Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Voices te zacht

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
rita Geplaatst - 27/07/2012 : 17:31:36
Goedendag
Ik heb al zitten kijken op het forum, maar vind het niet.
Mijn voices zijn vaak te zacht ten opzichte van ritme , kan je natuurlijk je ritme zachter zetten, maar dat vind ik geen oplossing! Alles staat op 127, ook als ik naar de voice zelf ga , hebben hier meer forumleden last van? Grtz ryta
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
New in town Geplaatst - 17/02/2013 : 19:34:21
Dank je wel Wim,

Ik zal het bij mijn beraadslagingen meenemen.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
tyro Geplaatst - 17/02/2013 : 18:30:18
Hallo Piet,

Hier review 2 Touchscreen schermen met IPS technologie
Hier leuk filmpje van LG

nog een wat sites
http://nl.hardware.info
http://nl.hardware.info/tv
http://tweakers.net/nieuws
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv

Groeten Wim
New in town Geplaatst - 17/02/2013 : 18:06:33
Op volgorde van binnenkomst.

Hallo Frans,
Het scherm van jou zou een optie kunnen zijn.
Het is me vanaf het plaatje alleen niet duidelijk,
wat de bevestigingsmogelijkheden achterop zijn.
Ik wil het scherm solide kunnen monteren aan de speciale
draaibare knikarmstandaard, die ik voor dit doel wil aanschaffen.
Wat betreft een externe harddisk, die heb ik reeds twee jaar in mijn bezit.

Wat betreft Wim,
Het is nog even afwachten, of ik nog wel een all in one pc aanschaf.
Een vriend van mij wees me erop, dat het misschien mogelijk is,
om via de windows8 MP Computer, die ik december vorig jaar heb gekocht, een tweede scherm aan te sluiten, en die draadloos te bedienen.
Ik heb inmiddels al drie speciale stekkerdozen in huis, waar het internetsignaal, maar ook ons tv-signaal door wordt gestuurd.
Eigenlijk is drie maximaal, maar misschien mag een vierde ook nog wel.
Ik ben namelijk een beetje bang, dat als ik een extra all in one pc,
zou aanschaffen, dat ik er misschien een beetje te weinig mee zal gaan doen, omdat er 3 meter verderop dus die nieuwe MP computer staat.
Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk, of ik dan, zittend achter mijn keyboard, op het scherm ook de gewenste pdf-files op kan roepen,
en dat het geen heen en weer geloop wordt naar de computer. En vervolgens weer terug naar mijn muziek-opstelling.

Het voordeel van enkel een touchscreen, is het prijskaartje.
Maar zo'n scherm is ook veel minder zwaar.
Dan zou het allemaal wat makkelijker te monteren zijn.

Ik ga zeer binnenkort naar de Dixons toe, om me hierover te laten voorlichten. En ben benieuwd of de schermen, die ik wilde,
inmiddels ook al in de handel verkrijgbaar zijn.
Vorig jaar december waren ze er nog niet.

En natuurlijk beide heren, bedankt.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
tyro Geplaatst - 17/02/2013 : 16:13:11
Of een beeldscherm met 4-plitscreen
Of bijv een groter tabled

Groeten Wim
theplayer Geplaatst - 17/02/2013 : 15:14:50
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Vandaar dat ik binnenkort op zoek ga naar een scherm van 24 inch.
Er moeten 2 a4-tjes naast elkaar kunnen staan.

Hoi Piet,

Misschien is dit iets voor je. (Vanaf a.s. woensdag)
Moet voldoende zijn voor jouw doeleinde.
Nog zo'n tip is deze
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
New in town Geplaatst - 17/02/2013 : 12:54:03
Dag Wim,

Ik maak zelf geen gebruik van een i-pad.
Het scherm zou me ook te klein zijn.
Ik heb eigenlijk best wel slechte ogen.
Vandaar dat ik binnenkort op zoek ga naar een scherm van 24 inch.
Er moeten 2 a4-tjes naast elkaar kunnen staan.

Zoals ik mijn muziekregistraties maak, staan ze precies op dezelfde volgorde
in de folder van de Tyros. Speel ik mapE of E1, dan pak ik de folder met de naam E.
Daar staat dan alles in, en vervolgens kan ik daar heel snel al mijn gemaakte registraties uit kiezen.

Zo doe ik het ook met de Kronos.
De combi's die ik speel, beginnen met de naam van de muziekmap, daar achter volgt de naam van het muzieknummer,
daar achter vervolgens wat voor instrument het is. En ook helemaal op volgorde, zoals het in de map staat,
of eigenlijk, zoals het straks in mijn muziekpdf staat. Dus, ik hoef eigenlijk helemaal niet te zoeken naar registraties.

