O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 18/03/2013 : 08:41:32 Hallo Ik ben nieuw op dit forum. Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van de Tyros 4. Wat een geweldig instrument is dit
|
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 22/03/2013 : 14:39:37 Heel erg bedankt voor de heldere uitleg! |
theplayer |
Geplaatst - 22/03/2013 : 09:43:41 Hallo John,
De meeste styles van de Tyros 3 zitten ook in de Tyros 4, en zijn hier en daar zelfs opgepimpt. Maar om te leren is het misschien wel een goeie oefening.
Doe een usb-stick in de Tyros3. Druk ergens op een stylegroep. Druk dan op UP. Druk dan op Copy Druk op ALL en dan op OK. Druk op Next tot je op USB zit. (Je Stick) Druk dan op Paste. Ze worden nu op de stick geschreven.
Dan de stick in de Tyros 4. Druk op een stylgroep, dan op Next en tot je in HD zit. Maak dan een nieuwe folder aan met de naam Styles Tyros3 en open deze folder. Druk op Next om naar de usb stick te gaan. Druk op Copy, selecteer al de stylemappen en druk op OK. Druk dan op Back tot je weer in de folder op de HD zit. (Kun je links onderin zien.) Druk dan op Paste en ze worden op de harddisk van de Tyros4 geschreven.
Om ze te gebruiken druk je op een stylegroep, dan op next en open de de folder op je harddisk. (Styles Tyros3) Op deze manier moet het lukken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 22/03/2013 : 08:09:08 Bedankt voor jullie reacties! Heeft iemand ervaring met het over zetten van alle style van Tyros 3 naar 4 ? Ik kwam dit tegen op de site van Robbie Does. En als dit dik de moeite waard is kan iemand mij dan ook precies uit leggen hoe dat moet ?
Alvast een heel fijn weekend voor iedereen en ik hoor het graag van jullie |
New in town |
Geplaatst - 20/03/2013 : 10:09:59 Dat zou kunnen Toine,
Ik ging er vanuit dat het een of andere actie was, waar ik niet van op de hoogte was.
Het Vintage synthpack, lijkt mij een hele leuke geste. Het zijn niet alleen de styles, die haast allemaal goed geslaagd zijn. Maar ook de 50 synthsounds, in dat pack zijn heel goed bruikbaar.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
laakies |
Geplaatst - 20/03/2013 : 09:37:07 Hallo
Het gratis premium pack waar john het over heeft kun je niet kiezen, volgens mij is dat het vintage synth-pack.
Overgens ook een mooie aanvulling hoor, en een gekregen paard.....
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
New in town |
Geplaatst - 20/03/2013 : 09:23:29 Hallo John,
Wat betreft de tips voor het gratis Premium style pakket. Dat ligt toch wel heel smaakgevoelig. Wat ik mooi vind, hoef jij nog niet mooi te vinden.
In ieder geval vind ik zelf het panflute pack, het Euro en US organ pack, en het Vintage Synth pack heel mooi. Dat zijn de packs, die ik heb.
In ieder geval zou ik in jouw geval niet meer het Vocal pack aanschaffen. Omdat je meer dan genoeg vocal sounds in je T4 hebt.
Succes met je keuze.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 19/03/2013 : 08:50:11 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
@John,
Welkom op dit gezellige Tyros forum. Niets is te gek om te vragen, mits je het duidelijk formuleert
Tip: neem voldoende nachtrust, want het KAN verslavend werken die Tyros
Veel ontdekkings plezier alvast met je nieuwe aanwinst.
Gr Toine Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monit bezoek eens mijn website www.laakies.nl
Mooie website hebben jullie toine |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 19/03/2013 : 08:42:52 Heren, Allemaal heel erg bedankt voor jullie vriendelijke reakties! Ik heb het al heel erg naar mijn zin hier. Leuk om met elkaar van gedachte te kunnen wisselen en eventuele problemen op te lossen met de Tyros 4. Heeft iemand nog tips voor het Premium style pakket wat gratis te downloaden is? Ik bedoel wat echt de moeite waard is? Ik hoor het graag van jullie. |
laakies |
Geplaatst - 18/03/2013 : 20:25:42 @John,
Welkom op dit gezellige Tyros forum. Niets is te gek om te vragen, mits je het duidelijk formuleert
Tip: neem voldoende nachtrust, want het KAN verslavend werken die Tyros
Veel ontdekkings plezier alvast met je nieuwe aanwinst.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
F.van Holten |
Geplaatst - 18/03/2013 : 19:59:38 John
Welkom op dit leerzame en leuke forum.
