Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Line out SUB volume ?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
johanleo Geplaatst - 09/01/2012 : 11:49:25
Beste Tyrossers,

Ik vind het reuze om sommige kanalen over de "sub out" te sturen naar een aparte versterker en strategisch opgestelde luidsprekers. Dit geeft een mooi ruimtelijk effect. Maar...

Ik stel vast dat het uitgansvolume van de "SUB OUT" niet geregeld kan worden met de master volume knop. Is dat normaal?

johan
7     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Soneg Geplaatst - 11/01/2012 : 00:59:51
Dsp niet maar wel reverb !

Soryt
johanleo Geplaatst - 10/01/2012 : 20:44:02
Inderdaad, in de SUB uitgang mis ik niet alleen de volumeregeling, maar wat eigenlijk nog erger is: de effecten en DSP's. Ik snap niet wat dan de bedoeling is van deze SUB OUT.

Het is zo mooi bvb klassiek orgel te spelen, en een trompet via de Sub uit een apart geplaatste speaker te laten komen...

Blijven dromen dus ...

johan
tyro Geplaatst - 10/01/2012 : 20:33:45
Wees ervan bewust dat via sub line out niet alleen het mastervolume wordt omzijld, maar ook de compressor, EQ., en effecten.

Je kan ook het aangepaste signaal terug laten komen via de aux in.
dan kun je het volume wel regelen met de mastervolume knop.

Groeten Wim
Soneg Geplaatst - 10/01/2012 : 17:25:46
Volume is wel te regelen met een MFC 10 pedaal.

Soryt
muzikant Geplaatst - 10/01/2012 : 11:31:10
Als je van de line out de aansluiting sub 1 of sub 2 gebruikt dan wordt ook het niveau van de sub met de volumeregelaar geregeld. Er zijn trouwens wel enkele styles (hoe dat kan is mij een raadsel) waarbij dit niet goed gaat en de sub plotseling overbelast wordt! Een andere manier is om de sub aan te sturen vanuit de koptelefoon-aansluiting. Nadeel is dat je alleen het totale signaal hiermee naar de sub stuurt en dus geen keuzes kunt maken.
mvg
muzikant

Drommels!
johanleo Geplaatst - 09/01/2012 : 14:27:54
Ja Frans, dan zal dat wel zo zijn, maar toch vind ik het niet zo logisch: de main out stuur je toch ook naar een versterker: als je dan het volume aanpast met de volumeknop, gaat de ingestelde balans tussen beide versterkers verloren? (of ben ik mis?)

johan
fransonline Geplaatst - 09/01/2012 : 12:19:14
Ja da's normaal. Het signaal stuur je naar een versterker die uiteindelijk het volume en de balans regelt.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000