Veel succes verder Wim,
met het maken van jouw registraties.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
WFF Geplaatst - 17/02/2013 : 11:18:25
Dag Piet,

Om nog even terug te komen op mijn vorige antwoord.
Ik gebruikte al enige tijd mijn iPad, (ongeveer 2 jaar) om daar bladmuziek vanaf te lezen.
Tot ongeveer een week of 6 geleden gebruikte ik daarvoor de app Unrealbook.
Een mooi en goed(koop) programma dat ik tot volle tevredenheid gebruikte om pdf files te lezen en speellijsten te maken.
Tot ik op het forum Songbook + ontdekte.
Songbook werkt als volgt:
Je maakt een koppeling tussen de iPad en de Tyros met een midikabel.
De app Songbook kan nu communiceren met je instrument.
In Songbook geef ja aan elke pdf file van je bladmuziek een code.
Deze code moet overeenkomen met een code van je registratie in je Tyros.
Zodra je nu een stukje bladmuziek oproept in Songbook, staat gelijk de juiste registratie klaar om te spelen in de Tyros.
Om misverstanden te voorkomen, je gebruikt je iPad dus niet om midifiles af te spelen, maar alleen om te communiceren met je Tyros.
Het spelen van midi files doe ik ook niet, dat is ook niet mijn ding, ik heb het ook nog nooit geprobeerd trouwens.
Maar een ieder moet lekker muziek maken op de manier die hij leuk vind en waar hij plezier aan beleefd.

Volgens mij was dit topic gestart onder de naam "Voices te zacht", ik heb het idee dat we afdwalen.
Het word daarom tijd om weer eens wat anders te gaan doen, b.v. achter de Tyros muziek gaan maken.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
New in town Geplaatst - 16/02/2013 : 18:58:48
Hoi Wim,

Mijn voorkeur gaat ook uit naar het muziek maken op zich zelf. En niet te veel bezig zijn met de technische aspecten.
Wat ik tot nu toe gebruik aan mogelijkheden in de Tyros, heeft eigenlijk alles met het muziek maken en registreren te maken.
Ik gebruik wat dat betreft datgene in de Kronos ook tot het punt wat ik nodig heb. En dan trek ik meestal een grens.
Ik speel met midi samen met mijn Kronos. Maar het is voor mij voldoende, om nu te spelen met de opstelling zoals ik het nu doe. Verder exploreren met midi, doe ik op dit moment ook niet meer.
Omdat het precies werkt zoals ik het graag wilde zien.

Ik pik uit de beide instrumenten alleen datgene wat ik nodig heb, voor mijn muziekspel.

Ik ben dus eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in midi-files. En muziekopnames van mezelf, maak ik al helemaal niet.
Hoewel mijn vrouw dat soms wel eens had gewild. Ik ben wat dit betreft dus helemaal een groentje.
Ik heb de sequencer op de Tyros 4 nog nooit aan gehad voor mijn muziekopnames.
Ik moet wel zeggen, dat ik de midi-files, die ik in het begin bij de aankoop van de Tyros 3 heb gekregen, wèl gebruik.
Ik heb er met behulp van het programma Notationplayer bladmuziek bij gemaakt, en deze aan mijn verzameling toegevoegd.
Dus op die manier zou ik nieuwe midi-files nog wel kunnen waarderen.
Maar ik speel nooit met midi mee. Dat trekt me niet zo.

Wel ben ik op dit moment heel druk, met het klaarmaken van mijn toch wel grote verzameling bladmuziek, in de vorm van pdf-files, die ik straks als ik mijn nieuwe beeldscherm, heb gekocht, van dat grote scherm ga aflezen. Daar heb ik al veel over verteld, in een topic, genaamd: Hoe beleven jullie de muziek? Dus daar zou je er meer over kunnen lezen.

In ieder geval ben ik van mening,
dat het niet belangrijk is, of je benadering simpel of professioneel is.
Zolang je maar met een big smile achter het instrument vandaan komt.
Daar gaat het om, wat mij betreft.

Dus, lekker zo doorgaan Wim,

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
WFF Geplaatst - 16/02/2013 : 17:25:29
Dag Piet,

Je had het inderdaad goed begrepen dat ik de volume slider in de voice set tot nu toe niet gebruikte.
Eveneens wist ik dus het bestaan van de touch sence niet.
Over het algemeen kom ik bij maken van mijn registraties niet verder dan het e.e.a. regelen in de mixing console of (soms) het uitschakelen van "sporen" .
Toch merk ik dat ik met bovenstaande, misschien simpele methode, al aardig weg kom, gezien de positieve reacties die ik krijg als ik bij ons op de keyboardclub in Soest mijn kunstjes vertoon.
Ik ben wel heel erg geinteresseerd in de technische kant van het keyboard, maar mijn voorkeur gaat uit naar muziek maken, dus ik speel liever.
Door op het forum regelmatig rond te neuzen, word ik toch veel wijzer zonder dat het mij veel "speeltijd" kost.

De afgelopen tijd ben ik eveneens druk bezig geweest met het gebruik van de iPad app Songbook+ t.b.v. het lezen van bladmuziek vanaf de iPad.
Enige tijd geleden stond hiervan ook wat over op het forum.
Daar ik toen ook mijn nieuwschierigheid niet kon bedwingen ben ik ook weer op onderzoek gegaan.
Wederom met positieve resultaten.
Op de iPad ga ik nu naar het stukje bladmuziek dat ik wil spelen en de Tyros (via midi) heeft gelijk de goede registratie gevonden vanaf de harde schijf, fantastisch.

