O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Mark |
Geplaatst - 15/09/2012 : 11:56:30 Net als T-Rossie heb ik ook de overstap gemaakt van een " draaiende" HD naar een Solid State Disk. Inbouwen/uitbouwen zoals gezegd appeltje eitje. Ben er alleen nog niet achter waarom een SSD niet in drie partities onder te verdelen is (kan dat bij een SSD eigenlijk wel..??). Dus de SSD gewoon in de T4 geplaatst, via utils geformatteerd et voila:HD1! Back up overzetten duurt inderdaad lang (is een kwestie van snel SATA naar zeer traag USB (Yamaha; waarom die houtje touwtje keuze; maak t ding dan 50e duurder?).
Resultaat: geen stotteren meer, een supersnelle toegang tot alle bestanden en belangrijk; ongevoelig voor stoten ed. (ik gebruik m 90% op t podium).
T-Rossie; nogmaals bedankt voor je pionierswerk!
Groeten, Mark |
1 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
T-Rossie |
Geplaatst - 16/09/2012 : 19:10:07 Hey Mark, Mooi dat je ook van de 'draaiende mechanieken' af bent op deze manier 
Voor zover ik weet zou hij wel in meerdere partities opgedeeld moeten kunnen worden, maar zie eerlijk gezegd niet de noodzaak-/het nut ervan in om het te doen. Ik heb wel een aantal folders (directories/mappen) gemaakt voor bijv. backup (afspiegeling)
Wij hebben de Yamaha techneut gevraagd waarom voor USB2 is gekozen. Zijn precieze antwoord weet ik niet meer, maar feit is gewoon dat de ontwikkeling van de Tyrossen en de techniek al vele jaren eerder begint dan een Tyros uitkomt. Het kan heel goed zo zijn dat men nu al een instrument aan het ontwikkelen is wat over 4 jaar op de markt komt. Hierdoor is het verklaarbaar dat 'relatief' verouderde hardware in de machines zit. (Het is toch amper bij te houden hoe snel de ontwikkeling van elektronica gaat?)
Overigens heb ik mijn Yamaha AW1600 harddiskrecorder ook voorzien van een SSD........ HEERLIJK STIL/SNEL. Hier was even een SATA to IDE converter printje nodig (€ 17,-) |
|
|