O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
jakost |
Geplaatst - 21/10/2011 : 16:23:02 Goede middag gebruikers, Vanmorgen was ik zover dat ik een wat dieper in de Tyros wilde duiken (nu een week in bezit) om middels mijn Mac book pro de harde schijf van de Tyros te ordenen. Driver geinstalleerd en usb kabel aangesloten. Helaas Geen liefde op het eerste gezicht en dus andere drivers op de Yamaha page opgezocht en opnieuw geinstalleerd. Alweer GEEN enkele reactie. Nieuwe kabel geprobeerd, en op achter en op voorzijde aangesloten maar helaas. Mijn vraag; Is er iemand die ervaring heeft met het koppelen van een Tyros 4 en een Mac book pro ? mvgr. J.a.Kostense
|
11 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
jakost |
Geplaatst - 22/10/2011 : 21:37:35 goede avond, Zonder de driver te hebben geïnstalleerd herkende deze Mac book niet de harde Tyros schijf. Zoals reeds beschreven,bij de Yamaha site een nieuwe opgehaald en met behulp van de forum leden het geheel draaiende gekregen. Ook de hint dat het soms lang kan duren voordat er contact is met de HD kon ik wel gebruiken ,ik was na veel tijdverspilling een beetje mn geduld verloren. anyway, allen bedankt. |
muzikant |
Geplaatst - 22/10/2011 : 19:48:57 De hd op een Tyros is niks anders dan een opslagmedium. Die kun je met een Mac gewoon zonder speciale driver benaderen via de al beschreven methode. Handig voor het maken van een backup of voor het overbrengen van packs en samples.
Drommels! |
jakost |
Geplaatst - 22/10/2011 : 19:33:03 Moet zijn,"ik heb de files"gezien, sorryjavascript:insertsmilie('') |
jakost |
Geplaatst - 22/10/2011 : 19:31:46 Ik heb ge liles gezien op de Mac maar niets geordend,domweg om dat er niets te ordenen valt. De mappen laten zich niet openen omdat de extensie niet door de max worden herkend. Men vraagt een passend program op de apple store op the zoeken ,dit gedaan maar geen betrouwbaar programma gevonden. Zoals ik al opmerkte is veel software in de muziekwereld voor Windows geschikt maar erg weinig voor de Mac. Ik heb nu een DVD gebrand van het origineel van de harde schijf ,just incase. Veder zou ik niet weten wat ik met een Mac in of aan de vaste schijf van de Tyros zou kunnen doen. Ik was zo naïef te denken dat ik dan ik de "user" en b.v. "musicfile " bestanden zou kunnen komen om de zin en onzin van elkaar te kunnen onderscheiden.Maar,helaas zonde van mijn tijd. Wel vanmorgen een WLAN adapter geïnstalleerd en werkend gekregen. Eindelijk gaat er eens iets vanzelf .HAHAHA
|
fransonline |
Geplaatst - 22/10/2011 : 12:59:00 Houd er rekening mee dat je niet zo maar gaat herordenen. Registraties bevatten verwijzingen naar bestanden en mappen, als je deze via je computer wijzigt zullen registraties niet meer werken.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Ruud |
Geplaatst - 22/10/2011 : 11:50:48 Hallo Jakost,
Ik neem aan dat dit op je HD stond bij aanschaf. .rgt bestanden zijn registraties. Mixedchoir.5273.rgt hoort bij de Premium Voice Mixed Choir. Waarschijnlijk ergens in een soortgelijke map te vinden. EuroUsOrgan is een Premium Pack met o.a. 30 orgelklank en,10 styles, registraties e.d. Als het Pack goed is geinstalleerd is er een map _PREMIUM, waarnaar de bestanden zijn gekopieerd. Als je een Expansion Module in de T4 hebt staan de wave-bestanden van de genoemde klanken er waarschijnlijk op en zijn de klanken via de Expansionknop te bereiken in de map Premium.
Lees hierover maar op dit forum via Zoeken en de zoektermen premium packs, premium voices of expansion.
Groet, Ruud |
eddy vanzee |
Geplaatst - 22/10/2011 : 10:24:55 hallo, pas toch maar op met de map "audiorec.root", weet niet of het met Ty4 ook zo is (heb zelf Ty3), maar heb eens in de handleiding gelezen (van de Ty3) dat deze map niet mag gewijzigd of verplaatst worden. VrGr eddy |
jakost |
Geplaatst - 21/10/2011 : 20:03:27 Drivers opnieuw geinstalleerd en vervolgens door de knop "musicfinder" ingedrukt te houden,en lang wachten is het GELUKT!!!!!!! Ik kan nu in de harde schijf kijken en mappen maken. Ik hoop op die manier wat orde te behouden. Ik heb 2 mappen en 1 exe file gevonden n.l. 1-Mixedchoir.5273.rgt 2-map audiorec.root (geen onderdelen) 3-premium pack (1 onderdeel)-----eurousorgan-tyros4 Klinkt dit een beetje bekend voor jullie? |
fransonline |
Geplaatst - 21/10/2011 : 18:58:47 Je Mac opstarten in Windows Boot Camp? 'k Weet het, vloeken in de kerk, maar het is mogelijk de snelste oplossing. Geen idee of USB hierbij ondersteund wordt.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
jakost |
Geplaatst - 21/10/2011 : 18:18:42 Het MAC OS X versie 10.6.8 Ik ga nu eerst even proberen met musicfinder ingedrukt en kijken wat er gebeurt. Ik laat het nog weten natuurlijk. mvrgr Jan |
T-Rossie |
Geplaatst - 21/10/2011 : 17:38:08 Ik heb op een zeker moment de Yamaha MIDI driver gebruikt van Steinberg.
Eventueel kun je hem downloaden van de Steinberg MR816 site.
Om bij de schijf te komen moet je wel de T4 opstarten met de MusicFinder knop ingedrukt (houden)
Draai je OSX10.6 of OSX10.7 (Lion) ?
Ik heb eventjes een iMac gehad (standaard voorzien van OSX10.7) en had zoveel problemen met de Firewire interface dat het Windows platform toch een betere keus is.
Het kan een poosje duren voordat de T4 schijf verschijnt op de PC/Mac.
|