Uiteindelijk ook weer een mooie optie/toevoeging dankzij het forum.

Groetjes,
Wim
T4-XL
New in town Geplaatst - 16/02/2013 : 10:51:01
Hallo Wim,

Dat vind ik hartstikke leuk, dat je op deze manier nog even laat merken,
dat je mijn moeite zo hebt kunnen waarderen.
Zelf is het tegenwoordig bij mij vaste prik om even te luisteren hoe het klinkt,
als ik de waarde van de touch sence slider verhoog.
Het is eigenlijk ook niet alleen het volume, je verhoogt ook de karakter eigenschappen van het instrument.
Een viool, krijgt veel meer persoonlijkheid door de attack, die duidelijker wordt.
En zo winnen heel veel instrumenten met gebruik van de touch sence slider, aan kwaliteit.
Maar zoals je al zegt, smaken verschillen. Misschien hou ik wel van meer accenten in de instrumenten, dan jou.

Hoe dan ook, ik ben het helemaal met je eens.
Des te meer je ontdekt, des te perfectionistischer word je.
En wil je toch proberen alles zo mooi mogelijk weg te saven.
Dus het kost ontzettend veel tijd. Maar dan heb je het ook helemaal zoals je het zelf wilt.

Begrijp ik goed, dat je de volume slider in de voice set tot nu toe eigenlijk nooit gebruikte...
Dan heb je er dubbel wat aan gehad. Want die volume slider regelt het maximale volume van het betreffende instrument.
Dus samen met die twee regelaars zul je, denk net als mij de booster bijna niet meer hoeven te gebruiken.

En zo is deze moeite voor mij dus ook meer dan waard geweest.

Lekker verder genieten, Wim.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
WFF Geplaatst - 16/02/2013 : 10:20:23
Dag Piet,

Afgelopen vrijdag had ik weer mijn wekelijkse optreden in één van de twee seniorencomplexen waar ik wekelijks speel.
Dus de afgelopen dagen nog snel mijn repertoire/registraties aangepast met je bevindingen New in town.
Bij een aantal voices die ik in een registratie gebruik en te zacht vond klinken was het al voldoende wanneer ik in de "voice set" het volume nivo op 127 had gezet.
Dat is toch anders dan 127 in het main scherm.
Verder heb ik bij een aantal piano klanken zelfs de dept op 50 gezet, nadat ik het volume op 127 had gezet, daar ik dat zelf wat mooier vond klinken.
Maar goed smaken verschillen.
Dus ik ben weer lekker bezig geweest.
Nu nog de rest van mijn repertoire/registraties herzien.
Soms denk ik wel eens, je kunt beter niet attent gemaakt worden op verbeteringen of ervaringen van anderen, dat scheelt een hoop vrije tijd.
Maar wanneer ik eenmaal weet dat het mooier of beter kan, ga ik er toch mee aan de gang.
En uiteindelijk blijkt het dan altijd achteraf de moeite waard geweest.

Bedankt Piet.

Groetjes,
Wim
T4-XL
New in town Geplaatst - 13/02/2013 : 11:26:52
Graag gedaan Wim,

En nu gewoon lekker verder genieten van de Tyros4.
Daar is ie voor bedoeld.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
WFF Geplaatst - 13/02/2013 : 10:38:32
Dag Piet,

Dat is duidelijk.
Nogmaals bedankt.

Groetjes,
Wim
T4-XL
New in town Geplaatst - 13/02/2013 : 10:02:01
Dag Wim,

Hoewel ik me daar nooit zo mee bezig heb gehouden.
Denk ik wel dat het volume-instellingsniveau wat je hebt ingesteld op voice-set,
dus 127, het uitgangspunt is. Dus hij staat wel degelijk op 127.
Echter heb je in het main-scherm met deze volume-regelaar,
de mogelijkheid om toch nog extra het volume te dempen.
Anders zou je steeds weer in de voice-set moeten gaan,
om het volume van een part naar beneden te krijgen.
Dat zou omslachtig werken zijn.
Dus, ik ben blij dat daar ook nog een volume-regelaar zit.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
WFF Geplaatst - 12/02/2013 : 21:51:52
Dag Piet,

Ik had nog niet zo over nagedacht over de werkwijze i.v.m. het aanpassen van mijn registraties, maar de manier zoals je omschrijft is ook wel mijn manier van werken.
Liever geen waslijst met "aangepaste instrumenten".
Dus wat dat betreft bedankt voor de uitleg en tip!
Wat ik mij nog wel afvraag is het volgende:
Wat is het verschil in het aanpassen van het volume in de voice set en het aanpassen van b.v. het volume Right 1 in het main scherm.
Wanneer ik het volume in het main scherm b.v. op 127 staat, staat het in het voice set scherm b.v. nog op 108.
E.e.a. komt dus niet overeen met elkaar. Dit verbaast me eigenlijk, maar ik zal wel iets over het hoofd zien.
Vandaar mijn vraag.

Groetjes,
Wim
T4-XL

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000