O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
PaulT2 |
Geplaatst - 30/11/2011 : 11:44:03 Hoi lezers,
Allereerst een kleine introductie. Mijn naam is Paul, ik ben 60 jaar, woon in het westen van Nederland en ik ben een enthousiast amateur muzikant. Ooit begonnen met gitaar en basgitaar en later via verschillende orgels (Vicount en Technics) uiteindelijk beland in de keyboards. Ik heb er daar ook verschillende van versleten (Technics, Tyros 1 & 2) om te eindigen bij de Tyros 4. (De laatste 2 bij Oostendorp aangeschaft.) Jaren in verschillende bands gepeeld, toen weer solo en sinds kort weer als bandlid actief. Ik volg dit forum al jaren met grote interesse en heb regelmatig mijn voordeel kunnen doen met de tips en trucks die hierop gepubliceerd worden. Tot zover.
Nu mijn vraag. Na een optreden, afgelopen weekend, merkte ik tot mijn schik dat het user geheugen van mijn T4 helemaal leeg was. Al mijn registraties foetsie. (Ik weet wel dat ik ze op de HD had moeten wegschrijven maar ja, als het kalf verdronken is ...) Is er iemand die weet waardoor dit kan gebeuren en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Is het bv. mogelijk om via mijn laptop in het user geheugen te kijken? Staan mijn registraties toch nog ergens in een hoekje verstopt? Ik ben niet radeloos maar moet wel alle registraties voor mijn volgende optreden (over 2 weken) opnieuw maken. Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt, Paul |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyro |
Geplaatst - 17/01/2012 : 18:48:15 User-effects kun je opslaan of exporteren door: Function > Utility > User effect files (knop H) > Copy of Save naar USER of HD of USB.
Wissen van User-effects: Function > Utility > User effect aangevinkt > Factory Reset Execute.
Het zou kunnen dat het usergeheugen wordt vast gehouden met een batterij, ten minste dit was zo in vroegere keyboards. Hoe dit nu met de Tyros is weet ik niet.