Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Aansluiten IPod op Tyros 4

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
schilperoort Geplaatst - 14/10/2011 : 09:42:09
Goedendag

uit de gebruiksaanwijzing te lezen is het mogelijk om een MP3 aan te sluiten op de Tyros 4. Nu heb ik mijn IPOD aangesloten met een kabel 3,5mm (Ipod) naar een 6,5 mm jacket die aangesloten is op de Aux in L/R ingang. Ik krijg alleen geen geluid uit de Tyros als ik de Ipod op afspelen zet. De kabel gechecked door de IPOD met dezelfde kabel aan te sluiten op de stereo installatie en dat werk.

Moet er op de Tyros 4 nog iets geactiveerd worden om dit mogelijk te maken.

Alvast bedankt voor de suggesties.

Groten Ronald
4     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Rene Geplaatst - 16/10/2011 : 19:32:07
Hallo Schilperoort,

Ik had jouw vraag verkeerd beprepen.
Zoals Robbiedoos het schrijft werkt het perfect.

Rene

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18
robbiedoes Geplaatst - 15/10/2011 : 00:27:42
Beste Ronald,

Natuurlijk is het mogelijk om het geluid van de iPhone (of iPad) weer te geven op de Tyros. Er zijn een paar wetenswaardigheden:

Koptelefoonaansluiting van de iPhone/iPad

De standaard audio output van de koptelefoonaansluiting is geen line-out uitgang. De ervaring zal zijn dat het volume (ondanks dat het volume van de iPhone voluit wordt gezet) erg zacht is. Ook ontstaat er zeer ongewenste vervorming van het geluid.

Daarnaast is dit een stereo uitgang. Dus als je überhaupt van deze uitgang gebruik maakt, zul je een kabel moeten hebben met aan de ene kant een 3,5mm stereo jack en aan de andere kant 2 x 6,3mm mono-jack (één voor links en één voor rechts).

Line out aansluiting van de iPhone/iPad

Om een echt line-out signaal uit de iPhone/iPad te krijgen moet er gebruik gemaakt worden van een signaal dat uit de brede aansluiting gehaald moet worden. Dit kan met een docking station van Apple, maar een goed(koper) alternatief is de SendStation PocketDock line-out (http://www.sendstation.com). Deze wordt geleverd met standaard twee kabeltjes:

- 3,5mm stereojack naar 3,5mm stereojack (voor bijvoorbeeld gebruik in auto)
- 3,5mm stereojack naar 2 x tulp

Even 2 x een verloopplugje gebruiken om tulp naar 6,3mm monojack om te zetten en je kunt de iPhone/iPad met kraakhelder geluid aansluiten op de line-in ingang van de Tyros.

Ik heb dit lange tijd gelden ook op een Ford forum gepost:
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=11020

Line-in ingang Tyros 4

Naast de line-in ingang op de achterkant van de Tyros 4 zit een regelaar (zwart draaiknopje). Wanneer deze helemaal dicht staat zal er geen audio worden weergegeven. Je moet dus even de signaalversterking inregelen met deze knop. Wellicht dat je hiermee al een resultaat bereikt .

Ik hoop jouw en wellicht andere geïnteresseerden hiermee wat meer inzicht te hebben gegeven.

Groetjes,

Robert

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
T-Rossie Geplaatst - 14/10/2011 : 20:16:50
Begrijp ik het niet goed?
Ronald je wilt gewoon het audio (geluid) vanaf de IPod naar de aux-inputs sturen toch?

Dat moet in het geheel geen probleem zijn lijkt mij.
Rene Geplaatst - 14/10/2011 : 20:04:56
Dat is niet mogelijk.
Je kan wel vanaf een usb stick mp3 beluisteren, maar hij leest geen mp3 speler, dus ook geen ipod.

Rene.

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000