meegemaakt in bands of tijdens het meespelen in orkesten. Tijdens repetitie wil er nog weleens iets opnieuw geoefend worden, zodat je even terug moet in de sequentie. Erg makkelijk om dan twee pedalen tot je beschikking te hebben.
Groet, Martijn
theplayer |
Geplaatst - 10/10/2011 : 15:35:06 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k Je kan met een enkel pedaal alleen vooruit of achteruit, afhankelijk van hoe je 'm instelt. Wil je dus voor- én achteruit, zul je twee pedalen moeten aanschaffen.
Hallo Martijn,
Dat is niet helemaal waar. Door gebruik te maken van de registrationsequence kun je alle kanten heen met toch maar één pedaaltje. Zo kun je b.v. 1,2 3,4,2,3,2,5,6,4,8. schakelen. Dit door steeds één maal op hetzelfde pedaaltje te trappen. Hierdoor heb je steeds een constante variatie voor handen, die je zelf in kunt stellen. Zelfs automatisch naar de volgende bank. Erg makkelijk dus. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
JanBos |
Geplaatst - 10/10/2011 : 13:53:48 Dank Frans en Martijn voor de reacties en ik ga deze wel bij Oostendorp bestellen
JanBos TYROS 4 |
F.van Holten |
Geplaatst - 10/10/2011 : 12:40:42 Hoi Jan
Ik zelf gebruik de FC4, die is wat gemakkelijker en steviger in bruik,(ietsje duurder) Ik heb ze twee maal èèn voor Reg. , en èèn voor Harmony.
Grt. Frans T3-XXL-Bose L1 compact |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 10/10/2011 : 11:10:32 Hoi Jan,
Je kan hiervoor de FC-5 aanschaffen. Het meest eenvoudige pedaaltje van Yamaha. Hij is hier te koop bij Oostendorp Je kan met een enkel pedaal alleen vooruit of achteruit, afhankelijk van hoe je 'm instelt. Wil je dus voor- én achteruit, zul je twee pedalen moeten aanschaffen.
Groet, Martijn
|
|