O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
omer |
Geplaatst - 02/10/2012 : 16:37:00 Dag iedereen, ik zoek naar de beste benadering van de Klaus Wunderlich klanken voor mijn Tyros 4. Kan ik die eventueel zelf maken met de voorhanden zijnde klanken ? Zoja, graag wat hulp, groeten, Omer |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
DWest |
Geplaatst - 11/10/2012 : 14:07:24 ik denk maar zo, wij zijn toch op de wereld om mekaar,om mekaar te helpen nietwaar. ( is een liedje van) weten hele oude mensen noch. nemen wij met zn allen dat in acht,dan komt het helemaal goed. kijk niet op iemand neer, en ook niet tegen iemand op, maar toon wel RESPECT voor elkaar. de insteek van dit forum is,om ven elkaar te leren toch? mijn kennis is al een beetje verrijkt, omdat ik op dit forum kijkt. Gr. DWest doet nog steeds zn best.
DWff |
Hanswiel |
Geplaatst - 11/10/2012 : 09:35:45 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T Bouman
Ik hoor helemaal niks meer van Hans is hij weggekropen?
Als ik iets wil weten of (andersom) iets wil vertellen dan meld ik mij op dit forum. Uit het voorgaande mag je concluderen dat mijn vraag over dit topic al is beantwoord en is verdere deelname aan dit onderwerp dus niet nodig.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
bonfire |
Geplaatst - 11/10/2012 : 07:44:07 Hallo Marcel fijn dat je de "goesting" (ben een Nler in Vlaanderen)weer hebt teruggevonden! Ik heb hetzelfde meegemaakt op muzikantenforum (een stel ouwe chagrijnen die elkaar geweldig vinden en zonder enige vorm van kritiek de (meestal OF vals OF met veel te veel echo ,zodat je het gebrek aan vocale kwaliteiten kan verdoezelen) liedjes de hemel inprijzen. Ik ben er nu meer als een jaar weg en vind niet dat ik wat gemist heb. Dus Marcel......."ga toch koken" (op de Tyros" om een deel van een uitspraak van Pim Fortuyn te gebruiken...) |
magictouch |
Geplaatst - 10/10/2012 : 23:23:39 Bedankt allemaal voor julie suppoort Ik zal het weer oppakken bij de eerte gang en ga genieten van dit meesterlijke en smakelijke forum mijn eetlust is weer toegenomen en hoop daardoor met elkaar hier wat leuks van te maken.en vooral te spelen en te leren van onze tyrosvrienden groetjes Marcel
|
New in town |
Geplaatst - 10/10/2012 : 19:33:09 Niet van mezelf.
Maar van ene Jan01.
Maar ik vond en vind het eigenlijk nog steeds wel grappig. Een aantal mensen kunnen dit denk ik nog wel herinneren.
Uit zijn kookboek:
Als INTRO hebben wij vanavond een MAINVARIATIONsoep. Daarna een MIXING-CONSOLEsalade met MULTIPADdestoelen. Vervolgens een OTSpecial fijngehakt in de PITCHBlENDer. Als ENDING IJSUSTAIN afgeblust met VOICEEFFECT. :-)
Trouwens Marcel, ook nog van harte welkom. :-) En lekker snoepen van de Tyros.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
F.van Holten |
Geplaatst - 10/10/2012 : 19:04:17 Marcel
Ik weet jammer genoeg van het hele verhaal, eigenlijk te zot voor woorden, maar laat je niet weerhouden om lekker met ons mee te doen. Die kookgekken moet je maar achter je laten.
Ik hoop dat je inbreng en kennis van de Tyros bij deze club van waardevolle dienst en inbreng kan zijn. Wij zien je oplossingen gretig tegemoet.
Dus bij deze een zeer groot welkom.
(misschien heb je zelf ook nog vragen) Suc6 Frans
|
Wouter1972 |
Geplaatst - 10/10/2012 : 18:32:26 Ruud, is dat niet een mooi onderwerp voor overigen: "Koken met Tyros" ;-)). Ik ben zelf niet zo van het koken maar wellicht zijn er mensen hier die wat recepten kunnen behandelen? |
Ruud |
Geplaatst - 10/10/2012 : 17:30:59 Hallo Marcel,
Hier ben je gewoon welkom op het forum hoor. Zolang de normale omgangsnormen worden gehanteerd is er niets aan de hand. Ik hoop dat je uit de achtergrond wilt treden en hier je Tyros-kennis met ons wilt delen.
Ik heb hier ook een kookboek voor midi-instellingen gemaakt, maar voel me niet aangesproken hoor 
Groet, Ruud |
magictouch |
Geplaatst - 10/10/2012 : 14:37:10 Beste Omer ik weet hoe jij je voelt over een simpele vraag en dan weggestuurd worden voor het leven op een forum Heb ik ook meegemaakt op keyboard.nl het ging ineens over een kookboek heb hem daarna ook voor kookboek uitgemaakt en weg was ik. daar ik ben opgegroeid met alle tyrossen en eigenlijk alles weet van de tyros hou ik me toch stil op de achtergrond inverbandt met meneer KOOKBOEK. ik wilde dit toch even kwijt groetjes Marcel
|
T Bouman |
Geplaatst - 10/10/2012 : 09:48:37 Ik hoor helemaal niks meer van Hans is hij weggekropen? |
Tyros4-orgel |
Geplaatst - 09/10/2012 : 19:09:00 Dit heb ik maar gewijzigd, blijkbaar ging het om totaal iets anders ??
En daar wil ik mij NIET mee bemoeien, ik ga er namelijk vanuit dat iedereen hier evenveel belangstelling toont voor elkaar én voor de tyros4 in het algemeen.
Groeten, Jan.
Nu in het bezit van een waar Yamaha Tyros4-orgel, in dit model de enige ter wereld !! |
DWest |
Geplaatst - 09/10/2012 : 14:32:00 Oke ruud,bedankt. zo word het brein, beetje voor beetje opgekrikt. waar een wil is,daar is een weg, bedankt voor de uitleg. DWest doet zn best.
DWff |
Ruud |
Geplaatst - 08/10/2012 : 17:45:28 Met percussie bedoel ik de korte aanslag (attack) in een orgelklank. Probeer dat maar eens uit in de Voicegroep "Organ Flutes" door daar de percussie te regelen.
Met Presetklank bedoel ik de in de Tyros voorgeprogrammeerde Klanken. In dit geval de klanken in de Voicegroep "Organ".
Groet, Ruud |
DWest |
Geplaatst - 06/10/2012 : 13:16:07 sorry.maar wat versta je onder PERCUSSIE en PRESETKLANKEN. probeer het absoluut wel te volgen, jong geleerd is oud gedaan,bij mij is het oud (geleerd) en nooit gedaan. B.V.D DWest doet altijd zn best.
DWff |
muzikant |
Geplaatst - 06/10/2012 : 12:40:27 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
De Wersi Helios was voorzien van een dubbele toongenerator. Als je de sound wilt benaderen kun je denken aan het dubbelen van orgelklanken en daarin via mixing console een verstemming instellen, waardoor een zweving in klank ontstaat.
In feite het chorus-effect dus. Je zou ook kunnen denken aan twee lagen waarbij de ene als strak kanaal fungeert en de tweede met een vibrato of tremolo effect. Deze effect-laag kun je ook (in de drawbar modus althans) op bepaalde voetmaten toepassen en naar believen met de strakke laag mixen. Dit werd ook veel door KW gedaan. |