Grt. Frans
|
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 18/03/2013 : 19:47:05 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Fijn dat je blij bent met je T4.
Ik heb ook een periode van zo'n 10 jaar gehad, dat ik geen keyboard meer heb aangeraakt. En heb toen ik eindelijk de muziekdraad weer had opgepakt, mijn Technics KN6000 ingeruild voor een Tyros 3. Een heel fijn keyboard, maar de Tyros 4, bood net iets meer. En na een half jaar ongeveer, ben ik al overstag gegaan, naar de Tyros 4.
Helemaal geen spijt van gehad, een prachtig keyboard.
Dat bleek gisteravond maar weer. Ik ben wel een beetje science-fiction liefhebber, dus ook van de serie Startrek en Starwars. Er zit een prachtige Sci-fi stijl in de Tyros 4. En omdat ik eindelijk aan de muziek van Startrek en Starwars ben gekomen, heb ik gisteren die Sci-fi mars gespeeld, voor het allereerst. Tjonge wat een mooie style is dat. Heel opzwepend, maar wel met een lastig tempo.
Beam me up Scottie... (voor de kenners, onder ons)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Ik heb de Tyros 4 vanaf vrijdag j.l Ik sta steeds weer verbaasd van wat er alemaal aan stylen in zit. ik ben een beetje met de Musicfinder bezig alleen hier zit al een vracht van bergeleiding in! Dit keyboard is echt verslavend!
|
New in town |
Geplaatst - 18/03/2013 : 17:38:13 Hoi Dirk,
Het betreft de zgn. Sci-fi-March. Deze kun je vinden in de ritme-rubriek Movie en Show van de T4. Direct op de eerste pagina van de rubriek.
Veel speelplezier.
Groetjes, Piet
Misschien onnodig te vermelden, dat deze style, de meest geschikte style is om de muziekstukken van John Williams, theme van Startrek, de openingstune van Star Wars, en de begintune van de sf-serie Galactica te spelen. Het is net echt.
Wat een mooie muziekdoos. En dit is als compliment bedoeld. |
DWest |
Geplaatst - 18/03/2013 : 16:58:28 kijk,ik ben dus geen kenner. maar ik hoor wat nieuws,Sci-fi style.?? Piet ik ben niet nieuwsgierig,maar ik weet graag (bijna) alles. haha.!!
Gr.DWest.
DWff |
New in town |
Geplaatst - 18/03/2013 : 15:13:53 Fijn dat je blij bent met je T4.
Ik heb ook een periode van zo'n 10 jaar gehad, dat ik geen keyboard meer heb aangeraakt. En heb toen ik eindelijk de muziekdraad weer had opgepakt, mijn Technics KN6000 ingeruild voor een Tyros 3. Een heel fijn keyboard, maar de Tyros 4, bood net iets meer. En na een half jaar ongeveer, ben ik al overstag gegaan, naar de Tyros 4.
Helemaal geen spijt van gehad, een prachtig keyboard.
Dat bleek gisteravond maar weer. Ik ben wel een beetje science-fiction liefhebber, dus ook van de serie Startrek en Starwars. Er zit een prachtige Sci-fi stijl in de Tyros 4. En omdat ik eindelijk aan de muziek van Startrek en Starwars ben gekomen, heb ik gisteren die Sci-fi mars gespeeld, voor het allereerst. Tjonge wat een mooie style is dat. Heel opzwepend, maar wel met een lastig tempo.
Beam me up Scottie... (voor de kenners, onder ons)
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Toch nog Tyros |
Geplaatst - 18/03/2013 : 12:16:25 Dank voor het warme welkom! Ik denk zeker dat ik wel wat van jullie op kan steken! Ik kom namelijk van een Technics SX-KN 3000 af. En heb al 10 jaar geen toets meer aan geraakt. Maar ja het gaat op een gegeven moment toch weer knagen hahaha. En nu dus de Tyros 4. Ben er super blij mee! Daar kan ik voorlopig tot mijn pensioen mee voor uit!
|