O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rita |
Geplaatst - 15/10/2012 : 11:45:54 edit moderator : Onderwerpregel duidelijker gemaakt, er stond alleen 'Midifile' 
Zat gister op verjaardag,iemand kwam ter ore dat ik ook een t 4 heb, en die suggereerde op een gegeven moment, na een lang gesprek erover, dat je de ritmes van een midifile ook kunt gebruiken, zonder het als midifile te hebben! Dus dat je zo,n midifile opslaat, en hem dan gewoon kunt gebruiken. Met je eigen gekozen nrs uit je bladmuziek,, ik zelf ben echt a technisch maar ik geloof hier niks. Van!!! Klopt dit? En snappen jullie wat ik bedoel? Ik leg het mss niet zo duidelijk uit grtz ryta |
3 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
rita |
Geplaatst - 16/10/2012 : 14:28:20 Ok. Ik zal het uitgebreider formuleren, nu hij heeft dus met de nodige aanpassingen toch gelijk! Beetje jammer! T,was een arrogante kwast![:D bedankt voor. Reageren grtz ryta |
Hanswiel |
Geplaatst - 16/10/2012 : 10:10:54 Hoi Rita,
Wat je ook kunt doen is in de midi-file kanalen uitzetten (kan in de Tyros zelf) zodat er een soort style overblijft. In die situatie vul je de uitgezette kanalen in met je eigen spel(links gewoon de akkoorden en rechts de melodie).
In de jukebox staat recent de melodie Elvira Madigan gespeeld met een midifile en met een style. Het nummer klinkt iets "rijker" met de midi omdat daar nog het een en ander doorheen loopt wat ik niet tegelijkertijd met een style kan. Je hebt maar 2 handen.
In tegenstelling tot een echte style loopt de (midi)melodie gewoon door maar je hebt toch echt het idee dat je zelf speelt. Op die manier lever je zo weinig mogelijk in t.o.v. midifile spelers die met een hand een nummer afwerken. Ooit heeft er op dit forum een foto gestaan waar verschillende noodzakelijke knopjes niet aanstonden tewijl de muziek klonk.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
T-Rossie |
Geplaatst - 15/10/2012 : 18:59:49 Hoi Rita,
Hij heeft enigszins gelijk want in basis kan dat met een programma op PC. Voor zover ik me kan herinneren kan Styleworks zoiets in mekaar fabrieken: Je stopt er een midifile in, het programma gaat 'op zoek' naar het intro, het vers, de breaks, refrein en endings binnen de song. Het resultaat is vergelijkbaar met de styles op de Tyrossen.
Regelmatige forumbezoekers zullen mijn mening over dit soort software wel kennen : ZEER ZEER matige resultaten.
Overigens Rita: Zou je voor de volgende keer de onderwerpregel iets beter willen formuleren? (ik heb het dit keer voor je gedaan) |
|
|