Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Tyros4 i.c.m. KRK.

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Rene Geplaatst - 25/03/2013 : 16:23:38
Beste heren,of dames,

Ik ben voornemens KRK VXT 6 of 8 monitoren aan te schaffen. Dit i.c.m. de KRK S12 subwoofer.
Ben nu in bezit van Samson Resolv 65A en Sub Resolv 88A.

Zijn er collega muzikanten die ervaring hebben met KRK.

Misschien zijn er collega muzikanten die interesse hebben in de
Samson monitoren incl.subwoofer.
Voor deze laatste vraag een PB sturen, hoeft niet op dit forum te staan.

Graag enige reactie.

Rene

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18
5     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
QuiRobinez Geplaatst - 17/04/2013 : 15:30:19
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene

Beste heren,of dames,

Ik ben voornemens KRK VXT 6 of 8 monitoren aan te schaffen. Dit i.c.m. de KRK S12 subwoofer.
Ben nu in bezit van Samson Resolv 65A en Sub Resolv 88A.

Zijn er collega muzikanten die ervaring hebben met KRK.

Ik gebruik de VXT 8, dit zijn 'flat response' nearfield monitoren en klinken dus anders dan hifi luidsprekers. Als je ze voormamelijk thuis gaat gebruiken dan zou ik ze eerst aanschaffen zonder subwoofer, de 8 inch luidsprekers zijn namelijk heel erg sterk in het bas geluid. Wel is het zo dat omdat het nearfield monitoren zijn de sweetspot vrij beperkt is, dus als je op een aantal meter in de woonkamer meeluisterd zal het heel anders klinken dan de sweetspot positie waar je zelf zit.

Maar als je ze voornamelijk voor eigen gebruik gebruikt dan klinken ze fantastisch, waarbij wel opgemerkt moet worden dat bij de vxt8 de tweeters een beetje ruisen als je er dichtbij zit. Dat hoor je uiteraard niet als je speelt, maar bij totale stilte hoor je het wel als je er vlak bij staat. Dat hoort een beetje bij de VXT serie overigens.
OPC Geplaatst - 11/04/2013 : 23:19:23
Rene,

Ik heb de KRK Prokit 8 via mijn mixers op mijn T4 en de Motif hangen. Een prachtig geluid, zeker voor huiskamer gebeuren. Veel volume om mooi te klinken hebben ze ook niet nodig.

Succes met het uitzoeken.

Willem

If I can not be good example, then let me be a horrible warning
H Kuijpers Geplaatst - 26/03/2013 : 14:40:06
Beste Rene,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wil mijn speaker ervaringen graag delen op dit forum.
Ik bezit een Tyros4 XXL en speel meestal met hoofdtelefoon, de AK701. Als je dan via de speakers gaat spelen lijkt het alsof je plotseling een heel ander instrument bespeelt.
Over de TRS MS04 was ik al snel niet meer tevreden en heb toen Montarbo NM250A speakers (actieve speakers , 8” + 1”, 250W) aangeschaft. In de winkel gaven die een prachtig geluid maar in de woonkamer niet om aan te horen. Ik heb ze dan ook bijna niet gebruikt.
Ik had wel het gevoel dat de oorzaak lag in de slechte akoestiek van mijn woonkamer.

Ik ben toen overstapt op de KRK VXT 6. Dat was meteen een enorm verschil, maar het is ook een heel ander type speaker, nearfield studiomonitor. Het geluid is heel zuiver en helder. Ik hoor nu ook klanken die wel in de hoofdtelefoon aanwezig zijn maar niet uit de MS04 en Montarbo komen.
Een half jaar later heb ik ook een subwoofer toegevoegd, de KRK 10s. Voor de woonkamer voldoet die ruimschoots. De volumeknop staat minimaal ingesteld om bonken te voorkomen. De lage tonen worden nu voller en overheersen niet.
Sinds een paar weken heb ik ook de KRK ERGO (ruimte correctie sysyteem). Het nut hiervan is afhankelijk van je ruimte akoestiek. Bij de KRK speakers wordt er een kleine maar wel duidelijke correctie gemaakt. De Montarbo speakers krijgen een grotere correctie en presteren daardoor een stuk beter maar lang niet zo goed als de KRK's.

Ik ben heel tevreden over de KRK VXT 6 speakers. Een subwoofer toevoegen is een persoonlijke smaak en niet absoluut noodzakelijk.

Groetjes,
Harry
Hanswiel Geplaatst - 26/03/2013 : 12:12:53
Hoi Rene,

Sinds kort speel ik de combinatie Tyros 3 en KRK Rokit 8.
Als je de boxen goed plaatst t.o.v. jezelf dan krijg je kippenvel.

Een aanrader dus.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
laakies Geplaatst - 25/03/2013 : 19:39:16
Hallo Rene,

Ik heb zelf de KRK VXT4 aan mijn Tyros hangen zonder subblaffer, en gebruik deze met de subblaffer vd Tyros.

Voor in de huiskamer is het meer als voldoende (voor mij althans)

Mijn zoon heeft in zijn dj-studiootje de VXT8 met subblaffer, en heb die ook eens een keer aangsloen op de Tyros.....

Dan wordt je wel helemaal weggeblazen super klinkt dat

Je kunt ook de middenweg kiezen en dus voor de VXT6 gaan, zijn ook iets minder kolosoaal als de vxt8. en op de VXT6 heb je ook genoeg regelingen achterop voor de hogen en lage tonen, die bij de VXT4 iets beperkter zijn.

Kortom voor mijn huiskamer gebruik is het formaat en volume van de VXT4 meer als voldoende.

Ga je mischien ook buitenshuis spelen zou ik voor de VXT 6 of 8 gaan.

En als je ze buitenshuis gebruikt zou ik de subblaffer wel adviseren, maar dat kun je naderhand ook altijd nog bestellen en kijken wat voor resultaat het je geeft zonder de subblaffer.

Geluid is voor ieder persoon anders te ervaren en dus moeilijk om voor iemand anders een keuze te maken.....

Succes met de speurtocht,

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000