Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Opvolger Tyros 4

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Soneg Geplaatst - 02/04/2012 : 18:00:46
Wat te verwachten als opvolger van de Tyros serie.
Geef hier je Ideeen & wensen , Zien we later wel wat het gaat worden.

Soryt
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
laakies Geplaatst - 31/10/2013 : 07:06:57

citaat:
Je hebtde Multipads blijkbaar nooit goed beluisterd!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Zal ik eens gaan doen Frans, ik heb tijd zat....

Ik schreef ook de meeste mp's dus niet alle

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
theplayer Geplaatst - 30/10/2013 : 22:56:29
Hoi Willem,

Ja, de chord match functie blijft wel reageren.
Maar het is natuurlijk de kunst om het zo uit te kienen dat het ook klinkt.
Desnoods als er meerdere akkoorden inzitten zet je die functie uit.
Je kunt hem dan transponeren in het akkoord waarin je speelt.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
willem63 Geplaatst - 30/10/2013 : 22:41:01
Bedankt voor de tips.

@theplayer; als je een heel stuk van een midi gebruikt volgt het dan nog zonder problemen de zelf gespeelde akkoorden m.a.w. werkt de chord match functie dan nog goed?
fransonline Geplaatst - 30/10/2013 : 22:35:05
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Idd de multipads die er standaard in zitten is niet veel bijzonders.
Maar er zijn zat genoeg sites waar je ze kunt downloaden.

Je hebt de Multipads blijkbaar nooit goed beluisterd!

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
theplayer Geplaatst - 30/10/2013 : 22:10:03
Hoi,

Tip:
Kopieer een MP naar je stick en verander de extensie in mid.
Je kunt hem dan in de computer met een sequenceprog bekijken en zien hoe hij in elkaar zit.
Als je dat weet kun je hele stukken van een midifilechannel nemen en daar een MP van maken.
Snel klaar dus.
Opslaan als mid en daarna de extensie weer veranderen naar die van een MP.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
laakies Geplaatst - 30/10/2013 : 20:53:27
@Willem,

Idd de multipads die er standaard in zitten is niet veel bijzonders.
Maar er zijn zat genoeg sites waar je ze kunt downloaden.
Tja en dan is het uitzoeken geblazen....

Ik denk dat als Yamaha goeie MP's maakt er best wel markt voor zal zijn mits het ook betaalbaar blijft.

Zelf maken is een optie, kost veel tijd en geduld het is maar net wat je wilt....

Gr Toine

bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
willem63 Geplaatst - 30/10/2013 : 19:13:38
Dat kan inderdaad maar dan moet je het of zelf eerst inspelen of je maakt een kopie van een stukje stijl en dat herhaalt zichzelf al heel snel.
Het moet niet zo moeilijk zijn om een soort random melodielijn generator in te bouwen. Het programma "band in a box" bijvoorbeeld doet dit tegenwoordig heel aardig.

bonfire Geplaatst - 30/10/2013 : 18:58:25
je schijnt die multi-pads ook zelf te kunnen maken....http://home.hccnet.nl/f.lijflander/tyros2/t2-tips/multipad/multipad.html
willem63 Geplaatst - 30/10/2013 : 18:49:34
Mooi dat je het gevonden hebt.

Wat ik wel hoop is dat ze de collectie multi-pads flink uitbreiden. Op de T4 is het naar mijn mening niet veel soeps.
Wat ik eigenlijk zoek zijn multi-pads die een redelijke tegen-melodielijn spelen op basis van de gespeelde stijl akkoorden zonder al na 1 of 2 maten in herhaling te vallen.

Er zitten er nu maar enkele op die dat doen, o.a. String ballad die ik nogal eens gebruik. Echter er is veel meer mogelijk o.a. met al die mooie gitaar geluiden. Yamaha zou ze zelfs te koop aan kunnen bieden. Ik weet zeker dat er een markt voor is. Op psrtutorial heb ik enkele country style pads gevonden die naar mijn mening veel mooier zijn dan alles wat nu op de Tyros 4 zit.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb gelezen dat op de nieuwe Korg keyboards de multi-pads beter zijn.
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken.
laakies Geplaatst - 30/10/2013 : 18:31:25
Hoi,

Ik denk dat vele onderschatten wat de Tyros 4 in huis heeft, en dat er veel mensen bij zijn die nog niet de helft benutten van hun T4, en nu toch naar de T5 willen overstappen.

Het heeft niet de naam workarranger omdat dit mooi staat, maar dat je met dit keyboard aktief bezig moet zijn.

Je bent met de T4 nog jaren zoet, en qua klanken is het voor mij meer als prima, zeker als je nog extra packs bij koopt.

Succes met je T4

Gr Toine

bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
MattOnTheNet Geplaatst - 30/10/2013 : 14:59:15
@Willem63: je hebt helemaal gelijk. Ik zat te kl&&ien met de instellingen (met name de mixingconsole) en voilà, precies wat ik miste in eerste instantie heeft de 4 allang. Wat een geweldig instrument is het toch! Tyros5? Ik heb voldoende aan de 4. Iedere keer leer ik weer meer!!

(typos verbeterd!)
willem63 Geplaatst - 27/10/2013 : 13:19:44
Dat is bij de huidige T4 ook al mogelijk als ik het goed heb.
Je kan ook die ene arpeggio weer opnemen als multipad. Dan kan je het ook weer combineren met andere styles.
MattOnTheNet Geplaatst - 27/10/2013 : 13:04:21
Graag een versie waarbij de instrumenten van een stijl a) zelf kan kiezen en b) volume per instrument in een stijl kan instellen. Zo zou je bijv. een gitaar die een arpeggio speelt alleen kunnen laten klinken (geen drum, bas, violen etc. alleen de gitaar)

Vooruitziende blik:

Er is niets moeilijks aan. Het enige wat men hoeft te doen is de juiste toetsen aanslaan op het juiste moment en het instrument speelt vanzelf.

Johann Sebastian Bach
maartenb Geplaatst - 19/02/2013 : 22:25:27
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de opvolger van de Tyros 4 er dit jaar niet aan zit te komen.
Men verwacht op zn vroegst om voorjaar 2014 klaar te zijn voor de lancering van de . . . . .

Dat is goed nieuws!

Ten eerste kan het er op duiden, dat Yamaha bezig is een systeemverbetering door te voeren. Dat suggereert dat de opvolger een aantal dingen totaal anders zal doen dan de T4.

Ten tweede heb ik dan nog minstens een half jaar langer "het beste keyboard".

Maarten

P.S. Ik ben wel benieuwd hoe zeer betrouwbaar je bron is. Maar ik zal me als een heer gedragen en niet verder vragen...
Yamahaman Geplaatst - 19/02/2013 : 01:09:46
laakies, in 2014 is die crisis allang over :-)

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000