Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 left hold knop

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
duin Geplaatst - 05/06/2012 : 15:37:52
Hallo kenners,
Ik heb onder de tyros 4 een midi controller van ronald heb hem met ,, behulp van Ruud ,, goed in gebruik gekregen,echter zou ik gaarne de left hold willen gebruiken lijkt me super om die met de de voices te kunnen gebruiken wie heeft de oplossing voor mij de hold staat niet omschreven in de lijst van de MFC 10 gegevens !!

HR.GR.HENKIE PENKIE
9     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Bert Tyros 4 Geplaatst - 19/01/2016 : 18:40:07
Hallo allemaal, mijn naam is Bert en ik wil de "Left Hold" knop nog eens ter sprake brengen. Ik bespeel de Tyros 4 met omgebouwd toetsenbord. Klavier naar chromatisch dus. Niettegenstaande er veel tegenstanders zijn ben ik wel zeer tevreden. Ik heb het niet direct vastgesteld maar ik heb nu ontdekt dat de "Left Hold" knop niet werkt.
Het onderwerp is ondertussen reeds enkele jaren oud en misschien is de oplossing nu bekend. Graag zou ik het van jullie horen.
Alvast bedankt!
Grtjs,
Bert

Bert
Tyros 4
New in town Geplaatst - 31/07/2012 : 09:40:24
Hallo Henk,

Er zijn veel belangrijkere zaken dan muziek maken, en dit is er één van.
Heel veel sterkte met de verzorging van je vrouw.
Mijn moeder heeft op dit moment ook de 1e fase van dementie,
dus ik begrijp heel goed wat dit inhoudt.

Hou vol,
Groetjes,
Piet
duin Geplaatst - 31/07/2012 : 08:30:14
Hallo Piet,

Bedankt voor je reaktie ga het zeker een keer uitproberen heb momenteel weinig tijd i.v.m. problemen [echtgenote heeft frontaal kwab dementie] en vraagt heel veel aandacht.
hr.gr. henkiepenkie
New in town Geplaatst - 24/07/2012 : 18:03:33
Hallo Henk en ook Ruud,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, zoals ik al bovenstaand had geschreven.
Eigenlijk kun je het probleem toch wel omzeilen, door de release van het instrument wat je voor left gebruikt, te verhogen. Dat doe je in de voice-set.
Het mooie van de Tyros 4 in tegenstelling tot de Tyros 3 is dat je bij de Tyros 4 niets hoeft te saven.
Dus je hoeft geen ellenlange lijsten aan te leggen van aangepaste voices.
Hij vraagt het wel, maar je kunt het gewoon negeren. Gewoon na de release-wijziging in Voice-set, op exit drukken.
En vervolgens kun je één van de acht panelregistrations gebruiken, om het left instrument met meer sustain, veroorzaakt door die extra release meteen vast te zetten onder de "knoppen". Zo doe ik het ook, sinds gisteren. Toen ben ik pas echt begonnen met het combineren van de Kronos met de Tyros. En tot nu toe loopt het met die extra toegevoegde release (sustain), prima bij mijn eerste nummer. De pirate of the Caribbeans. Er zullen er nog velen volgen. :-)

De left breekt nu niet zo hard meer af, maar zakt geleidelijk af. Waar het mij dus uiteindelijk om te doen was.
Misschien geen oplossing met midi, maar dit alternatief vind ik ook prima werken.
Je moet wel als je mijn manier volgt, steeds alles onder de registrations vast zetten, dat moge duidelijk zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
duin Geplaatst - 24/07/2012 : 16:22:41
beste Frans heb van de week Ruud nog gesproken maar we zitten eigenlijk allebei te wachten op een bericht zie onderstaand :
BERICHT 07-06-2012

Frans, ik heb geen MFC10.
Kun je uitleggen hoe je de Left Hold daarop hebt ingesteld met de midi-instelling?
Dan kan ik dat weer vertalen naar de PCR-midicontroler.

Groet,
Ruud
Ruud Geplaatst - 07/06/2012 : 08:23:54
Frans, ik heb geen MFC10.
Kun je uitleggen hoe je de Left Hold daarop hebt ingesteld met de midi-instelling?
Dan kan ik dat weer vertalen naar de PCR-midicontroler.

Groet,
Ruud
Ruud Geplaatst - 07/06/2012 : 07:44:28
duin
Starting Member

15 berichten
Geplaatst - 05/06/2012 : 18:28:36
--------------------------------------------------------------------------------

Frans, je hebt helemaal gelijk ik heb mij vergist het is natuurlijk de Roland midi controller nummer PCR 500 kun jij mij en new town vertellen waar hij staat in het programma MFC 10
Ben erg benieuwd Ruud kan hem ook niet vinden dus trek je tover doos maar open en vertel
groetjes Henkie Penkie

New in town
Average Member

491 berichten
Geplaatst - 05/06/2012 : 19:36:04
--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Henk,

Zeg maar gerust Piet hoor.
Dat New in town is niet nodig.

Zelf gebruik ik de MFC10 dus niet.

Ik moet het hebben van een voorziening in de Kronos, waar je dat left hold apart kunt instellen.
En die zit er wat betreft midi-voorziening niet in, ben ik bang.
Maar misschien heb jij meer mogelijkheden met de MFC10.
Maar als Ruud het al niet kan vinden, dan zie ik het somber in voor je met de left hold-functie.

Het vergt dan aanpassing van de speeltechniek. Ik heb het al zonder geprobeerd, dan gaat het ook wel.
Maar mèt left hold is wat mij betreft ook mooier. Dan klinkt het (sustain) mooier door.

Die Ronald was me helemaal niet opgevallen. Het lijkt me trouwens heel logisch om dan direct al van Roland uit te gaan.
Als je tenminste wat merken-kennis hebt.

Ik ben benieuwd of de toverdoos open gaat. ;-)

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Ps.
Ik kijk net even op je profiel.
Ik wil m'n bewondering uitspreken voor het feit, dat je op 80-jarige leeftijd nog zo actief bent met deze moeilijke techniek.

Bewerkt door New in town op 05/06/2012 19:56:50

fransonline Geplaatst - 05/06/2012 : 17:31:37
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duin

Hallo kenners,
Ik heb onder de tyros 4 een midi controller van ronald heb hem met ,, behulp van Ruud ,, goed in gebruik gekregen,echter zou ik gaarne de left hold willen gebruiken lijkt me super om die met de de voices te kunnen gebruiken wie heeft de oplossing voor mij de hold staat niet omschreven in de lijst van de MFC 10 gegevens !!

HR.GR.HENKIE PENKIE

Geen idee wat een ronald controller is.
Wellicht bedoel je het merk Roland?
De left hold is gewoon een midi instelling, ook mogelijk met de MFC10.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
New in town Geplaatst - 05/06/2012 : 16:45:09
Hallo Henk,

Die oplossing heb ik niet. Maar ik zit met hetzelfde probleem.
Straks als ik mijn Kronos midi ga gebruiken met de Tyros 4, werkt bij mij de left hold-functie jammergenoeg ook niet.
Voor de rest is bij mij alles naar wens. Alleen die Hold-functie niet, dat is jammer.
Ik heb het gevraagd aan het forumlid, die dit midi-technisch allemaal bij mij mogelijk heeft gemaakt,
en die heeft er geen oplossing voor. Het schijnt niet te kunnen.
Wie weet zit er iemand op het forum, die de oplossing wel weet of die er ook veel van af weet.

Dan wachten we allebei maar geduldig op een mogelijke oplossing.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000