O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Mark |
Geplaatst - 28/12/2012 : 13:50:11 Hoi allemaal, Op het podium gebruik ik styles en files (T4) door elkaar heen en dat levert over het algemeen geen problemen op behalve bij het volgende; voor de inhaakpolonaise gebruik ik world/ober waltzer die sluit ik keurig af met outro I waarna ik de midi start. Nu komt het; de midi neemt dan het tempo van de style over in de file. En dat gebeurt altijd tijdens live situaties. Als ik het thuis 100 keer achter elkaar probeer gaat het goed, alleen op het podium (waarbij ik vrij veel schakel tussen schermen, geluiden, styles en files door) doet het probleem zich voor. Ik heb al geprobeerd om de style netjes af te sluiten, een paar seconden te wachten en dan pas de midi te starten; geen resultaat.
Heeft iemand een idee of misschien zelf de oplossing hiervoor?
Alvast bedankt en groetjes van Mark |
4 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Hanswiel |
Geplaatst - 29/12/2012 : 09:40:49 Hoi,
Dat klinkt mij bekend in de oren. Bij mij was een registratie de boosdoener.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
vlbrgt |
Geplaatst - 28/12/2012 : 23:37:54 Mark,
Ergens moet je nagaan wat je exact uitvoert op het podium en vergelijken met wat je thuis doet. Ergens moet er iets zijn wat verschillend is in de beide situaties.
Hoe start je de midi file op ? Via een registratie ? Is in deze registratie het tempo gesaved ? Staat de toets Freeze misschien aan ?
Je mag mij altijd de midi file eens doorsturen. Kan ik het eens proberen op mijn T4.
Het bekijken van de midi data, zowel voor midi files en style files, op de Tyros zelf is niet erg overzichtelijk. Dit is meestal eenvoudiger op een PC. Zelf gebruik ik hiervoor het gratis programma MixMaster (kan je downloaden op : http://psrtutorial.com/MB/mixMaster.html )
Mvg Etienne
|
Mark |
Geplaatst - 28/12/2012 : 22:08:45 Hoi Ruud, Zat ik ook al aan te denken, ware het niet dat alle andere style/midi wisselingen geen problemen opleveren. Ik heb bovendien bij al mn files een " reset all controllers" geprogrammeerd in de 1e en de laatste seconde. Dat moet dus inhouden dat alle controllers gereset moeten worden bij het begin en bij het eind. Ik heb ook de sysex data doorgenomen maar daar kom ik niet iets vreemds tegen.
Is het ook mogelijk om de sysex data van een style te bekijken?...
Groetjes, Mark |
Ruud |
Geplaatst - 28/12/2012 : 14:45:08 Hallo Mark,
Je zou in de midifile helemaal aan het begin het gewenste tempo kunnen programmeren via Song Creator.
Groet, Ruud |