O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
chrisvangaalen |
Geplaatst - 01/01/2012 : 13:21:25 Weet iemand hoe je aan ECHTE Hammond sounds voor de T4 komt? Natuurlijk kom je met de drawbar settings een heel eind, maar ik bedoel eigenlijk de volle fluitende vintage toonwielsound al dan niet met lesly. Zal best wel moeilijk zijn, want ook Hammond heeft tig aantal modellen gehad, allemaal met hun specifieke sound. Ik wil niet aan de expander modules,of er een XK-1 aanhangen. Op internet vindt je de TTT sounds (ook Hammond). (youtube : hammond sound meets tyros 4) Iemand daar ervaring mee ?
ps, niet zeggen ,,dan had je beter een Hammond kunnen kopen'' Ik wil gewoon de opties bekijken voor dit geweldige instrument. |
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
chrisvangaalen |
Geplaatst - 01/01/2012 : 17:37:40 [quote]Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hallo,
Ik blijf er nog steeds bij, dat de specifieke sound gevormd wordt door de manier van spelen. Naast de klank instellen, is dit een kunst op zich.
Dat is 300% waar, helaas ben ik het ook niet machtig, en droom er over ooit een toetsen virtuoos te worden.
Bedankt allen voor de reacties. |
muzikant |
Geplaatst - 01/01/2012 : 16:45:12 Voor de mooie Hammond sounds met scanner-vibrato kun je terecht bij Regitech en bij Sounds for Keys die samples aanbieden. |
theplayer |
Geplaatst - 01/01/2012 : 16:03:07 Hallo,
Ik blijf er nog steeds bij, dat de specifieke sound gevormd wordt door de manier van spelen. Naast de klank instellen, is dit een kunst op zich. Helaas ben ik die kunst ook niet zo machtig. Er staat nog wel een leuk voorbeeld op Youtube Dit komt knap in de buurt. (met registration voorbeelden.) Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
chrisvangaalen |
Geplaatst - 01/01/2012 : 15:18:01 Kijk daar hebben we wat aan, weer een stapje verder. Ik ga lekker experimenteren met de drawbar settings en de module even bestuderen deze week. Dit klink wel angstig goed. Geweldig dit snelle forum, goed werk, hartstikke bedankt! |
Soneg |
Geplaatst - 01/01/2012 : 14:50:48 Ik gebruik via de extra outputs een Motion sound Pro3T met de Drawbars van de T4,dit is helemaal the sound. Zoek maar is op You-Tube.
Soryt
|
tyro |
Geplaatst - 01/01/2012 : 14:34:39 Hier een link met drawbarsettings Misschien heb je er wat aan.
Groeten Wim |
T-Rossie |
Geplaatst - 01/01/2012 : 13:59:21 Chris, Ik denk ook een echte Hammond liefhebber te zijn en smelt bij het horen van een 'vieze vuile smerige vette' Hammond De ORGAN presets op de T4 komen toch behoorlijk dicht in de buurt en zelfs de Leslie is redelijk goed nagebootst. (Modulatiewheel voor slow/fast) Met de WhiterBars, Allbarsout, JazzRotary, ClassicBars, JazzOrgan, Rockrotary kan ik persoonlijk goed 'leven'. Attach, Percussie, overdrive, hum .... ze zijn vele malen meer Hammond-alike dan wat andere merken ervan maken. Bijna ruik ik de kenmerkende olie
Overigens zijn de soundverschillen onder de tone-wheels niet groot te noemen. Het verval van Hammondmodellen begon bij de X5 en B3000(electronische toonopwekking)
|