O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
johanleo |
Geplaatst - 09/01/2012 : 11:49:25 Beste Tyrossers,
Ik vind het reuze om sommige kanalen over de "sub out" te sturen naar een aparte versterker en strategisch opgestelde luidsprekers. Dit geeft een mooi ruimtelijk effect. Maar...
Ik stel vast dat het uitgansvolume van de "SUB OUT" niet geregeld kan worden met de master volume knop. Is dat normaal?
johan |
7 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Soneg |
Geplaatst - 11/01/2012 : 00:59:51 Dsp niet maar wel reverb !
Soryt |
johanleo |
Geplaatst - 10/01/2012 : 20:44:02 Inderdaad, in de SUB uitgang mis ik niet alleen de volumeregeling, maar wat eigenlijk nog erger is: de effecten en DSP's. Ik snap niet wat dan de bedoeling is van deze SUB OUT.
Het is zo mooi bvb klassiek orgel te spelen, en een trompet via de Sub uit een apart geplaatste speaker te laten komen...
Blijven dromen dus ...
johan |
tyro |
Geplaatst - 10/01/2012 : 20:33:45 Wees ervan bewust dat via sub line out niet alleen het mastervolume wordt omzijld, maar ook de compressor, EQ., en effecten.
Je kan ook het aangepaste signaal terug laten komen via de aux in. dan kun je het volume wel regelen met de mastervolume knop.
Groeten Wim |
Soneg |
Geplaatst - 10/01/2012 : 17:25:46 Volume is wel te regelen met een MFC 10 pedaal.
Soryt |
muzikant |
Geplaatst - 10/01/2012 : 11:31:10 Als je van de line out de aansluiting sub 1 of sub 2 gebruikt dan wordt ook het niveau van de sub met de volumeregelaar geregeld. Er zijn trouwens wel enkele styles (hoe dat kan is mij een raadsel) waarbij dit niet goed gaat en de sub plotseling overbelast wordt! Een andere manier is om de sub aan te sturen vanuit de koptelefoon-aansluiting. Nadeel is dat je alleen het totale signaal hiermee naar de sub stuurt en dus geen keuzes kunt maken. mvg muzikant
Drommels! |
johanleo |
Geplaatst - 09/01/2012 : 14:27:54 Ja Frans, dan zal dat wel zo zijn, maar toch vind ik het niet zo logisch: de main out stuur je toch ook naar een versterker: als je dan het volume aanpast met de volumeknop, gaat de ingestelde balans tussen beide versterkers verloren? (of ben ik mis?)
johan |
fransonline |
Geplaatst - 09/01/2012 : 12:19:14 Ja da's normaal. Het signaal stuur je naar een versterker die uiteindelijk het volume en de balans regelt.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |