Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 aansluiten actieve boxen

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
laakies Geplaatst - 17/05/2012 : 23:15:43
Hallo,

ik heb de krk vxt4 monitors gekocht, en als volgt aangesloten:

Tyros Main L/R en R ingang met 2 jackpluggen die naar xlr naar de monitors gaan. (de 2 kabels zijn dus Jack naar XLR)

Moet ik de mixing console dan in de line out instelling ook nog iets veranderen??

Heb ik ze dan zo goed aangesloten??

want nu begin ik zelf te twijfelen of dit zo goed is.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Midifile Geplaatst - 04/04/2014 : 12:11:22
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

@John,

Nu heb je dadelijk prachtige boxen aan je keyboard hangen en wil je nu een besparing gaan doen op de eenmalige kabels die je nodig hebt?

Niet doen... Koop gewoon GOEDE kabels oke iets meer centjes kwijt maar dan is alles ook prima voormekaar.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

ja daar heb je helemaal gelijk aan Toine,het moeten goede afgeschermde kabels zijn! ik wil daar ook echt niet op bezuinigen dat zou echt dom zijn daarom wil ik ook niet met verloop stekker werken.
ik zag kabels van het merk Procab CLA650 instrumentkabel jack haaks - jack 2m 7,95 per stuk, en dat vind ik dus niet duur. op deze kabel zit 5 jaar garantie. het zijn aangegoten stekkers. maar ik dacht wellicht heeft iemand goede ervaring met een bepaald merk / type.

bedank voor je altijd weer snelle reactie
Groet, John.
laakies Geplaatst - 04/04/2014 : 11:24:50
@John,

Nu heb je dadelijk prachtige boxen aan je keyboard hangen en wil je nu een besparing gaan doen op de eenmalige kabels die je nodig hebt?

Niet doen... Koop gewoon GOEDE kabels oke iets meer centjes kwijt maar dan is alles ook prima voormekaar.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Midifile Geplaatst - 04/04/2014 : 10:49:42
beste muziekvrienden,

vandaag krijg ik de Yamaha HS8 studiomonitoren geleverd
om ze aan te sluiten aan mijn Tyros4 heb ik wel de nodige kabels maar ik moet dan werken met verloop stekker RCA (tulp) naar 1/4 inch jack.
beter is een kabel met aan beide einde een 1/4 inch jack zonder verloop er tussen. weet iemand een goed merk , maar waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen :)

groetjes,
John.
laakies Geplaatst - 13/01/2014 : 00:29:12
@Frank,

Mijn zoon heeft de KRK VXT 8 met subblaffer, ook heb ik daar destijds mijn Tyros 4 op aangesloten gehad en tja klinkt subliem maar voor in de huiskamer zijn ze veel te groot zou ik niet doen.

Ik denk dat je met die LD dave 8 voor in de huiskamer meer als voldoende hebt of die HK 300..... is ook leuk maar wel een stuk duurder en minder vermogen.

Ik ga binnenkort naar een LD dealer om eens te luisteren naar de systemen van LD prijstechnisch zijn ze niet verkeerd.

En om bij LD te blijven... kijk eens naar de LD MAUI 11!

Ben nu nog druk bezig met mijn T5 want heb over 3 weken een optredentje, en speel tijdens het optreden over de KRK VXT8 met sub

Daarna ga ik lekker op boxenjacht

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
n/a Geplaatst - 12/01/2014 : 22:28:23
Waren inderdaad de KRK VXT 8.
Dijk van een geluid hoor. Vond ze wel erg groot. Te groot voor thuis in ieder geval.

Zou dus best kunnen dat je bij de RP5 de sub ga missen. Was er al een beetje bang voor.
Je hebt gelijk.... ik ga ze zelf eens even beluisteren.
Volgens mij valt hier wel af te spreken dat ruiling mogelijk is.
n/a Geplaatst - 12/01/2014 : 21:38:13
Oké, zoals in een ander draadje vermeld, heb ik dus nu een T4.

Om even hier ontopic te blijven....
Ik heb mijn zinnen gezet op een Ld dave8xs.

Maar.. waar ik de T4 gekocht heb, stonden de KRK 8 speakers.
redelijk groot en eigenlijk overdone voor in die slaapkamer.
Alleen zat er wel een mooie sound in. Dat dan weer wel
(Ik weet niet of de buren het ook konden waarderen... maar ja, hadden ze maar geen buren moeten zijn hé )

Nu zie ik een mooie aanbieding op internet in Alkmaar de KRK RP5 G3 voor 139 euro per stuk.
Dan heb je dus geen subwoofer erbij. Al mistte ik die niet wat ik vanavond heb gehoord.

Dus wat is wijsheid. 2 KRK RP5 G3 speakers halen of toch voor een LD dave8xs gaan.

Wat vinden jullie ?
n/a Geplaatst - 05/01/2014 : 20:19:07
Bonfire,

Haha.. dat zou pas een gat in de markt zijn ( beter dan een gat in je kies )

Ik vind service , net zoals iedereen denk ik, best wel belangrijk.
Maar daar heb ik geen 600 euro ( bijna 30 % extra op de prijs )voor over. Das dan wel erg veel. Het is inderdaad wel goeie handel zo.
bonfire Geplaatst - 05/01/2014 : 19:51:15
@Franktoots
ik benijd die winkels (die ongetwijfeld HEEL goede service geven enz.) dat ze artikelen twee keer verkopen kunnen......ik lever als tandarts ook HEEL goede service maar kan een gebit helaas geen twee keer verkopen.......:-):-)
conclusie...verkeerd beroep gekozen?
DWest Geplaatst - 05/01/2014 : 18:58:09
Frank, het blijf ten alle tijden best wat geld.
maar, een nieuwe T4 zat tegen de 4000 aan.
als je dan een twee de hans koopt, van tegen de 3000,
scheelt 1000, terwijl die in mijn ogen zo goed als nieuw is.
en SUPER service erbij.
zou ik het over doen, kocht ik een 2de hans,
voor 1000 minder een super apparaat.!!!
plus de geweldige ondersteuning.

succes.!! Dirk.

DWff
n/a Geplaatst - 05/01/2014 : 18:12:21
Inderdaad is ondersteuning, service en garantie best wel belangrijk.
Maar daar zijn de T4 zonder speakers al 2600 euro.
Ik zie er bij winkels staan voor dat bedrag ( en zelfs ook 2200 euro ) incl. speakerset.

Helaas voor de sponsor vind ik dat te duur. Met een extra speakerset zit ik dan op 3000 euro. Dus dat gaat het niet worden.
Weet ik wel, zit dan ook wel extra's bij.

Een bedrag voor een kale T4 ligt in mijn beleving meer rond de 2000/2100 euro. Zelfs een winkel die hem voor 1995 aanbiedt. Helaas is dat wat erg ver weg. Maar dan vind ik een prijsverschil van 600 euro echt te veel.

Maar dat is dan mijn idee hé ! Ik wil absoluut de sponsor niet tekort doen, want ongetwijfeld een steengoeie winkel

Dus... ik kijk om me heen en wacht af wat er op mijn pad komt !
chrisvangaalen Geplaatst - 05/01/2014 : 16:58:53
Misschien onze grote leverancier in Wezep !
Gegarandeerd met garantie en service, oh ja en met ondersteuning.
En ja, die heb je met MP niet.
Een overweging waard :-)
muzikant Geplaatst - 05/01/2014 : 16:09:00
Een prima keus zo'n T4. Misschien het overwegen waard om eens te kijken bij een grote muziekzaak. Qua prijs wellicht niet direct de laagste maar wel met garantie, service en ondersteuning. Bij het uitgeven van zulke bedragen niet onbelangrijk.

Natura Artis Magistra...
n/a Geplaatst - 05/01/2014 : 12:20:44
Het wordt zeker een T4. Dit na zeer wijs beraad ( en 3 dubbele whiskeys ), maar vooral ook na jullie wijze raad

Valt trouwens nog niet mee om zo''n ding voor een knappe prijs te regelen. er staan wel zeer uiteenlopende prijzen voor die dingen.
Er zijn er nog een hoop die de hoofdprijs willen hebben, en de redelijk geprijsde geven geen reactie op een mailtje met mijn interesse.

Mocht er hier iemand zijn die nou toch wil besluiten een T5 te willen en dus de T4 dan willen inruilen, laat maar wat horen.

Oja, om nog een beetje on topic te blijven.... als er iemand de LD Dave8XS heeft staan voor de verkoop, mag je het ook laten horen.

( Is tenslotte een topic over speakers van Toine )
maartenb Geplaatst - 05/01/2014 : 11:17:56
T4.

Hou je geld over voor andere zaken, zoals boxen, of voice packs, of...

Maarten
laakies Geplaatst - 05/01/2014 : 10:59:26
Hoi Frank,

Wie had dat gedacht dat jij binnen twee weken ook slapeloze nachten hebt

Ik zal de T5 niet afkraken want als je hem thuis hebt en wat langer mee stoeit kom je achter de kwaliteits verbeteringen.

In jouw geval als je van een T1 afkomt.... is de T4 een geheel nieuwe wereld die voor je open gaat en meer als voldoende is en het scheelt je tevens ook vele centjes
Zou je over drie jaar kunnen denken om naar de T6 over te stappen.

In de korte tijd dat ik je heb ontmoet, weet ik je besluit al

Veel fun straks met je T4

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000